Gå til innhold

Hvordan akseptere at jeg( k 35) forblir barnløs og singel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvordan tror du hennes popularitet blant menn blir med en løsunge på slep? Om man ikke er attraktiv for, så blir man desverre ikke mer spennende med en unge. Tilogmed de vakre damene blir uinteressante for mange menn så snart de får barn.

Anonymkode: 6a9b0...57e

Tja, i hennes alder og over 40 er det mange menn som har barn og føler seg veldig ferdige med gravid og babytiden, så jeg vil tro de vil heller ha en dame som er ferdig med en del av dette enn å gå gjennom det selv igjen.  Og ikke alle menn kan få barn så lett eller i det hele tatt.  Ikke alle er så interesserte i å gå gjennom prøverør med partneren igjen... så jeg vil tror det går veldig greit med et barn eller to....

Anonymkode: 244c0...7f5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Man kan jo bli gravid alene i Danmark 

Anonymkode: 4f115...d0b

Nå er jo bioteknologiloven endret her hjemme, og single kvinner kan få hjelp til dette i Norge.

TS, hvis barneønsket er virkelig stort, kan du jo vurdere dette eller å bli fosterhjem. Sjekk ut Facebook-grupper for slike foreldre og se hva folk skriver om sine erfaringer.

Og så syns jeg innlegget ditt vitner om at du er på rett vei: du ber om råd for hvordan du kan innfinne deg med din egen situasjon, ikke hvordan du kan finne en mann. Du tjener greit; hva med å snakke med en psykolog og sortere tanker? Å finne ro som singel betyr jo heller ikke at du lukker alle dører for alltid.

Og skulle du ende opp med egenomsorg for et barn på den ene eller andre måten, så begynner jo menn på din alder å skille seg (i alle fall i min omgangskrets, jeg er 37). Ikke alle ønsker flere barn etter et brudd, så det at man har et eget og kanskje ikke behov for flere, kan være et fortrinn. Uansett er vel bare det viktigste å vøre ærlig fra start om hva man ser for seg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for å prøve å få 2 bsrn alene med samme donor.

Kan kanskje ikke helt sammenlignes men jeg har 3 barn helt alene. Barnefar dro til et annet europeisk land da minste var baby, mellomste var 18.mnd og eldste var 3 år. Så og si null kontakt etter det.

Å få barn gjorde at jeg fikk egen familie. Jeg føler ikke at vi mangler en voksen til, og det gjør heller ikke barna mine. 

Hadde jeg ikke funnet en mann å få barn med i din alder så hadde jeg valgt å få barn alene. 

Anonymkode: 59bc5...fb5

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke annet råd enn å slutte å se på hva alle andre har. Ofte er det derfor folk blir ulykkelige. De må hele tiden se på hva andre har i stedet for å være fornøyd med sitt eget liv. 
Selv er jeg heldig å ha livslang partner. Men har som deg ingen barn. Men det er delvis fordi jeg ikke liker å ha barn. 

Anonymkode: c5a9b...e0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å finne kjærligheten er ikke alltid enkelt, men barn kan du jo faktisk få om du ønsker. En bekjent av meg gjorde det, og selv om hun har vært alenemor, og fikk valuta for pengene (det ble tvillinger), så har hun vært veldig lykkelig over at hun fikk familie, selv om mannen har manglet. Barna blir tenåringer nå, og jeg møter på moren rett som det er da et av barna går på samme fritidsaktivitet som et av mine. En flott mamma og flotte barn!❤️

Anonymkode: bcc7e...cb5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vanskelig for meg å akseptere dette og jeg føler en slags sorg for barnet og mannen jeg aldri har vært så heldig å gå opplevd. 

Kjære TS,

jeg tror du er oppegående nok til å forstå at det livet du forestiller deg et idealisert bilde av “mannen og barna” er et normativt ideal som du kanskje har glorifisert i tankene dine. Men la meg minne deg på at mann og barn ikke er det ultimate svaret på lykke, og ofte er virkeligheten langt mer nyansert enn vi forestiller oss.

Sett pris på friheten og fleksibiliteten du har nå. Bruk denne tiden til å fokusere på deg selv, din selvrealisering og din karriere. Husk også at kjærlighet aldri har en utløpsdato, den kan komme når som helst, og på måter du kanskje ikke forventer.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er som deg, ts. Det er ikke lett men det går an å ha det bra som enslig og barnløs. Det er ingen garantier i livet uansett. Nyt heller livet ditt! Og så støtter jeg forslaget om å få barn alene. Menn kan man bare ikke eegne med da mange av de aktivt unngår å få barn. 

Anonymkode: 70af7...04e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva brukte du 20-årene på egentlig? Hvorfor skaffet du deg ikke en mann da? Mener ikke være frekk bare lurer genuint.

Anonymkode: 2f4aa...434

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva brukte du 20-årene på egentlig? Hvorfor skaffet du deg ikke en mann da? Mener ikke være frekk bare lurer genuint.

Nå er ikke jeg TS, men noen av oss har aldri hatt draget. Det er jo litt søtt av deg å tro at det liksom skal være så lett lett for alle kvinner i 20-årene, men det er langt fra sannheten. Det er lett for de kvinnene menn ser, typisk de som er pene og utadvendte, er man mindre pen, beskjeden og sosialt klønete, så er løpet kjørt. Og som du så fint påpeker litt indirekte, det blir ikke bedre med årene. Så de som mener man ikke bør gi opp kan klappe igjen, for de vet ikke hva de snakker om. Noen av oss går gjennom livet fullstendig usynlige for det motsatte kjønn, og må bare lære oss å leve med det. 

Anonymkode: b0096...f77

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå er ikke jeg TS, men noen av oss har aldri hatt draget. Det er jo litt søtt av deg å tro at det liksom skal være så lett lett for alle kvinner i 20-årene, men det er langt fra sannheten. Det er lett for de kvinnene menn ser, typisk de som er pene og utadvendte, er man mindre pen, beskjeden og sosialt klønete, så er løpet kjørt. Og som du så fint påpeker litt indirekte, det blir ikke bedre med årene. Så de som mener man ikke bør gi opp kan klappe igjen, for de vet ikke hva de snakker om. Noen av oss går gjennom livet fullstendig usynlige for det motsatte kjønn, og må bare lære oss å leve med det. 

Anonymkode: b0096...f77

TS her. Se over, det beskriver godt min situasjon. Jeg har aldri hatt draget. Aldri opplevd at en mann var interessert i meg eller sendte meg melding. Jeg hadde en kjæreste og jeg tok selv kontakt med han. Litt usikker på om det hadde blitt noe av oss om jeg ikke hadde tatt kontakt. Så jeg prøvde, men det funket aldri. Har alltid vært usynlig for menn.

Anonymkode: 79a50...7c5

• Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlige mennesker er sjanseløse på Tinder, det finnes selvsagt unntak. Et ganske snevert utvalg av menn  matcher med majoriteten av kvinnene, disse  få mennene kan velge og vrake- og det gjør de, og de velger et snevert utvalg av kvinnene. Tinder er således meget egnet til til å bruke som en puleapp for de som har aller aller mest attraktivt utseende, og tilsvarende egnet til å ta selvtilliten fra fra mennesker som er helt vanlige.  Trikset med Tinder er å sveipe den andre veien å se hva som skjer, eller enda bedre, slett appen. 

Det å være mamma eller pappa er stort, men å være enslig forsørger er og krevende, det vil og gjøre dating mer komplisert og ofte vesentlig mer krevende å bygge et forhold. 

Jeg tror de beste arenaene er i fritidsaktiviteter, på skole/arbeid og rundt om i vennekretsen, så er det opptil den enkelte å gjøre seg tilgjengelig, smile, og slå av en prat å se hvordan det går.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det må være noe galt med deg, men det tror jeg absolutt ikke er riktig. Det finnes nok noen der ute for deg også!

Så ønsker du tips til hvordan du kan godta å bli barnløs og singel. Mye kan skje de neste 5 årene så det trenger ikke være for sent.

Samtidig sier du at du alltid har drømt om å få barn, og om jeg hadde vært i din situasjon hadde jeg sterkt vurdert å få barn alene slik flere har nevnt. Det er jo en mulighet som er kommet, og så lenge du kan gi barnet trygghet og kjærlighet, må du ikke lenger finne mannen først ❤️

Å få barn alene er kanskje ikke det du så for deg, men for meg ville å få barn alene være mer verdifullt enn å forbli barnløs. 

Eventuelt kan du jo også bli fostermor. Det er mange barn og ungdommer som trenger en fosterforelder som virkelig har plass og overskudd til barnet!

Håper du finner ut av det. Det er ikke sikkert noen av alternativene er gjennomførbart for deg og dine verdier, men ville iallefall lagt bort tanken om at det å forbli singel også betyr barnløs for alltid. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv gammelmåten, drikk deg full, gå ut på byen. Kan hende du våkner opp med noen som vil det samme som deg. Apper fører bare til tvilling 

Anonymkode: e2f74...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var single til slutten av 38 år, var aktiv på datingapper, det løste seg ikke der, men plutselig dukket en barnløs gammel kjenning opp, ble gravid "over natta" ...( hvis jeg tenker tilbake på det, var jeg nok rimelig desperat til at jeg SKULLE ha barn.) Men det var verdt anstrengelsen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 22.57):

Jeg er en kvinne som snart fyller 37 år. Jeg er singel og barnløs. Jeg har alltid drøm om en liten familie og gledet meg til den dagen jeg får barn. Livet ble dessverre ikke sånt for min del. Jeg føler at jeg ellers har fått til ganske mye i livet- jeg har mastergrad, spennende jobb, ok lønn, sparepenger og egen leilighet. Men jeg har aldri vært flink til å date eller få oppmerksomhet fra menn. 

Alt startet på ungdomsskolen. Jeg merket fort at ingen gutter var interesserte i meg, mens mine venninner hadde barnslige forhold med gutter på skolen. På VGs ble noen av forholdene mer seriøse(noen er fortsatt sammen etter vgs), men jeg fikk ingen oppmerksomhet. Da jeg studerte fikk jeg meg en kjæreste(var 20 år gammel), men han var en utvekslingsstudent som flyttet tilbake hjem og ikke ønsket å fortsette forholdet. Etter det har jeg både prøvd meg på tinder og bekjente single menn. Nå får jeg sikkert masse kommentarer om at jeg har for høye krav til sosial status og diverse- vel jeg har prøvd meg på menn uten utdanning(ikke at det er noe galt, men sosial status har ofte med utdanning å gjøre), menn som er lavere enn meg(igjen sjeldent at en kvinne er sammen med en lavere mann) og menn med litt sære interesser(skal ikke gå nærmere inn på det for å ikke bli gjenkjent) fordi jeg fant dem spennende, mn allikevel har ingen av dem vist interesse for meg. Tinder-datene ville aldri holde kontakten. Så det er åpenbart noe "galt" med meg, og jeg har akseptert at sånn er det bare. Jeg er meg selv og får ikke gjort noe med det. 

Allikevel kjenner jeg på sørg over livet mitt. Jeg får ikke barn, jeg har ikke en kjæreste å dele livet med, oogalt jeg har fått til i livet er ren materielle ting som eiendom, sparepenger(ikke at jeg er millionær) eller jobb.

Jeg vil likevel leve et lykkelig liv. Være takknemlig for at jeg har tak over hodet, bra helse og ikke lever i fattigdom. Nyte hvert eneste øyeblikk. Men det er vanskelig for meg å akseptere dette og jeg føler en slags sorg for barnet og mannen jeg aldri har vært så heldig å gå opplevd. 

Er det noen her som har vært i lignende situasjon og kan dele noen tips til hvordan dere har klart å håndtere denne tankegangen og kommet dere videre? 

Anonymkode: 79a50...7c5

Jeg anbefaler deg sterkt å søke opp Kevin Samuels på YouTube og virkelig høre på hva han sier. Ikke få råd av kvinner om hvordan du får en mann. Hør på en mann og ta til deg det han sier menn ønsker seg. Ikke noe feminist mental gymnastikk som bare skremmer vekk de menn du vil ha. Lykke til ❤️

Anonymkode: 1df61...0b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg sterkt å søke opp Kevin Samuels på YouTube og virkelig høre på hva han sier. Ikke få råd av kvinner om hvordan du får en mann. Hør på en mann og ta til deg det han sier menn ønsker seg. Ikke noe feminist mental gymnastikk som bare skremmer vekk de menn du vil ha. Lykke til ❤️

Bare om hun liker menn som han, ellers lærer hun hva menn hun ikke liker, liker.

Anonymkode: 642cb...65f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan ikke skjønne hvorfor du skal akseptere det. Få deg et barn. Så har du resten av livet på å eventuelt finne mannen i ditt liv. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare om hun liker menn som han, ellers lærer hun hva menn hun ikke liker, liker.

Ja til begge. Han hjelper kvinner å forstå at de er som majoriteten er, mitt på treet når det gjelder utseende og dette kan de jobbe med å ha finere personlighet dvs. slutte å være stabeist og slutte å ha behov for å ha rett hele tiden. Ergo — ikke være kranglefant.

Men i alle fall. Dere kan se til å kritisere og hån eller dere kan se og lær 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til begge. Han hjelper kvinner å forstå at de er som majoriteten er, mitt på treet når det gjelder utseende og dette kan de jobbe med å ha finere personlighet dvs. slutte å være stabeist og slutte å ha behov for å ha rett hele tiden. Ergo — ikke være kranglefant.

Eller vi kan velge menn som ikke mener at damer med vanlig utseende må være nikkedukker for å være attraktive. Jeg er både stygg og har egne meninger, har funnet meg en god mann for det om. 

Anonymkode: 38693...d8e

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette er så foruroligende mening, at jeg forstår hvilken type person denne personen er, uten å gidde å Google han.

Bestandig noe usunnt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...