Gå til innhold

Hva gjør du hvis du går på en buss og bussen er full?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Grüner skrev (2 minutter siden):

Det er veldig vanlig å måtte stå i bybussene .

hvor står det at det er bybusser det gjelder? 

Anonymkode: 995cc...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man bestiller vel billett på forhånd. Så er det fullt så er det fullt. 

Det er bare mulig på langdistansebuss. Er det bybuss, så er jo ikke det mulig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (1 minutt siden):

Det er bare mulig på langdistansebuss. Er det bybuss, så er jo ikke det mulig. 

Ingen har sagt at dette gjelder bybuss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det står heller ikke at det er langdistansebuss. Det står bare buss, så det kan like gjerne være bybuss som langdistansebuss.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gråter innvendig av å være pakket sild.

Anonymkode: 50945...1d5

Da bør du unngå kollektivtrafikk i rushen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grüner skrev (2 minutter siden):

Da bør du unngå kollektivtrafikk i rushen. 

Er jo ikke bestandig en kan det. Må være lov å mistrives, om en gjør det. 

Noen ganger er bussen så stappa full at noen nesten blir klemt i døra.

Anonymkode: 50945...1d5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (13 minutter siden):

Det står heller ikke at det er langdistansebuss. Det står bare buss, så det kan like gjerne være bybuss som langdistansebuss.

Nettopp!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bussjåfører har kontroll om det er langdistanseruter du tenker på! Men om det er tillatt å stå ombord er det bare å bli med, bussen blir jo tommere etterhvert. Selv i 100-sonen mellom Bergen og Os står folk om alle sitteplassene er opptatte...

Anonymkode: ba56d...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir å stå, men som regel lar jeg den passere, og venter på neste (med mindre det er 20 minusgrader, da får det ikke hjelpe å stå som sild i tønne). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt til å gi deg 1/10, men ser det er så mange som biter på, så du får faktisk 7/10.

Anonymkode: d6a43...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På bybusser står man ja, men på langdistansebusser er det neppe lov å stå i flere timer. Jeg har aldri opplevd at noen har måttet stå igjen. Det virker som de ser det an om det er på lengre turer og setter inn ekstra buss om det blir fullt.

På kortere lokalruter der det ikke er lov til å stå, så har jeg aldri opplevd at det har blitt så fullt, men kanskje man må stå igjen hvis det er stappfullt.

Anonymkode: d880f...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Problemstillingen gjelder ikke langdistansebuss, for da må du vise billett før du finner plass, og du får ikke billett eller stige på hvis bussen er full. Er sjåføren i tvil vil hen selv telle over før du slipper inn, men dette har de god kontroll på altså. 

I "gamle dager", før man fikk online booking, stod det gjerne i frontruta på bussen hvis den var full og derfor ikke stanset for nye passasjerer. Mulig noen fortsatt gjør det sånn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg gikk ombord i en buss som var veldig full,gikk jeg av igjen før jeg hadde registrert appen. Da tok jeg heller en annen buss.

Anonymkode: 4be0c...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tar aldri buss, gjør som meg ta elbilen og redd miljøet haha.

Anonymkode: 738f3...e60

Men tenk hvor mange flere biler det hadde vært på veien hvis alle over 18 kjørte bil istedetfor å kjøre kollektivt. Det er vel egentlig oss som kjører kollektivt som er med å redde miljøet.

Anonymkode: 4be0c...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De fleste bussturer som kjøres er minutter ikke timer

Anonymkode: b0356...47a

Er de? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i HI at TS har sosial angst❤️

Hvordan dette oppleves er forskjellig fra person til person, og Ts spør om råd, det vitner kanskje om at Ts ønsker å gjøre noe med den sosial angsten👏🏻

Heia deg TS! 

Er som flere sier her, er det lokal/by buss så står du, og føler deg like til bry som de fleste andre på den bussen..

Du vil garantert skumpe borti noen i svinger og når bussen stopper og starter, det er helt vanlig, og du vil garantert føle det kleint, om du oppfatter at andre blir irritert eller brydd, så handler det garantert ikke om deg, men mer om den generelle irritasjonen over dårlig kollektiv tilbud!! 
Hold deg i det du kan, enten om du rekker opp til den stangen i taket eller så holder du i ett av setene, det vil nok føles kleint å holde ved siden av noens hode, men sånn er det bare, når bussen er full❤️

Har ikke sosial angst selv, men å stå som sild i tønne på buss og tog er skikkelig kjipt! 
Pendlet med tog og selvsagt tog for buss titt og ofte på strekningen Drammen-Oslo i 7 år…

Følte jeg ble helt kvalt i perioder😩 Og jeg var ikke alene😅 En gang stod jeg innerst på ett av toalettene, og toget stoppet i Asker tunnelen pga signal feil😩

Det var dråpen for meg..🫡

Så TS, det vil bli kleint, og du vil nok kjenne angsten komme, slik som mange av de andre på den bussen!! 

Og som flere andre sier; Hvis sjåføren slipper deg på, så er det bare å stå!

Anonymkode: a1260...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...