AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #1 Del Skrevet 21. november 2024 Blitt veldig glad i tomater, men liker de helst rå! Tips til salater, måter å tilberede på rå osv. Anonymkode: 9d88e...fcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 21. november 2024 #2 Del Skrevet 21. november 2024 Tomater, urter, og balsamicoeddik er veldig godt! Gjerne litt nykvernet havsalt også. Basilikum er jo en slager, men også rosmarin og timian. Eller gjerne persille 😋 Tilsett fetaost eller fersk mozzarella om du kan ha det 😊 Bruschetta er også veldig godt. Kan bruke det nevnte over, men ha på en godt ristet skive, med et dyss god olivenolje og balsamicoeddik på toppen. Er nydelig med bare rå tomater her også. Du kan ha en seng av pesto under, eller god olivenolje der også. Couscoussalat (kald) med masse tomater, avokado, oliven osv er kjempegodt. Gjerne pinjekjerner, eller hakkende nøtter. Personlig har jeg rå tomat til det alle meste av maten jeg spiser. Det er så utrolig godt 😋🍅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 21. november 2024 #3 Del Skrevet 21. november 2024 Hvis jeg en sjelden gang steker en svinekotelett syns jeg den smaker ekstra godt med avocado, mye tomat og Apetina snack med hvitløk og oliven ved siden av. Ellers kan jeg finne på å dele en tomat i to, strø litt sukker på den og spise som frukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #4 Del Skrevet 21. november 2024 Caprese er jo det beste 🥰🥰 Anonymkode: 59365...8b5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #5 Del Skrevet 22. november 2024 En god salsa 😋 (kan brukes til så mye mer enn taco!) Anonymkode: 1c31d...3f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 23. november 2024 #6 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 22.05): Blitt veldig glad i tomater, men liker de helst rå! Tips til salater, måter å tilberede på rå osv. Anonymkode: 9d88e...fcc En enkel salat til feks pizza. Tomater, mozzarella, basilikum og litt olivenolje. Kanskje noe salt på toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #7 Del Skrevet 23. november 2024 caprese eller brusketta Anonymkode: 54818...f93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #8 Del Skrevet 23. november 2024 Jeg bruker skiver av bifftomater med litt majones på, og krydder, på "din stund" knekkebrød. Kjempegodt. Anonymkode: 36466...1fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #9 Del Skrevet 23. november 2024 Pico de gallo! https://www.bama.no/oppskrifter/taco/pico-de-gallo/ Anonymkode: a56d7...aa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 23. november 2024 #10 Del Skrevet 23. november 2024 Tomater og løk i tynne ringer. Legges lagvis i en skål. Bland litt olje, balsamico, salt og pepper. Helt på og vend. Kjapt, enkelt og godt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #11 Del Skrevet 23. november 2024 500 g tomat(på større litt mer assosierte matbutikker finner du små tomater i forskjellige farger og fasonger) i biter 1/2 rødløk skåret i tynne skiver Ca 75 g gode oliven 12-15 store grovhakketmynteblader, 2-3 ts za’atar(kjøper det her:https://butikk.verdensmat.no/produkt/zaatar/ ) Flaksalt 1,5 ss /hvitvinseddik 1 ts agavesirup Noen dråper sitronsaft 3 ss extra virgin olivenolje Salt og pepper Ha de oppskårne tomatene i en bolle, dryss over salt og la stå i noen minutter Visp sammen ingrediensene til dressingen og smak til med salt og pepper. Ha rødløk og oliven i bollen sammen tomater og hell over dressingen(ikke bland det sammen) Topp med mynte og za’atar. Denne spiser jeg enten sammen godt brød eller med bulgur hvor jeg har vendt inn linser Anonymkode: 683f3...fdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå