AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #41 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja her er han kjip og det sa jeg til han også. Verdensbeste ellers, men han forstår ikke at dette er noe som gir meg glede. Ts Anonymkode: 73083...fd2 Han må da være villig til å møte deg på halvveien her? Anonymkode: fdfa4...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #42 Del Skrevet 12 timer siden Du har ikke noen venninner eller familie som mer enn gjerne lar deg male og ordne hos de, mot at det betaler feks malingen? Anonymkode: a603f...ca6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #43 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Du kan også snu på dette. Friluftsliv krever tid, at man ikke er hjemme, ikke med familien, ikke bidrar i praktiske oppgaver, de dagene. Oppussing, da er man hjemme, kan være involvert, stille til måltider. Fatter ikke at slike tråder skal ende i en diskusjon om hva som er "feil" og "rett". Anonymkode: e5c26...659 Ser du ikke forskjellen her? Han liker friluftsliv. Det har hun også funnet ut at hun liker. Med andre ord er dette en felles interesse. Hun liker oppussing og «prosjekter» og har det som ho by. Han liker det ikke. Altså er dette hennes interesse og ikke en felles interesse, men hun forventer at han skal like det fordi at hun liker det. Og det er faktisk ikke rimelig. Det er like lite rimelig som at han skulle tvunget henne med ut på telttur selv om det var noe av det verste hun visste, og blitt pottesur hvis hun nektet. En ting er å pusse opp og vedlikeholde hjemmet når det er behov for det, det er lurt å ta vare på verdiene, og ikke noe man kommer utenom hvis man eier hus eller leilighet over tid. Dette bør mannen bidra i også, selv om han ser på det som en jobb. En helt annen ting er å pusse opp fordi «det er gøy». Det er ikke noe andre skal behøve å bruke fritiden sin på, og det er heller ikke noe som uten videre skal burde finansieres 50/50. Anonymkode: 4e9ba...cc4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #44 Del Skrevet 12 timer siden Dere høres fryktelig ulike ut..? Forstår han kjempegodt. Jeg liker å ha hjemmet som en trygg og vant (og selvfølgelig koselig) base. I tillegg representerer det alt jeg personlig ikke liker med bruk og kast-kulturen + er et totalt unødvendig pengesluk. Betaler du også for hele hobbyen din selv? Anonymkode: 787b6...f42 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #45 Del Skrevet 12 timer siden Hvorfor må han absolutt like det du liker? Anonymkode: cc09f...2a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #46 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vi har felles økonomi. Så her er jeg med å utstyret hans og han med på oppgradering av huset. Vi har heller ikke slik type økonomi så vi spør hverandre om lov til å kjøpe noe, vi begge vet våre kostnader og handler da ikke mer enn det vi har penger til. Vi krangler aldri om økonomi, men mulig han synes det er unødvendig pengebruk. Ts Anonymkode: 73083...fd2 Han må ha et temmelig luksuriøst repertoar av friluftsutstyr hvis du mener at det koster like mye å drive med friluftsliv som kontinuerlig oppussing. Hvis du ikke kjøper det mest skrøpelige utstyret finns, så koster det lett flere tusen bare å male et rom, og det er vel noe av det enkleste man kan gjøre av fornying i hjemmet. Anonymkode: 4e9ba...cc4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #47 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han må ha et temmelig luksuriøst repertoar av friluftsutstyr hvis du mener at det koster like mye å drive med friluftsliv som kontinuerlig oppussing. Hvis du ikke kjøper det mest skrøpelige utstyret finns, så koster det lett flere tusen bare å male et rom, og det er vel noe av det enkleste man kan gjøre av fornying i hjemmet. Anonymkode: 4e9ba...cc4 Koster det flere tusen å male et rom? Soverommet max 500.- Fjelltelt vinter 10.000... Og til alle som mener jeg kaster så gjør jeg ikke det, elsker gammelt å pusser opp gamle møbler, bygger møbler selv Anonymkode: 73083...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #48 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ser du ikke forskjellen her? Han liker friluftsliv. Det har hun også funnet ut at hun liker. Med andre ord er dette en felles interesse. Hun liker oppussing og «prosjekter» og har det som ho by. Han liker det ikke. Altså er dette hennes interesse og ikke en felles interesse, men hun forventer at han skal like det fordi at hun liker det. Og det er faktisk ikke rimelig. Det er like lite rimelig som at han skulle tvunget henne med ut på telttur selv om det var noe av det verste hun visste, og blitt pottesur hvis hun nektet. En ting er å pusse opp og vedlikeholde hjemmet når det er behov for det, det er lurt å ta vare på verdiene, og ikke noe man kommer utenom hvis man eier hus eller leilighet over tid. Dette bør mannen bidra i også, selv om han ser på det som en jobb. En helt annen ting er å pusse opp fordi «det er gøy». Det er ikke noe andre skal behøve å bruke fritiden sin på, og det er heller ikke noe som uten videre skal burde finansieres 50/50. Anonymkode: 4e9ba...cc4 Det var ikke felles interesse, han ønsket at det skulle være det. Jeg gjorde mitt da for å glede han. Jeg ønsker ikke at han skal like det, ønsker at han skal støtte meg, og være glad på mine vegne for noe som gir meg glede Ts Anonymkode: 73083...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #49 Del Skrevet 12 timer siden Jeg støtter gjerne mannens hobbyer, men ikke hvis det var å stadig endre hjemmet vårt. Jeg er fornøyd med de valgene vi gjorde for 20 år siden, og ingen ønsker om forandring. Jeg klarer heller ikke å forstå hvorfor personer som er så opptatt av interiør ikke klarer å velge gode varige løsninger. Anonymkode: 1a76a...519 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #50 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du har ikke noen venninner eller familie som mer enn gjerne lar deg male og ordne hos de, mot at det betaler feks malingen? Anonymkode: a603f...ca6 Joda, hjelper de også. Der må jeg derimot følge demmes smak i farger og interiør Ts Anonymkode: 73083...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #51 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Koster det flere tusen å male et rom? Soverommet max 500.- Fjelltelt vinter 10.000... Og til alle som mener jeg kaster så gjør jeg ikke det, elsker gammelt å pusser opp gamle møbler, bygger møbler selv Anonymkode: 73083...fd2 500? Hvor lite soverom har dere? Anonymkode: 89b8d...548 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #52 Del Skrevet 12 timer siden Det er urimelig å kreve/forvente at parteren skal like dine interesser. Det er helt dønn normalt å ha ulike interesser. Bare fordi du har endt opp med å like hans interesse, er ikke han forpliktet til å like dine. Jeg og mannen har helt ulike interesser, og det går helt fint. Jeg liker IKKE stadige utskiftninger hjemme. Jeg synes det er stressende å stadig forholde meg til endringer i heimen. Det skal være min trygge, stabile base, og jeg hadde blitt mildt sagt irritert om mannen til stadighet skulle flytte rundt på ting, male, endre, osv. Det er stressende for meg! Anonymkode: d63b5...04b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #53 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Koster det flere tusen å male et rom? Soverommet max 500.- Hvis du tror det koster max 500,- kroner å male soverommet så tror jeg at vi nærmer oss kjernen i hva som er problemet her. Anonymkode: a13d2...044 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 12 timer siden #54 Del Skrevet 12 timer siden Samme forskjell her, og jeg har faktisk ingen problemer med å se at det ikke er noe kjekt å bo i et evig oppussingsprosjekt. Angående huset vi bor i er derfor min (spennende!) utfordring når ting pusses opp å gjøre det så varig som mulig i det grunnleggende. Gardiner, puter og dekor er hva jeg må begrense videre endringer med i årene fremover. Gikk tom for prosjekter her i huset jeg også, og min mann og mine barn vil jeg ikke plage og slite ut med min interesse (som heller ikke kan forsvares når den ikke øker verdi eller funksjon), så videre har jeg pusset opp to campingvogner, en båt, en hytte, samt bidratt hos venninner. Fin hobby vil jeg si, men ikke dersom man ikke klarer å se hvor belastende det kan være for andre å leve i et prosjekt stadig. Bruk dette på andre måter og la huset være til mannen også ser nytten i å endre, det er min anbefaling. Myyye man kan pusse opp utover boligen. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #55 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 500? Hvor lite soverom har dere? Anonymkode: 89b8d...548 Soverommet er ikke mer enn et spann Alt av ruller, pensler osv har jeg fra før. Ts Anonymkode: 73083...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12 timer siden #56 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og mannen har hatt en diskusjon, jeg elsker interiør og liker å male, møblere om osv Jeg er ikke en som har malt stua en gang så er det greit for 10 år. Dette visste han når vi ble et par, og jeg har stadige drømmer og planer. Jeg gjør det meste selv, men det er hans hus også så jeg involverer han så klart. Han blir da ofte sur, er negativ og skjønner ikke hvorfor jeg må like å gjøre om. Han liker at ting er som det er. Jeg har prøvd da å leve slik som han, jeg blir stressa av det, finner ikke ro og trives ikke. Jeg mener at han kan være mer positiv, prøve å se det fra min side, ikke blir sur hver gang jeg deler et ønske eller da jeg planlegger og har det veldig morsomt. Han er uenig. Hans interesse er friluftsliv, sove i telt, lange turer, masse utstyr. Jeg har gått alt jeg kan inn da for å like dette, støttet han og er med der han vil jeg skal bli med. Jeg har virkelig blitt glad i denne interessen hans. Derfor synes jeg det er litt sårt at han ikke engang kan prøve å møte meg med noe annet enn å bli sur. Jeg forventer ikke at han skal elske det, men være litt mer positiv. Jeg ser jo at vi ikke helt passer sammen på alle plan, min drøm er ikke hans drøm. Jeg har forståelse for det. Han er likevel en som betyr mye for meg, så jeg vil at vi skal ha det bra Er jeg urimelig? Spør om dette på kg er jo spennende i seg selv Anonymkode: 73083...fd2 Skjønner igrunn mannen din godt. Han blir sikkert stressa av at du stadig nå make om å ommøblere og redekorere hele veien. Gratis er det jo heller ikke å holde på slik. En ting er når hobby bare er din greie, men dette går jo ut over han og 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #57 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis du tror det koster max 500,- kroner å male soverommet så tror jeg at vi nærmer oss kjernen i hva som er problemet her. Anonymkode: a13d2...044 Hvor mye koster et spann maling? Ts Anonymkode: 73083...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #58 Del Skrevet 11 timer siden Skjønner han godt. Hadde klikket fullstendig selv hvis partner skulle drive å fly rundt konstant og gjøre endringer i hjem som en slags adhd kid. Anonymkode: 234e7...7da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #59 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Koster det flere tusen å male et rom? Soverommet max 500.- Fjelltelt vinter 10.000... Og til alle som mener jeg kaster så gjør jeg ikke det, elsker gammelt å pusser opp gamle møbler, bygger møbler selv Anonymkode: 73083...fd2 500kr for å male et rom? Det er det noe av dummeste jeg har hørt. Bare en 3L maling koster mer enn 500kr hvis du ikke kjøper det kjipeste rælet som finnes. Ett spann maling dekker 8-10 m2 per liter per strøk, altså får du ca 14 kvadrat ferdig malt vegg utav et spann siden du må ha to strøk. Til og med på et «vanlig» soverom går det vanligvis med over en 3L. I tillegg trenger du sannsynligvis maskering, ruller, pensler, gulvdekke, vaskemiddel mm. Og dette var bare for å male. Skal du til å snekkere i tillegg, så går prisen til himmels. Når du da at på til bedriver kontinuerlig oppussing, så tror jeg at det fjellteltet med levetid på sikkert minst 10 år ved alminnelig bruk kommer temmelig rimelig ut. I tillegg til at det går til en -felles- interesse, og ikke bare din. Anonymkode: 4e9ba...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #60 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er urimelig å kreve/forvente at parteren skal like dine interesser. Det er helt dønn normalt å ha ulike interesser. Bare fordi du har endt opp med å like hans interesse, er ikke han forpliktet til å like dine. Jeg og mannen har helt ulike interesser, og det går helt fint. Jeg liker IKKE stadige utskiftninger hjemme. Jeg synes det er stressende å stadig forholde meg til endringer i heimen. Det skal være min trygge, stabile base, og jeg hadde blitt mildt sagt irritert om mannen til stadighet skulle flytte rundt på ting, male, endre, osv. Det er stressende for meg! Anonymkode: d63b5...04b Det er vel det jeg synes er trist da, jeg har virkelig prøvd å like hans for han ønsket å ha meg med. Jeg har fått sko, klær, kopper og sekker i gave for han vil ha meg med. Siden han ble glad av det så gjorde jeg det og nå liker jeg det. Likte det ikke i førsten. Jeg ønsker ikke at han skal delta, like eller noe, men være glad på mine vegne, støtte meg og tåle at også jeg snakker om interessene mine slik han gjør. Han visste at dette er meg FØR han valgte å bo med meg, jeg sa også i fra ar sånn er jeg. Så han har jo da også valgt meg på tross av dette. Eller var tanken hun slutter sikkert? Ts Anonymkode: 73083...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå