Ulovlig verdi Skrevet i går, 12:13 #1 Del Skrevet i går, 12:13 (endret) Arrestordren kommer fordi det er rimelig grunn til å tro at disse har begått krigsforbrytelser med forsett. I uttalelsen fra ICC heter det at det er skjellig grunn til å tro at statsminister Netanyahu og forsvarsminister Gallant godkjente angrep mot sivile på Gazastripen, samt: "Rimelig grunn til å tro at både enkeltpersoner med vilje og bevisst har fratatt sivilbefolkningen i Gaza gjenstander som er uunnværlige for deres overlevelse, inkludert mat, vann og medisiner og medisinske forsyninger, samt drivstoff og elektrisitet, fra minst 8. oktober 2023 til 20. mai 2024." https://www.vg.no/nyheter/i/0VgrXM/den-internasjonale-domstolen-icc-utsteder-arrestordre-paa-benjamin-netanyahu-og-hamas-leder-al-masri Endret i går, 12:40 av Ulovlig verdi 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clefable Skrevet i går, 12:20 #2 Del Skrevet i går, 12:20 Virkelig på tide. 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet i går, 12:28 #3 Del Skrevet i går, 12:28 Endelig! 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet i går, 12:55 #4 Del Skrevet i går, 12:55 Kommer neppe til å få noen praktisk betydning siden ICC ikke råder over politi eller militære styrker som faktisk kan arrestere disse personene. Men de burde hele gjengen, på begge sider, ha sittet bak lås og slå for lenge siden. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet i går, 13:02 #5 Del Skrevet i går, 13:02 Ja fantastisk er bra det er noe som skjer. Selv om det sikkert ser fint ut på papiret. Han er vel bare i usa han duden der. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet i går, 13:03 #6 Del Skrevet i går, 13:03 Leifr skrev (7 minutter siden): Kommer neppe til å få noen praktisk betydning siden ICC ikke råder over politi eller militære styrker som faktisk kan arrestere disse personene. Men de burde hele gjengen, på begge sider, ha sittet bak lås og slå for lenge siden. Hva er vitsen med en sånn tulledomstol da?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulovlig verdi Skrevet i går, 13:15 Forfatter #7 Del Skrevet i går, 13:15 Medlemsstatene har forpliktet seg til å arrestere de ettersøkte, så hvis N f.eks. kommer til Norge har vi plikt til å arrestere ham, og dette gjelder i de fleste europeiske land. Enkelte land som USA, Kina og Russland er ikke medlem av domstolen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue7 Skrevet i går, 17:23 #8 Del Skrevet i går, 17:23 Jeg håper de blir arrestert, det burde virkelig burde blitt kjørt en storskala rettssak på tema krig, folkerett og Geneve konvensjon.. Det mangler tydeligvis rettspraksis på konvensjonene. Benjamin N. er ikke særlig populær i Israel heller, så tipper savnet ikke hadde blitt så stort i Israel heller under en rettsak. Det nytter ikke å ha regler for krig, når enkelte land gir fa*n i å overholde de. Øverste leder må stå til ansvar, det samme prinsippet skjer jo om det er alvorlige regelbrudd i en bedrift også… Liker også at de har utstedt arrestordrer på ledere både i Israel og Hamas, loven skal gjelde for alle. I teorien mener jeg at det samme skulle blitt gjort for presidenten i USA også, de er veldig medskyldig/delaktig og finansierer i stor grad Israel sine handlinger… 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tror og ser det Skrevet i går, 18:00 #9 Del Skrevet i går, 18:00 Skyblue7 skrev (35 minutter siden): Jeg håper de blir arrestert, det burde virkelig burde blitt kjørt en storskala rettssak på tema krig, folkerett og Geneve konvensjon.. Det mangler tydeligvis rettspraksis på konvensjonene. Benjamin N. er ikke særlig populær i Israel heller, så tipper savnet ikke hadde blitt så stort i Israel heller under en rettsak. Det nytter ikke å ha regler for krig, når enkelte land gir fa*n i å overholde de. Øverste leder må stå til ansvar, det samme prinsippet skjer jo om det er alvorlige regelbrudd i en bedrift også… Liker også at de har utstedt arrestordrer på ledere både i Israel og Hamas, loven skal gjelde for alle. I teorien mener jeg at det samme skulle blitt gjort for presidenten i USA også, de er veldig medskyldig/delaktig og finansierer i stor grad Israel sine handlinger… Du er opptatt av av lederne i USA skal arresteres ser jeg. Hva prestestyret i Iran, skal de gå fri ? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue7 Skrevet i går, 18:13 #10 Del Skrevet i går, 18:13 Tror og ser det skrev (11 minutter siden): Du er opptatt av av lederne i USA skal arresteres ser jeg. Hva prestestyret i Iran, skal de gå fri ? Iran, Syria, Afghanistan.. listen er lang… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trubadur Skrevet 22 timer siden #11 Del Skrevet 22 timer siden Ulovlig verdi skrev (6 timer siden): Medlemsstatene har forpliktet seg til å arrestere de ettersøkte, så hvis N f.eks. kommer til Norge har vi plikt til å arrestere ham, og dette gjelder i de fleste europeiske land. Enkelte land som USA, Kina og Russland er ikke medlem av domstolen. Du tenker at Netanyahu kommer til Norge? Vi har jo mer tradisjon for å invitere Taliban og ha tette bånd til Hamas vi da. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 21 timer siden #12 Del Skrevet 21 timer siden Trubadur skrev (1 time siden): Du tenker at Netanyahu kommer til Norge? Vi har jo mer tradisjon for å invitere Taliban og ha tette bånd til Hamas vi da. Er ingen fare for at Bibi blir arrestert om han kommer til Norge. Ikke om han reiser til et annet EU- eller NATO-land som er alliert med USA. Intet vestlig land kommer til å arrestere Bibi uten grønt lys fra USA. Hvis han reiser til Sør-Afrika eller et muslimsk land som er medlem av ICC, kan det hende han blir arrestert ja. Erdogan klør nok i fingrene… men da ryker Tyrkia ut av NATO, er min analyse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MAGEROST Skrevet 20 timer siden #13 Del Skrevet 20 timer siden Morsomt at dere nå stiller dere bak FN/ICC mens når de samme instansene sier det ikke har foregått folkemord så ignorerer dere dem og fortsetter skrike folkemord for full hals, enkelte her påstår også at de vet bedre og at det er åpenbart at fn/icc tar feil. Ja, de som har fratatt sivilbefolkningen de tingene heter Hamas som er høyt elsket blant de samme menneskene, kanskje palestinere skal lære seg ordtaket "Don't shit where you sleep. Don't mess things up where you live or work" Hvordan samfunn tror dere Norge hadde blitt om vi hadde gitt makten til terrorister som hater Sverige og som fyrte opp titusenvis av missiler for å skade sivile svensker? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 20 timer siden #14 Del Skrevet 20 timer siden Jeg synes tiltalebeslutningen bærer preg av å være politisk, og i tråd med det jeg tolker som forskjellsbehandling i regi av FN mot Israel. Noe som har foregått i alle år. Det som er farlig, er at det nå tydeligvis ikke er greit å føre krig for å forsvare seg mot terrorister. Da Irak pluss allierte (bla USA og Frankrike) tok ut IS i Mosul i 2017, var også de sivile tapene massive. Faktisk enda større. Ingen er blitt dratt for ICC her. Et av tiltalepunktene var vel utsulting av sivile. Forleden kjørte det over 100 lastebiler med nødhjelp inn på Gaza. De ble umiddelbart kapret av militante, som stakk av med 97 biler elns. Så matkrisen på Gaza er ikke bare Israels feil, for å si det slik. https://amp.cnn.com/cnn/2024/11/18/middleeast/aid-trucks-looted-gaza-unrwa-intl-latam 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trubadur Skrevet 11 timer siden #15 Del Skrevet 11 timer siden Bacteria skrev (9 timer siden): Er ingen fare for at Bibi blir arrestert om han kommer til Norge. Ikke om han reiser til et annet EU- eller NATO-land som er alliert med USA. Intet vestlig land kommer til å arrestere Bibi uten grønt lys fra USA. Hvis han reiser til Sør-Afrika eller et muslimsk land som er medlem av ICC, kan det hende han blir arrestert ja. Erdogan klør nok i fingrene… men da ryker Tyrkia ut av NATO, er min analyse. Jeg vet. ☺️ Men jeg mener også at det er veldig usannsynlig at han vil komme til Norge slik UD og media har holdt på det siste året. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 10 timer siden #16 Del Skrevet 10 timer siden Bacteria skrev (9 timer siden): Jeg synes tiltalebeslutningen bærer preg av å være politisk, og i tråd med det jeg tolker som forskjellsbehandling i regi av FN mot Israel. Noe som har foregått i alle år. Det som er farlig, er at det nå tydeligvis ikke er greit å føre krig for å forsvare seg mot terrorister. Da Irak pluss allierte (bla USA og Frankrike) tok ut IS i Mosul i 2017, var også de sivile tapene massive. Faktisk enda større. Ingen er blitt dratt for ICC her. Et av tiltalepunktene var vel utsulting av sivile. Forleden kjørte det over 100 lastebiler med nødhjelp inn på Gaza. De ble umiddelbart kapret av militante, som stakk av med 97 biler elns. Så matkrisen på Gaza er ikke bare Israels feil, for å si det slik. https://amp.cnn.com/cnn/2024/11/18/middleeast/aid-trucks-looted-gaza-unrwa-intl-latam Dette! 👆 Forskjellsbehandling på det groveste! På grensen til perverst. Er det lov å spekulere i om noen i ICC/FN er antisemitter, for dette er så åpenbart feil. Ble Hamas ledelsen utsatt for arrestordre da de levde? For de orkestrerte jo det største og mest bestialske terrorangrepet noensinne den 7.oktober. ikke et pip fra tulleorganisasjonen FN! Beklager, jeg klarer ikke ta dette seriøst! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 9 timer siden #17 Del Skrevet 9 timer siden Skyblue7 skrev (14 timer siden): Iran, Syria, Afghanistan.. listen er lang… Det er strengt tatt SVÆRT mange statsledere som burde ha sittet bak lås og slå. Samtlige nålevende amerikanske presidenter MULIGENS bortsett fra Jimmy Carter, for eksempel. I tillegg til de du nevner. Og mange flere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try87 Skrevet 9 timer siden #18 Del Skrevet 9 timer siden Benjamin burde kastet i fengsel og brenne i helvete for det han har gjort mot det palestinske folket. Mange nordmenn som er pro Israel, jeg ville likt å se hvordan vi hadde reagert om noen hadde kastet oss ut fra hjemmene våres og landet og okkupert byen vår! Nordmenn klikker bananas over hageflekker og hytter men når et annet land styres med apartheid og har null rettigheter da er det helt greit så lenge det ikke gjelder meg og oss! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 8 timer siden #19 Del Skrevet 8 timer siden Try87 skrev (5 minutter siden): Benjamin burde kastet i fengsel og brenne i helvete for det han har gjort mot det palestinske folket. OG mot det israelske folket. Fyren har sluppet en vanhellig koalisjon av fascister og teokrater til makta, for å redde sitt eget korrupte skinn fra fengsel. Og dermed også forrået og forringet det israelske samfunnet, undergravd det de har av demokratiske institusjoner, OG muliggjort denne såkalte "krigen" som pågår nå. Om det fantes et helvete, ville de trengt å grave en ekstra underkjeller for sånne som ham. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 6 timer siden #20 Del Skrevet 6 timer siden (endret) Leifr skrev (7 timer siden): OG mot det israelske folket. Fyren har sluppet en vanhellig koalisjon av fascister og teokrater til makta, for å redde sitt eget korrupte skinn fra fengsel. Og dermed også forrået og forringet det israelske samfunnet, undergravd det de har av demokratiske institusjoner, OG muliggjort denne såkalte "krigen" som pågår nå. Om det fantes et helvete, ville de trengt å grave en ekstra underkjeller for sånne som ham. Dette☝️ Folk snaker som om arestordrem betyr at statsledere ikke har love til å forsvare landet sitt. Men BN hadde sansynligvis ikke fått noen arestordre om han bare hadde hørt på den israelske hæren (som faktisk er de som er eksperter på forsvar) og mindre korupte Israelske politikere sine råd. Selv hans egen krigsmenister sier rett ut av BN lyger til det Israelske folket og først og fremst tenker på seg selv. Det er sikker mange grunner til at NB er etterlyst for krigsforbrytelser, men ingen av de handler om å forsvare Israel! Endret 1 time siden av Pippi Lotta 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå