Gå til innhold

Vi har fått 4000 å bruke i julegave til oss selv/huset vårt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når vi flytta fra en 80kvm leilighet til en 170kvm hus så trengte vi skap! Oppbevaringsmuligheter i stua, gangen osv. Kjøpte billig sofa på finn, og laga 3m spisebord selv ut av 2 eikeplater :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde kjøpt meg en fin lampe tror jeg. Det er nok noe dere kommer til å trenge flere av, samt det er noe som varer evig. 

Anonymkode: 5a7ba...4d9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mange ganger kan dere støvsuge leiligheten med den trådløse støvsugeren uten å lade nå?

Anonymkode: 3b81a...d4a

En og en halv, sikkert. Får bare kjøpe  oss et ekstra batteri, tenker jeg.

Anonymkode: 7d59e...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Henger ikke støvsugeren i laderen da? 

Å bytte batteri på Dyson innbefatter verktøy, i hvert fall på den modellen jeg har. 

Anonymkode: 003e3...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gardiner! De koster mye mer enn man tror, men du kommer et lite stykke på vei med 4000kr. Hva med nye gryter, håndklær eller sengetøy?🙃

Anonymkode: 4b7e8...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høytrykksspyler, eller sånn trommel med hageslange til veggen

Anonymkode: 4b7e8...eff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Robotstøvsuger, plissegardiner til vinduer, vedstativ, praktisk oppbevaring til yttertøy og sko i gangen osv 😊

Anonymkode: a9264...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Henger ikke støvsugeren i laderen da? 

Å bytte batteri på Dyson innbefatter verktøy, i hvert fall på den modellen jeg har. 

Anonymkode: 003e3...c54

På Dyson V15 Detect som vi har er det bare å klipse av batteriet og sette på nytt. Har man et fulladet batteri liggende har man dobbel kapasitet om man skal støvsuge lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ting til gjesterommet, så bestemor kan komme på overnatting. Madrass/seng, dyner, puter, nattbord, gjeste-morgenkåpe, speil, nattbordlampe. 

Anonymkode: 37810...783

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 20.29):

Vi bor i en liten leilighet nå og har kjøpt oss hus på 350 m2, så naturligvis må vi fylle det med flere ting enn vi har nå. Har fått 4000 med besteforeldrene mine og tenkte å bruke mye av det på ting vi trenger til huset. Kommode får vi fra noen andre til jul, og kjøkkenutstyr har vi mye av. Har skrevet ned nye glass og skåler, for det har vi lite av. Ellers føler jeg ikke vi mangler noe på kjøkkenet, men tar gjerne imot tips uansett. Hva følte dere at dere manglet da dere plutselig fikk mye større areal å boltre dere på? 

Trenger litt pynt også, så jeg lurer på om noen har tips til konkrete pyntegjenstander som er klassiske og pene og ikke går helt av moten om et år og ser utdatert ut? Sånn som den Omaggio-vasen for en del år siden 😅

Vi flyttet fra 60 kvm til 200 kvm. Bodde et halvt år før vi ordnet vår stil. Kjøpte ting vi liket, uavhengig av mote. 

Anonymkode: afc6f...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tipset mitt er å vente med å kjøpe så mye til dere ser hva som blir fint. Forhastede kjøp blir ofte noe som en går og irriterer seg over, og så bytter man det ut.

Du får ikke så mye for 4.000 kroner, selv om det er en fin gave. Selve gavepengene ville jeg brukt på en fin lampe for eksempel, da vil besteforeldrene dine se et konkret resultat av gaven, ikke bare at pengene blir lagt i en stor pott til gardiner feks.

Synes denne lampen (Flavia) skaper fin stemning:

Flavia negra mini - Seda plata – Nordstrand Møbler og Interiør

Anonymkode: 8050d...5c8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Verktøy. 

Noe vil dere sikkert gjøre i huset, så drill, multiverktøy, målebånd/tommestokk er smart. Ellers er jeg enig i lamper. Legge i litt i brann/innbrudds alarm. Ville brukt de på nye nyttig i hvertfall. 

Anonymkode: b38d3...d1b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For guds skyld ikke kjøp julepynt før jul! Kjøp på 70% i januar! Dere bruker det vel ikke i år uansett. 

Sengetøy, lysskjerming, garderobeskap, speil, kjøkkenkniver med fjøl, en pen og god chillestol, vinskap, stor fryseboks, støvsuger, lekte salt og pepperkverner, lysestake, spisebord, tørketrommel, verandabeis, utemøbler, frukttrær til å plante ut til våren... åh det er så mye jeg kunne brukt 4000 på i et nytt hus😁

Anonymkode: 2ef39...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 20.29):

Vi bor i en liten leilighet nå og har kjøpt oss hus på 350 m2, så naturligvis må vi fylle det med flere ting enn vi har nå. Har fått 4000 med besteforeldrene mine og tenkte å bruke mye av det på ting vi trenger til huset. Kommode får vi fra noen andre til jul, og kjøkkenutstyr har vi mye av. Har skrevet ned nye glass og skåler, for det har vi lite av. Ellers føler jeg ikke vi mangler noe på kjøkkenet, men tar gjerne imot tips uansett. Hva følte dere at dere manglet da dere plutselig fikk mye større areal å boltre dere på? 

Trenger litt pynt også, så jeg lurer på om noen har tips til konkrete pyntegjenstander som er klassiske og pene og ikke går helt av moten om et år og ser utdatert ut? Sånn som den Omaggio-vasen for en del år siden 😅

Det går nok fort 4000,- på den første strømregninga i januar…

Anonymkode: 7756d...108

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 20.16):

Med ett hus på 350kvm så må dere mest sannsynlig da ha 3-4 fulle batteri for å kunne støvsuge alt.

Jeg elsket en håndholdt støvsuger i liten leilighet, men det er ett mareritt når man må bytte batterier og/eller beregne ladetid for å kunne støvsuge ferdig. For å ikke snakke om at det er veldig tungt gå å holde en håndholdt støvsuger over så lang tid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Med ett hus på 350kvm så må dere mest sannsynlig da ha 3-4 fulle batteri for å kunne støvsuge alt.

Jeg elsket en håndholdt støvsuger i liten leilighet, men det er ett mareritt når man må bytte batterier og/eller beregne ladetid for å kunne støvsuge ferdig. For å ikke snakke om at det er veldig tungt gå å holde en håndholdt støvsuger over så lang tid.

Nå kommer jeg aldri til å støvsuge hele huset i samme slengen, da. Men vi har en roomba i tillegg som skal få ta hovedetasjen, så det hjelper selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...