Gå til innhold

Helsesøster anbefalte foreldreveiledning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Foreldreveiledning kan uansett være bra å delta på. Absolutt alle foreldre ville hatt nytte av det. Og å sitte i gruppe og lytte til andres utfordringer kan oppleves godt og støttende.

Samtidig viser du at ønsker å samarbeidet med skolen. MEN for all del IKKE la dem legge skylden på hjemmet/dere. Som jeg mistenker mange lærere og skole gjør. Still krav! Vær streng. Si konkret rett ut at for ditt barn MÅ lærerer vise forståelse, tålmodighet og omsorg, ellers blir det vanskelig.. eller lignende. Kan føles banalt å skulle si noe slikt til en lærer, de skal liksom ha lært dette på utdanningen og profesjonelle på å håndtere barn. Men dessverre i praksis er det lett å dytte ansvaret på andre...

Anonymkode: 79e20...773

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hva er problemet? Er jo kjempebra for barnet at du får hjelp når du ikke tydeligvis ikke klarer det alene.

Anonymkode: 0dc7a...02c

Troll.

Anonymkode: 79e20...773

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ordet "tilbud" innebærer "frivillig" og ikke "obligatorisk". Jeg må få lov til å mene at jeg skulle ønske det var mulig for alle foreldre å få tilbud om det, og så får du lov til å ønske noe annet selvsagt :)

Det kan virke som du har dårlig erfaring med det offentlige helsevesenet og det forebyggende tilbudet med helsestasjon- og skolehelsetjeneste, og det er selvfølgelig veldig synd at det bok er grunnen til at du tenker det handler om overvåking og belæring. 

Anonymkode: 732d2...144

Frivillig er jo bra, men hva hvis en ikke er med på det som er Frivillig? Frivillig tvang.

Anonymkode: c20dd...09b

Skrevet

Jeg har en sønn på 14 med adhd. Hvis jeg fikk tilbudt foreldreveiledning da han var liten ville jeg nok blitt lei meg. Problemerne lå jo “i ham”. Nå ser jeg at det å få veiledning i å være den best mulige forelderen for ham, med de utfordringer han har, er det beste vi har gjort for ham. Det er så mange små ting man kan gjøre litt annerledes og så få gode resultater. I vårt tilfellle har det heller ikke handlet om manglende grensesetting, men mere om alle de små detaljene i hvordan vi gjør det, så en adhd-hjerne ikke vil stritte imot. Foreldreveiledning har vært fantastisk for familien vår. Og ingen har noensinne sagt til oss at vi ikke er gode foreldre. Prøv å tenk det som en mulighet til å få en dyktig sparringspartner til dere som familie ♥️

Anonymkode: e8208...c11

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det et litt viktig at du ikke jobber med hverken egne barn eller kjærestens

Anonymkode: 9f0d2...3d1

Hæ?

Anonymkode: 8a238...ae7

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 23.13):

Glemte å si at jeg dro på veiledningen. Fikk ingenting ut av det. Var sånn Keg oppdro ene barnet mitt (som aldri hadde utfordringer). Men den veiledningen ga ingen effekt på barnet med utfordringer. I mellomtiden ble symptomene bare værre og værre 

Anonymkode: b2f9d...138

da er vel behovet for veiledning enda større?

Anonymkode: de8fa...15f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville tatt imot veiledning. Dere gjør nok allerede mye riktig. Men det skader ingen å få veiledning og tips i foreldrerollen og hvordan å møte utfordringer. Kanskje får dere noen aha-opplevelser.

• Liker 1
Skrevet

Veiledning er ikke fordi dere gjør noe feil, men fordi dere har et barn med ekstra utfordringer. 

Jeg har et barnehagebarn som har ekstra ressurser osv fordi det er mistanke om ADHD. Ikke én eneste gang har det blitt nevnt noe om, eller hintet til, at vi gjør noe feil. Vi ble rådet til å ta kurs fordi barnet ikke responderte på normal grensesetting og oppdragelse. 

Anonymkode: 3a339...104

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veiledning er ikke fordi dere gjør noe feil, men fordi dere har et barn med ekstra utfordringer. 

Jeg har et barnehagebarn som har ekstra ressurser osv fordi det er mistanke om ADHD. Ikke én eneste gang har det blitt nevnt noe om, eller hintet til, at vi gjør noe feil. Vi ble rådet til å ta kurs fordi barnet ikke responderte på normal grensesetting og oppdragelse. 

Anonymkode: 3a339...104

Child blaming… Trist.

Anonymkode: d02d7...7ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...