Gå til innhold

Kjøpe brukt i julegave?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt supert med brukt, men det må være helt og iorden. Gjerne se nytt ut.

Dessuten får man jo ikke byttet det, så viktig at det er noe mottaker liker og vil ha.

Jeg har kjøpt bøker brukt og gitt i gave bl.a.

Anonymkode: 1657c...658

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke vil gi ubrukte ting i gave  er det bedre at du dropper julegavene.

Anonymkode: d898d...d1c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du ikke vil gi ubrukte ting i gave  er det bedre at du dropper julegavene.

Hvorfor?

Anonymkode: bda41...9ee

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor?

Fordi det er ekkelt. Du kan heller ikke bytte gaven. Det at du gir brukte ting viser bare at du ikke bryr deg om vedkommende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 15.47):

Hva er deres tanker rundt å kjøpe julegaver brukt? Nå snakker jeg om klær/ gjenstander som er i fin stand, men kjøpt på f.eks. Tise. Er student med lite ekstra å rutte med, men ønsker gjerne å gi gaver til mine nærmeste.

Innafor/ ikke innafor?

Anonymkode: b8640...611

Helt supert. Bare ta jobben med å vaske dem før du gir dem bort. :) 
Og om du har folk du er enten usikre på om de synes brut er noe særlig, eller som du vet er skeptiske (typisk eldre mennesker) så kan du kjøpe ubrukte ting i pakken eller med lappen på, som noen har eiet før deg. Det har jeg ofte gjort. 

Anonymkode: b21de...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi det er ekkelt. Du kan heller ikke bytte gaven. Det at du gir brukte ting viser bare at du ikke bryr deg om vedkommende.

Hvorfor er brukt ekkelt? Er kafeer og restauranter ekle? Idrettshaller? Hoteller? Spa? Alle eksempler på steder der nesten alt du tar i (utenom dopapiret) er brukt av noen før deg, gjerne tusenvis av andre til og med.

Dessuten får jeg årlig gaver som både er nye og ikke kan byttes. Så det er ikke et godt argument.

Anonymkode: b21de...41f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukt er greit så lenge man kun får tak i det brukt og det er ønsker 

Anonymkode: 703c6...430

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er ekkelt, så jeg syns du burde snakke med de det gjelder og se hva de syns :)

Anonymkode: a2194...8e3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes brukt er helt supert. Jeg var litt skeptisk til å kjøpe brukt i gaver til barn f.eks. Men nå har jeg tatt med barna på loppeliten (bruktbutikk for barn) et par ganger, og de virkelig elsker den butikken. De finner klær og leker de blir kjempegira på og vil ha. Så tror heller ikke barn bryr seg om det er nytt eller brukt. 

Brukt kan også være dyrt, så om du er student med dårlig råd så finnes det mye annet du kan gi 😊 Et fint kort og noe hjemmelaget julegodt (konfekt, brente mandler, ol.) hadde jeg også satt pris på

Anonymkode: cca48...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

For noen ekle fordommer! Jeg har flere ganger fått tak i skatter brukt, slik som jeg vet folk har ønsket seg men som har gått ut av produsjon og dermed ikke å få i butikker. Hva er det som er ekkelt? Det er jo vasket og i orden. For meg er det mer verdifullt å gi eller få slike skatter enn å kjøpe intetsigende masseprodusert fra butikken. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er deres tanker rundt å kjøpe julegaver brukt? Nå snakker jeg om klær/ gjenstander som er i fin stand, men kjøpt på f.eks. Tise. Er student med lite ekstra å rutte med, men ønsker gjerne å gi gaver til mine nærmeste.

Innafor/ ikke innafor?

Helt innafor. Selv legger jeg alltid ved linker til steder/privatpersoner hvor man kan få fatt i det jeg ønsker meg brukt 😊

Anonymkode: 174b2...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg heier på gjenbruk!

For et par år siden kjøpte jeg noen brukte bøker til min nevø. De falt i smak og bøkene så helt greie ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt er helt genialt, da blir det så mye mindre papp og plastikk emballasje å kvitte seg med !

Anonymkode: c6133...ab0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minister-mio skrev (På 22.11.2024 den 13.34):

Jeg kjøper alt brukt hele året også julegaver. Foretrekker også å få brukt.

Jeg også. Det eneste jeg kjøper nytt i butikk er truser og laken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer noen med brukt julegave så kan de heller la være å komme med noe. 
Selv en innpakket brunost er bedre enn noe brukt innpakket i julepapir. 

Anonymkode: e1d76...ca0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 15.20):

Fortell dette til en numismatiker, og si at gangbare mynter som man kan bruke i butikken er bedre å gi bort som gave enn en 12 skilling 1861 med portrett av Carl XV ...

Ny og ubrukt gave:

3685654_42571.jpg

Gammelt, brukt skrot:

dc5ab638-5de6-4a8d-98b4-409607e67e2c_ful

Anonymkode: d6401...ef0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innafor/ ikke innafor?

Jaaaa!! Her kjøper vi litt gaver fra Finn og oppfordrer andre til å gjerne gi/kjøpe brukt til oss/barna❤️ 

Anonymkode: 376b5...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt er topp, men jeg må kjenne mottakeren godt nok til å vite om det er greit eller ei. Noen synes av en eller annen grunn at bruktkjøp er fryktelig å motta som gave. 

Anonymkode: 8868f...d23

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...