AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #61 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 2.00): Fortell dette til en numismatiker, og si at gangbare mynter som man kan bruke i butikken er bedre å gi bort som gave enn en 12 skilling 1861 med portrett av Carl XV ... Ny og ubrukt gave: Gammelt, brukt skrot: Anonymkode: d6401...ef0 Den femmeren er jo ikke ny, den er fra 2008! Åpenbart mye dårligere enn en fra 2024. 🙃 Jeg tror ikke de som blankt avviser brukte gaver helt har tenkt igjennom saken. Det er da åpenbart mye bedre å få en eldre designvase for eksempel, enn et eller annet nytt fra en kjedebutikk. Eldre varer har ofte bedre kvalitet enn nye ting også. Men som med alle gaver, man må se an mottakeren. Anonymkode: c62b4...d0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #62 Del Skrevet 30. november 2024 Til alle dere som mener jeg ikke bryr meg om de jeg hypotetisk sett gir brukt til: hvordan kom dere til den konklusjonen? Er ikke sånn at jeg kjøper noe brukt skrot bare for å ha noe å gi. Både familie og venner er innforstått med at jeg er student og ikke har all verden å rutte med, men jeg synes det er koselig å kunne gi noe ekstra dersom jeg kommer over noe. Jeg fant et nydelig smykke i en bruktbutikk ved en tilfeldighet, som jeg tenkte passet helt perfekt til en av mine venninner. Hadde ikke kjøpt en ødelagt, halvstygg lampe til noen, kun for å ha noe å gi. TS Anonymkode: b8640...611 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #63 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Til alle dere som mener jeg ikke bryr meg om de jeg hypotetisk sett gir brukt til: hvordan kom dere til den konklusjonen? Er ikke sånn at jeg kjøper noe brukt skrot bare for å ha noe å gi. Både familie og venner er innforstått med at jeg er student og ikke har all verden å rutte med, men jeg synes det er koselig å kunne gi noe ekstra dersom jeg kommer over noe. Jeg fant et nydelig smykke i en bruktbutikk ved en tilfeldighet, som jeg tenkte passet helt perfekt til en av mine venninner. Hadde ikke kjøpt en ødelagt, halvstygg lampe til noen, kun for å ha noe å gi. TS Anonymkode: b8640...611 Da er det bedre at du gir en sjokolade eller konfekt. Gi billige og brukte ting er uakseptabelt. Anonymkode: d898d...d1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #64 Del Skrevet 30. november 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Da er det bedre at du gir en sjokolade eller konfekt. Gi billige og brukte ting er uakseptabelt. Anonymkode: d898d...d1c Det ser ubrukt ut og er i topp stand, fra et merke som ikke er spesielt billig dersom man kjøper nytt. Selvfølgelig greit at du mener det ikke er innafor, men noe «billig og brukt» skrap er det ikke. Er bare nysgjerrig - hvorfor mener du det er uakseptabelt? ts Anonymkode: b8640...611 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 2. desember 2024 #65 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 21.47): Da er det bedre at du gir en sjokolade eller konfekt. Gi billige og brukte ting er uakseptabelt. Anonymkode: d898d...d1c På hvilken måte er det uakseptabelt? Noen har kanskje dårlig økonomi og har kanskje ikke noe annet valg enn å kjøpe brukt. Da er temmelig sært å vise utakknemlighet og rynke på nesen. Er det ikke tanken bak som gjelder da? Eller er det hvor mye penger man har brukt? 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #66 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 18.51): For deg er det gjerne en skatt, men for andre er det skrot. Anonymkode: d898d...d1c Og du tror jeg gir mine gjenbrukskatter til hvem som helst? Jeg vet akkurat hvem som setter pris på slik,jeg kjøper ikke for egen del men for mottager. Anonymkode: bda41...9ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #67 Del Skrevet 2. desember 2024 Endrer svaret mitt. Til samlere kan jeg gi brukt. Dvs jeg har funnet brukte deler til svigers gamle juleservise og min mor ønsket seg noen skikkelig gamle julenisser fra bruktmarked og jeg har kjøpt en gammel brukt bok en gang. Men brukte klær og leker til barna: Aldri. Anonymkode: eeb8f...4a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #68 Del Skrevet 2. desember 2024 Mardina skrev (3 timer siden): På hvilken måte er det uakseptabelt? Noen har kanskje dårlig økonomi og har kanskje ikke noe annet valg enn å kjøpe brukt. Da er temmelig sært å vise utakknemlighet og rynke på nesen. Er det ikke tanken bak som gjelder da? Eller er det hvor mye penger man har brukt? 🤔 Da kan de kjøpe en sjokolade å gi. Ikke brukte ting. Anonymkode: d898d...d1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #69 Del Skrevet 2. desember 2024 Nei, da kan du lik så godt droppe å gi julegave synes jeg. Jeg hadde aldri gitt bort noe brukt og ville ikke ha tatt imot noe brukt. Anonymkode: f637a...174 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hokjerringa Skrevet 2. desember 2024 #70 Del Skrevet 2. desember 2024 Jeg vil ikke ha brukte julegaver. Da kjøper jeg heller det selv. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Overaltalltid Skrevet 2. desember 2024 #71 Del Skrevet 2. desember 2024 Brukt er innafor om mottakeren ønsker seg det du kjøper. Om ikke er det bortkastet om vedkommende ikke kan bytte varen om den ikke faller i smak. Da blir gjenbruk bortkastet og man oppleves heller som gjerrig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #72 Del Skrevet 2. desember 2024 Går heller på black fridag. Anonymkode: 89c2d...813 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 2. desember 2024 #73 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da kan de kjøpe en sjokolade å gi. Ikke brukte ting. Anonymkode: d898d...d1c Fordi? Gi meg en GOD grunn til at det er uaktuelt. Folk har ikke nødvendigvis lik økonomi som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 2. desember 2024 #74 Del Skrevet 2. desember 2024 Man må kjenne mottakeren godt og vite om de samler på noe spesielt. Er det noen som bare liker moderne design, vil de sikkert ikke elske en Midthun-nisse fra 90-tallet. Men den som samler på nisser vil bli glad. Det er ikke billig ræl, de går fra 500 kr og oppover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #75 Del Skrevet 3. desember 2024 Mardina skrev (17 timer siden): Fordi? Gi meg en GOD grunn til at det er uaktuelt. Folk har ikke nødvendigvis lik økonomi som deg. Da kan du gi konfekt. Anonymkode: d898d...d1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #76 Del Skrevet 3. desember 2024 Mardina skrev (17 timer siden): Fordi? Gi meg en GOD grunn til at det er uaktuelt. Folk har ikke nødvendigvis lik økonomi som deg. Fordi du ser på mottaker som en som ikke er verdt noe bedre enn å få brukt. Anonymkode: d898d...d1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #77 Del Skrevet 3. desember 2024 Hvis det er noe spesielt som er avtalt på forhånd helt ok. Ellers vil jeg ikke få, eller gi, andres søppel. Anonymkode: d3fb9...0b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #78 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 15.20): Fordi det er ekkelt. Du kan heller ikke bytte gaven. Det at du gir brukte ting viser bare at du ikke bryr deg om vedkommende. Anonymkode: d898d...d1c Å gi brukte ting viser at man virkelig bryr seg. Man ønsker å gi mottakere og alle andre en bedre fremtid. Anonymkode: b0aba...697 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #79 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 21.47): Da er det bedre at du gir en sjokolade eller konfekt. Gi billige og brukte ting er uakseptabelt. Anonymkode: d898d...d1c Det er sjokolade som er uakseptabelt. Usunt tull. Anonymkode: b0aba...697 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 3. desember 2024 #80 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da kan du gi konfekt. Anonymkode: d898d...d1c Konfekt kan fort bli dyrt det også, i disse tider. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi du ser på mottaker som en som ikke er verdt noe bedre enn å få brukt. Anonymkode: d898d...d1c Absolutt ikke. Vi burde alle heie mer på gjenbruk. Selv om gaven er brukt, så trenger det ikke være en dårlig gave. Jeg synes det ser mer om deg at du bare vil ha nye, ubrukte gaver. Du er vel kanskje en av de som ikke kjøper bruktbil eller noe brukt på Finn.no? Alt skal være helt nytt og ubrukt for at du vil ha det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå