AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #21 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Men hva er han irritert på? Endringene i seg selv? At du krever hans involvering? Pengebruk? Jeg og mannen lever fint med å ha vidt forskjellige hobbyer. Tror jeg hadde klikket om han skulle ha en mening om fargene på sengetøyet. Og han hadde klikket om jeg hang med ut i skogen. Men vi er selvfølgelige varsomme når det er ting som påvirker den andre, enten praktisk, eller økonomisk. Anonymkode: e5c26...659 Her skulle det ikke mye til før det smeller. Anonymkode: 04736...36f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granskudd Skrevet 19 timer siden #22 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg og mannen har hatt en diskusjon, jeg elsker interiør og liker å male, møblere om osv Jeg er ikke en som har malt stua en gang så er det greit for 10 år. Dette visste han når vi ble et par, og jeg har stadige drømmer og planer. Jeg gjør det meste selv, men det er hans hus også så jeg involverer han så klart. Han blir da ofte sur, er negativ og skjønner ikke hvorfor jeg må like å gjøre om. Han liker at ting er som det er. Jeg har prøvd da å leve slik som han, jeg blir stressa av det, finner ikke ro og trives ikke. Jeg mener at han kan være mer positiv, prøve å se det fra min side, ikke blir sur hver gang jeg deler et ønske eller da jeg planlegger og har det veldig morsomt. Han er uenig. Hans interesse er friluftsliv, sove i telt, lange turer, masse utstyr. Jeg har gått alt jeg kan inn da for å like dette, støttet han og er med der han vil jeg skal bli med. Jeg har virkelig blitt glad i denne interessen hans. Derfor synes jeg det er litt sårt at han ikke engang kan prøve å møte meg med noe annet enn å bli sur. Jeg forventer ikke at han skal elske det, men være litt mer positiv. Jeg ser jo at vi ikke helt passer sammen på alle plan, min drøm er ikke hans drøm. Jeg har forståelse for det. Han er likevel en som betyr mye for meg, så jeg vil at vi skal ha det bra Er jeg urimelig? Spør om dette på kg er jo spennende i seg selv Anonymkode: 73083...fd2 Har ikke orket å lese alle svarene, men jeg vil bare si at her løste mye seg relatert til oppussing da vi inngikk "forlik" (Les: Ingen av oss er internør/oppussings-interessert) - Han HATER planleggingen, men liker selve byggingen/fiksingen. Så om jeg bare er prosjektleder og ordner det som trengs av materialer, tidsplaner, byggeplaner osv osv så er han mer positiv. Han kan enkelt forholde seg til et fargevalg, og en plan om en helg det skal gjøres så lenge han bare kan møte opp og gjøre det. Så om jeg sier "har du tid til å være med å male stua neste helg?", også kan jeg si "Ok, hvilken farge synes du?" også drar jeg på forretningen og handler det som trengs, tar alle valg osv, så alt han må gjøre er å møte opp å være med og male. Han har etter mitt syn en DØRGENDE kjedelig hobby, om jeg hadde måttet bli med på den hobbyen tror jeg at jeg bare hadde gjort livet kjedelig for han, jeg hadde vært sur og kjip, og sikkert spurt om vi heller kunne hatt sex bak en busk, drikke kaffe eller spise sjokolade i stedet. Jeg har faktisk ikke tålmodighet eller kapastiet til å interessere meg for det han gjør. Da blir jeg heller hjemme å leser en god bok, MEN! Om han hadde sagt "Blir du med på min hobby, så skal jeg ta med en stol, et teppe, en kopp kaffe, en bok og en krakk til bena dine" - da hadde jeg blitt med! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #23 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har prøvd å spørre, men han sier han vet ikke. Det er bare slitsomt, og mulig han synes det er totalt unødvendig pengebruk. Og ja, han bryr seg med sengetøyet også... Ts Anonymkode: 73083...fd2 Må han være med og betale for det. Anonymkode: 0cd86...04b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 19 timer siden #24 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Prøver å ikke la det gå inn på meg, men blir litt trist til tider. Forventer ikke applaus, jeg er selvstendig og gjør det meste selv. Jeg får ikke lov å skyve møbler, selv med kluter under, da har jeg sagt at da må du hjelpe meg å bære. Men nå som ungene begynner å bli store får jeg heller hjelp av eldste TS Anonymkode: 73083...fd2 Synd at det er slik. Du vil jo bare ha et pent/innbydende hjem. Dersom du ikke forandrer flere ganger pr år og bruker en god det penger på dette bør det iallefall være greit. At han ikke har sansen/liker det, er noe annet. Dersom behovet ditt ikke skaper for mye frustrasjon/gnisninger med gubben så har du et valg, å fortsette med hobbyen eller roe det ned. Nordmenn er jo det folkeslag i verden som bruker mest penger på ‘’heimen’’. Det er hulen vår og der skal vi trives. I lange vintre som korte sommermåneder… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #25 Del Skrevet 19 timer siden Skjønner han veldig godt, jeg blir stressa bare av tanken på at det trengs et nytt maling strøk. Nå er det litt forskjell på å stikke ut i skogen å sove i telt, og å bo i maling spann og konstante prosjekter, og forandringer hele tiden. Anonymkode: cd30f...8ed 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #26 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må han være med og betale for det. Anonymkode: 0cd86...04b Vi har felles økonomi. Så her er jeg med å utstyret hans og han med på oppgradering av huset. Vi har heller ikke slik type økonomi så vi spør hverandre om lov til å kjøpe noe, vi begge vet våre kostnader og handler da ikke mer enn det vi har penger til. Vi krangler aldri om økonomi, men mulig han synes det er unødvendig pengebruk. Ts Anonymkode: 73083...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #27 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Slik hadde jeg det med eksen, han brydde seg ikke. Han her blir sur det er hans hjem også, så jeg kan ikke bare gjøre dette. Og han legger merke til det, jeg respekterer det. Så synes jeg det er trist å ikke fortelle om hva jeg tenker på og gjør nå, han gjør jo det med meg. Viser meg på kart hvor turen går, bilder, hva han trenger til turen osv Hadde vært lettere å gjøre det slik som deg da Ts Anonymkode: 73083...fd2 Forstår, da fungerer det jo ikke slik jeg har det. Da ville jeg bare krevd en real samtale. Vist til at du gir han rom for det som betyr mye for han, og med det krever at han skal være konkret på hva som plager han med det du gjør. Å bare bli irritert er rett og slett ikke akseptabelt i et forhold. Anonymkode: e5c26...659 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #28 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Her skulle det ikke mye til før det smeller. Anonymkode: 04736...36f Nå må du ta et eksempel for et eksempel, da Vi har vært lykkelig gift i 20 år. Fordi vi har stor respekt for hverandres interesser, og gir hverandre rom og tålmodighet. Anonymkode: e5c26...659 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #29 Del Skrevet 19 timer siden Rødstrupa skrev (1 minutt siden): Synd at det er slik. Du vil jo bare ha et pent/innbydende hjem. Dersom du ikke forandrer flere ganger pr år og bruker en god det penger på dette bør det iallefall være greit. At han ikke har sansen/liker det, er noe annet. Dersom behovet ditt ikke skaper for mye frustrasjon/gnisninger med gubben så har du et valg, å fortsette med hobbyen eller roe det ned. Nordmenn er jo det folkeslag i verden som bruker mest penger på ‘’heimen’’. Det er hulen vår og der skal vi trives. I lange vintre som korte sommermåneder… Det er noe med det, jeg elsker å tilbringe tid i hjemmet vårt. Liker godt å gjøre det lunt og jeg blir også lei av samme fargen. Nei det er ikke flere ganger i året. Det er 2 år siden jeg malte stua, før den tid var det faktisk 5 år. Jeg angrer på fargen i stua, drømmer om mer farge inn. Tror han liker godt fargen. Vi krangler ikke mye om det, som regel bare overser jeg. Nå ble det en diskusjon og jeg ble lei meg 🥴Ts Anonymkode: 73083...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #30 Del Skrevet 19 timer siden Hvorfor må han delta på dine hobbyer?? Det er jo DIN hobby. Puss opp uten at det må gå utover han. Jeg hadde også blitt gretten hvis mannen min stadig vekk lagde kjedelige og tidkrevende oppgaver for meg pga hans hobby. Jeg hadde blitt med på tur for å være sammen med han, men synes ikke det å stå med hver vår malekost er pleie av forholdet akkurat.. Anonymkode: dbc6d...72f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 19 timer siden #31 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er noe med det, jeg elsker å tilbringe tid i hjemmet vårt. Liker godt å gjøre det lunt og jeg blir også lei av samme fargen. Nei det er ikke flere ganger i året. Det er 2 år siden jeg malte stua, før den tid var det faktisk 5 år. Jeg angrer på fargen i stua, drømmer om mer farge inn. Tror han liker godt fargen. Vi krangler ikke mye om det, som regel bare overser jeg. Nå ble det en diskusjon og jeg ble lei meg 🥴Ts Anonymkode: 73083...fd2 Hva med å jobbe med møbler/interiør? Så får du mettet deg litt🤗🤗🤗 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #32 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skjønner han veldig godt, jeg blir stressa bare av tanken på at det trengs et nytt maling strøk. Nå er det litt forskjell på å stikke ut i skogen å sove i telt, og å bo i maling spann og konstante prosjekter, og forandringer hele tiden. Anonymkode: cd30f...8ed Vi som er opptatt av interiør, og liker endringer, er vel blant de som hater slikt mer enn noen. Prosjekter planlegges godt, alt kjøpes inn, alle planene er klare. Når jeg først etter i gang så jobbes det temmelig kontinuerlig til alt er på stell igjen. Et soverom, som TS ønsker nå, er for eksempel gjort på en dag, da alt er planlagt og klart. Ikke noen ny tur på butikken fordi du har glemt noe, eller uten nattbord en uke fordi du solgte gamle før du bestemte deg for nye. Anonymkode: e5c26...659 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 19 timer siden #33 Del Skrevet 19 timer siden Blir han irritert av at du snakker, styrer og planlegger og forventer at han engasjerer seg, eller av alt som blir gjort og endret? Jeg tror jeg ville blitt ganske sliten av å bo sammen med noen som stadig gjorde vårt hjem til et endringsprosjekt og kalte det sin hobby. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #34 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor må han delta på dine hobbyer?? Det er jo DIN hobby. Puss opp uten at det må gå utover han. Jeg hadde også blitt gretten hvis mannen min stadig vekk lagde kjedelige og tidkrevende oppgaver for meg pga hans hobby. Jeg hadde blitt med på tur for å være sammen med han, men synes ikke det å stå med hver vår malekost er pleie av forholdet akkurat.. Anonymkode: dbc6d...72f Han må ikke bli med å male, sjeldent han er det. Han blir sur om jeg gjør noe som han ikke har blitt involvert i først. Og der er man jo forskjellig, male er det beste jeg vet, morsomt, møblere om å få det akkurat slik jeg har sett det for meg i hode. Er jo litt trist da at mannen blir sur for noe jeg får masse glede av er det ikke? Ts Anonymkode: 73083...fd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #35 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi som er opptatt av interiør, og liker endringer, er vel blant de som hater slikt mer enn noen. Prosjekter planlegges godt, alt kjøpes inn, alle planene er klare. Når jeg først etter i gang så jobbes det temmelig kontinuerlig til alt er på stell igjen. Et soverom, som TS ønsker nå, er for eksempel gjort på en dag, da alt er planlagt og klart. Ikke noen ny tur på butikken fordi du har glemt noe, eller uten nattbord en uke fordi du solgte gamle før du bestemte deg for nye. Anonymkode: e5c26...659 Nettopp, alt er klart i hode lenge før jeg setter malekosten i spannet. Planlegging er jo en del av det morsomt med dette her Ts Anonymkode: 73083...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #36 Del Skrevet 18 timer siden Men tilbake til hobby da. Jeg deler ikke min hobby med mannen og han deler ikke sin med meg. Det er en tid jeg får uten og det er deilig. Godt å ha noe som er eget å. Man må ikke dele alt her i livet. Anonymkode: 63fb9...ff8 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #37 Del Skrevet 18 timer siden Jeg har en lignende hobby hvor jeg blant annet liker å male møbler. Samboer støtter meg 100% selv om det jeg liker ikke er hans stil, så lenge han får sette litt på bremsen innimellom. Til og med hans gaming data har jeg fått pynte litt opp 😅 Jeg elsker å ha en samboer som ser hvor mye glede hobbyer gir meg, i motsetning til din. Jeg synes samboeren din høres kjip ut, i hvert fall når du støtter hans hobby. Litt må man gi hverandre. Anonymkode: fdfa4...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #38 Del Skrevet 18 timer siden Daria skrev (2 minutter siden): Blir han irritert av at du snakker, styrer og planlegger og forventer at han engasjerer seg, eller av alt som blir gjort og endret? Jeg tror jeg ville blitt ganske sliten av å bo sammen med noen som stadig gjorde vårt hjem til et endringsprosjekt og kalte det sin hobby. Han blir irritert at jeg snakker og styrer, når jeg er i gang så er han egentlig ferdig med furtingen. Forventer ikke at han skal engasjere seg, han ser kun på pris og ikke hvordan ting faktisk ser ut, så vi er veldig ulike Ts Anonymkode: 73083...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #39 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men tilbake til hobby da. Jeg deler ikke min hobby med mannen og han deler ikke sin med meg. Det er en tid jeg får uten og det er deilig. Godt å ha noe som er eget å. Man må ikke dele alt her i livet. Anonymkode: 63fb9...ff8 Handler ikke så mye om at han skal bli med, men støtte meg gi meg en tommel opp, det blir bra isteden for å bli sur. Bare slitsomt å ha han med i avgjørelser for vi har ganske ulik smak sånn. Tvang meg ikke med på hans hobby, han mente det var viktig at jeg ble med. Det var viktig for han, han ble glad. Så da gjorde jeg jo det for han ts Anonymkode: 73083...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #40 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har en lignende hobby hvor jeg blant annet liker å male møbler. Samboer støtter meg 100% selv om det jeg liker ikke er hans stil, så lenge han får sette litt på bremsen innimellom. Til og med hans gaming data har jeg fått pynte litt opp 😅 Jeg elsker å ha en samboer som ser hvor mye glede hobbyer gir meg, i motsetning til din. Jeg synes samboeren din høres kjip ut, i hvert fall når du støtter hans hobby. Litt må man gi hverandre. Anonymkode: fdfa4...ad4 Ja her er han kjip og det sa jeg til han også. Verdensbeste ellers, men han forstår ikke at dette er noe som gir meg glede. Ts Anonymkode: 73083...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå