Gå til innhold

Flere som føler seg ensomme i byer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var i en større norsk by her en dag. Jeg er oppvokst i ei lita bygd og bor nå i ei vesentlig større bygd, så jeg er jo vant til sånn det er her. I byen følte jeg meg så ensom av å se alle menneskene som jeg aldri kommer til å slå av en prat med, som jeg aldri kommer til å vite hvem er. Det er vel sånn for bymennesker også, for man kjenner vel stort sett ikke de man treffer på gata på en så stor plass? Vet ikke hva det er med bylivet, men det føles så upersonlig, grått og kjølig, og det er ikke for meg. Det er på ingen måte min intensjon å snakke ned byfolk altså, og det jeg prater om er jo bare mine egne observasjoner, fra en bygdis' ståsted.

Er det flere bygdiser her som har lignende opplevelser?

Anonymkode: ee69a...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, både Bergen og Oslo, særlig Oslo. Har bodd begge steder, men foretrekker å bo på landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Var i en større norsk by her en dag. Jeg er oppvokst i ei lita bygd og bor nå i ei vesentlig større bygd, så jeg er jo vant til sånn det er her. I byen følte jeg meg så ensom av å se alle menneskene som jeg aldri kommer til å slå av en prat med, som jeg aldri kommer til å vite hvem er. Det er vel sånn for bymennesker også, for man kjenner vel stort sett ikke de man treffer på gata på en så stor plass? Vet ikke hva det er med bylivet, men det føles så upersonlig, grått og kjølig, og det er ikke for meg. Det er på ingen måte min intensjon å snakke ned byfolk altså, og det jeg prater om er jo bare mine egne observasjoner, fra en bygdis' ståsted.

Er det flere bygdiser her som har lignende opplevelser?

Anonymkode: ee69a...3b6

Eg er ein bygdis, men synst det er herlig og energigjevande å dra til byen og sjå på menneske. ❤️ 

Anonymkode: 06f74...e4a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra en knøttliten bygd, men bor i Oslo. Jeg synes det var spennende med alle ukjente mennesker og muligheter. I bygda ville jeg nok følt meg utafor og annerledes, i byen finner jeg likesinnede. Jeg går ikke rundt i sentrum og hilser på alle, men er på hils med mange her jeg bor, og har venner og bekjente rundt i byen. Har nok flere venner og mer variert omgangskrets enn jeg hadde fått til i hjembygda.

Anonymkode: e841c...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...