Gå til innhold

Hvor mye gir dere i julegave til nieser og nevøer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Omtrent 10.000,- på hver. Fem stk., alle i etableringsfasen, vi har ok råd.

Anonymkode: dc6ea...dbf

Ok råd, om dere bruker 50 tusen hvert år på gaver til bare 5pers? 

Det er ikke ok råd altså. Det er godt over en månedslønn for mange.

Anonymkode: 6b301...598

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ok råd, om dere bruker 50 tusen hvert år på gaver til bare 5pers? 

Det er ikke ok råd altså. Det er godt over en månedslønn for mange.

Anonymkode: 6b301...598

Den må du bare ta med en klype salt . Bare trolling 🤣😆🤣

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 700,- og 1000,- til hver. Har bare 2 stk. nå, siden vi slutter ved 15 år. Men de to her kommer jeg aldri å slutte med, vi er så nære og sees ofte. 

Min mann gir 500,- til de på sin side. 

Ungene mine har 1 bonussøskenbarn, han gir vi til når han feirer hos sin far (som er gift med min søster), men ikke når han er hos sin mor. Og han får til litt mindre sum. Og han legger garantert ikke merke til det, han har jo dobbelt opp av familie, og svømmer i gaver. 

Anonymkode: 956d9...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 300,- til barna til min ene søster, men finner gjerne noe på salg, så verdien er høyere.

5-600,- til dattera til min andre søster, for der har vi avtalt litt større julegave i stedet for gaver til bursdag og jul ( vi bor langt fra hverandre og sees ikke så ofte).

Anonymkode: 25048...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 16.27):

Hvor mye gir dere i julegave til nieser og nevøer? Gir dere mer hvis dere gir penger enn om det er gave? Og gir dere likt til «ekte» og «bonus»?

Anonymkode: 0f5fe...5ed

Gir likt 

500 pr stk , har mange så det blir en del utgifter på det 

Anonymkode: 19e67...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 17.32):

100-300 kr, litt avhengig av alder. Prøver gjerne å finne fellesgaver til søsken. 

Anonymkode: 0b37a...1ae

100 kr er litt lite til et tantebarn  med dagens prisnivå 

Endret av Grüner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både niese og nevø og barna til min beste venninne får gaver til ~1000kr.

Jeg elsker å gi, så jeg bruker akkurat så mye som jeg ønsker 😄

Anonymkode: 17d7f...683

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (3 timer siden):

Ikke meg du svarer, men vi gir gjerne det samme. De fleste av våre tantebarn er voksne og de er svært mange. Vi gir en flaske vin eller en sjokoladeeske. Vi gir litt mer til de under 18, det er bare to igjen og litt ekstra til de vi har en nærere relasjon til. 

Anonymkode: 640db...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (3 timer siden):

I år har jeg kjøpt en bok til 200 på deling til to søsken, altså 100 på hver. Blir som regel høyere sum om de får  egen gave. 

Anonymkode: 0b37a...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig bare ett tantebarn, men hun ser jeg omtrent ikke. Andre familiemedlemmer ser jeg på som nieser og nevøer selv om de ikke er det, og de pleier å få gave til sånn rundt 500kr hvert år. 

Anonymkode: 70146...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De jeg ikke har kontakt med får 200 kroner hver, de jeg har et forhold til får for 3-400. 

De jeg ikke har kontakt med hadde sannsynligvis ikke oppdaget det om jeg sluttet å gi noe, de har aldri takket for gaver de har fått og er nå i tenårene. 

Anonymkode: a3595...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En plass mellom 300 og 500kr pr barn. Kommer litt ann på alder og hva som står på ønskelisten akkurat det året. Skiller ikke på bonus og familie. De er i aldersspennet 3 til 15 år. En av dem (12 år) har bursdag rett før jul så her slår vi ofte bursdag og julegave sammen dersom det er noe spesielt han ønsker seg som koster litt mer. Det er han veldig fornøyd med. 

Tilsammen er det 10 stk så blir penger ut av det…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-600,- Det hender det.blir mer også, det avhenger av hva de ønsker seg, hva de fikk til bursdagen, og noen ganger har vi tatt dem med på ting (alt fra shopping til klatrepark eller kino) og da blir det fort litt mer totalt da også jeg og samboer deltar og betaler egen billett. 

Har kun to da, så det er ikke så nøye som det ville vært om det var flere slik at både økonomi+ "rettferdighet"  var et større tema.

(Har fem totalt, men tre er på samboerens side av familien og dem sørger han for)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingenting, gidder ikke kjøpe noe til dem fordi jeg ikke har noe forhold til dem (noe jeg er fornøyd med, da jeg aldri har ønsket å være tante). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. 
Kun tanten har barn, og det er dette barnets første jul. Våre barn på 10 og 12 har aldri fått gave til verken jul, bursdag eller dåp av tanten, men nå som hun selv har fått barn så kom det plutselig spørsmål om ønskeliste. Har planer om å gi hennes barn nøyaktig det samme som hun har gitt våre, nemlig ingenting.

Anonymkode: 8ab47...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...