Gå til innhold

Nå MÅ folk lære seg å kjøre i rundkjøringer!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan dere ikke kjøre i rundkjøring, eller er i tvil, gå inn på nett å lær! 

Anonymkode: eb1f1...982

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet 😂😂 her jeg bor er det ekstremt mange rundkjøringer. Skulle tro at folk ble gode på det da! Men neida, her er det feil feilvalg og filskifte midt i rundkjøringen… helt umulig å kjøre riktig, må jo passe på å være alene i rundkjøringen for å kjøre skadefritt! Elendig trafikkavvikling! 

Anonymkode: 99649...33f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere sliter med å kjøre skadefritt når andre gjør feil, er det vel dere som ikke hører hjemme i trafikken? 

Anonymkode: c1346...fe3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hva mener du gjøres feil da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å være perfekt når man ikke har kjørt den rundkjøringen før. Bare lev med det, verden er ikke perfekt!

Anonymkode: 60bf1...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en ikke skifte fil i en rundkjøring? 

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg vet 😂😂 her jeg bor er det ekstremt mange rundkjøringer. Skulle tro at folk ble gode på det da! Men neida, her er det feil feilvalg og filskifte midt i rundkjøringen… helt umulig å kjøre riktig, må jo passe på å være alene i rundkjøringen for å kjøre skadefritt! Elendig trafikkavvikling! 

Anonymkode: 50f4e...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan en ikke skifte fil i en rundkjøring? 

Selvfølgelig. Men ikke uten vikeplikt. Så når de kjører INN I MEG, så sier det pang.  

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Om dere sliter med å kjøre skadefritt når andre gjør feil, er det vel dere som ikke hører hjemme i trafikken? 

Når en idiot skifter fil midt i rundkjøringen og velger å kjøre inn i den filen akkurat der hvor jeg allerede befinner meg, hvor forventer du at jeg skal "sprette unna"? Så fordi noen kræsjer i meg, så er det jeg som ikke kan kjøre bil? 

Hvor tok du lappen? 😂 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig. Men ikke uten vikeplikt. Så når de kjører INN I MEG, så sier det pang.  

Ja, det er nå greit nok. Jeg har nå heldigvis klart å forhindre pang når noen gjør feil jeg. Det er jeg glad for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nå greit nok. Jeg har nå heldigvis klart å forhindre pang når noen gjør feil jeg. Det er jeg glad for. 

Jeg og. Mange, mange, mange ganger. Men så har du noen som er så idioter at du ikke engang kan forutse at de gjør en feil, og da sier det pang. 

Min favoritt er de som kutter svingen i rundkjøringen når de ligger i ytre felt :)  blir jo dårlig trafikkflyt om jeg alltid må passe på å ha fritt ytre felt på høyre hånd før jeg kjører gjennom, men sånn har det jaggu blitt når folk ikke klarer plassere kjerra som anvist på bakken. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Når en idiot skifter fil midt i rundkjøringen og velger å kjøre inn i den filen akkurat der hvor jeg allerede befinner meg, hvor forventer du at jeg skal "sprette unna"? Så fordi noen kræsjer i meg, så er det jeg som ikke kan kjøre bil? 

Hvor tok du lappen? 😂 

I Oslo, for 20 år siden. Der jeg fortsatt kjører daglig. 

Lærte meg å kun stole på meg selv, og alltid skifte blikket raskt rundt. For mange andre gjør uventede og dumme valg. 

Blir ikke irritert, har aldri krasjet. Fordi jeg evner å tilpasse meg det som skjer rundt meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo, for 20 år siden. Der jeg fortsatt kjører daglig. 

Lærte meg å kun stole på meg selv, og alltid skifte blikket raskt rundt. For mange andre gjør uventede og dumme valg. 

Blir ikke irritert, har aldri krasjet. Fordi jeg evner å tilpasse meg det som skjer rundt meg. 

Jeg tok også lappen i Oslo, ikke for 20 år siden men… 6 år og nærmere 150.000 km siden(uten pendling..) , så noe erfaring har jeg jo. 

Jeg gjør som deg. Men når du kjører mye i Oslo vet du også at du ikke kan tilpasse deg alt som skjer. Du kan for eksempel ikke opphøre i trafikken med et blunk. Derfor vet du også, like godt som meg, at det at du er oppmerksom ikke har holdt deg skadefri, men at det har økt sannsynligheten for at det går bra. Du kan ikke påvirke de rundt deg. Du kræsjes i etter hvert. Uansett hvordan du "oppfører deg", irritert eller ei. Kall det flaks, og kunnskapen din har hjulpet deg med å "øke flaksen". Men den er ikke bare din. 

Ingen grunn til å være kjepphøy, med andre ord. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 18.35):

Hva er en rundkjøring ? 

I Norge regnes rundkjøringers størrelse ut ifra sentraløyas diameter, og rundkjøringer med sentraløy med diameter på 25 meter eller større regnes som rundkjøringer.

I vårt distrikt vart mange vegkryss etterhvert omgjordt til det som vert omtalt som en rundkjøring,. Det vart mye diskusjoner  om endret  kjøremønster, men i virkeligheten var det farmleis eit vanleg vegkryss med en liten  "grasdott i midten" m / bare eit kjørefelt inn /ut. 

Selv bruker eg  rettningslys som i vanleg kryss både inn /ut og ser at mange andre også gjør, og synes det er veldi praktisk. selv om regelen fortel at i en rundkjøring blinker ein bare ut.

Anonymkode: 3e4a8...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 18.35):

Få høre da: Hva er det folk gjør feil i rundkjøringene etter din mening.

Anonymkode: 5fcf6...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...