Gå til innhold

Hvor mye gir dere i julegave til nieser og nevøer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Max 200. Tenker det er foreldrene og kanskje besteforeldrene sitt "ansvar" å kjøpe dyre ting. Fra oss må det holde med en oppmerksomhet. Vi har 7 nevøer og nieser, det kommer sikkert fler etterhvert også. Så i tillegg til andre familiemedlemmer, så blir det mye penger oppigjennom året som går til bursdag og julegaver.

Anonymkode: bc808...0c3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pleier å ligge på 500kr pr gave til alle i familien, bortsett fra eget barn som får litt dyrere gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier bruke rundt 1000,- på hver av nevøene mine.

Anonymkode: aafe2...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 300 kroner. Har bare to nieser å kjøpe til, men stor familie ellers(over 20 gaver), så må holde summene litt nede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker 100-300 kr til våre, alt etter relasjon og alder. 

Anonymkode: 640db...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper gaver til 200-300 kr til mine nieser. Mannen bruker omtrent dobbelt så mye per gave til sine nevøer/nieser. Vi er vant til forskjellige gavetradisjoner. Ingen av oss kjøper gaver til søskens bonusbarn.

Anonymkode: 6aa92...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare to og ingen egne barn, så her blir det 1000-1500 på hver.  Blir nok mer 1000 i år, dyre tider og jeg gidder ikke å kjøpe
masse drit til dem heller. Da de var veldig små var det en del fine, fornuftige men også kule ting jeg kunne gi som hjalp foreldrene.

Anonymkode: afe9e...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg kjøper gaver til 200-300 kr til mine nieser. Mannen bruker omtrent dobbelt så mye per gave til sine nevøer/nieser. Vi er vant til forskjellige gavetradisjoner. Ingen av oss kjøper gaver til søskens bonusbarn.

Hva er det som gjør at dere ikke gir noe til søskens bonusbarn?

Anonymkode: 8a253...be9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir gave til 400-500 kroner på hver. Vi er tante og onkel til fem stykker, og har ingen barn selv. 

Anonymkode: e1af4...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 1000 på hver av mine to, men går gjerne over også. Når de blir litt større blir det nok betydelig mer. 

Anonymkode: 1b60b...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva er det som gjør at dere ikke gir noe til søskens bonusbarn?

Anonymkode: 8a253...be9

Det er ikke personer vi kjenner eller har en relasjon til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500-600kr. De begynner å bli store nå, sier aldri takk eller viser noen form for takknemlighet, så vurderer å redusere.

Anonymkode: 6b301...598

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

400-450 kr. Har tilsammen seks jeg er tante til, gjør ikke forskjell på bonus og biologisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Varierer ut fra deres alder og livssituasjon, og vår relasjon. Mellom 300 og 600, samt gave til barnet til niesa som er voksen.

Har tre bonustantebarn, kjent dem siden de var ganske små - men en veldig perifer relasjon. Der har vi sluttet med gaver etter konfirmasjon. 

Anonymkode: eecef...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare to, og de får gaver til rundt 3000 kr hver. Praktiske klær/sportsutstyr og leker. 

Vi får det samme tilbake av foreldrene deres til våre barn. 

Vi feirer jul sammen. 

Det sier seg selv at alle oss voksne ønsker oss kaffe og sjokolade av hverandre 😆

Anonymkode: b3280...a1e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen nevøer eller nieser, men mine søsken gir for rundt 500 til mitt barn.

Anonymkode: 56f08...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...