AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #1 Del Skrevet 21. november 2024 Så det er ingen ledig sitteplass? Må man bare gå av igjen da? Man kan vel ikke sette seg ned eller stå i gangen på bussen? Og et annet problem er ofte at hvis man kommer inn sist så har jo ofte bussen rukket å kjøre avgårde før du har gått helt innerst i bussen og oppdaget at det ikke er ledig. Hva gjør man da? En bekymring jeg har på hva man skal gjøre. Har sosial angst og redd det skal skje😅 Anonymkode: 4f7a6...adb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #2 Del Skrevet 21. november 2024 Da står man Anonymkode: cd427...0f9 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #3 Del Skrevet 21. november 2024 Jo, man står i gangen, det skjer hele tiden. Ikke stress med det Har opplevd mange ganger at det er så fullt at bussjåføren ber folk om å skvise seg sammen enda mer for å slippe på folk 😅 Anonymkode: 05805...d36 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #4 Del Skrevet 21. november 2024 Må stå. Anonymkode: e1dd4...f23 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 21. november 2024 #5 Del Skrevet 21. november 2024 https://www.nrk.no/rogaland/mellom-stavanger-og-jorpeland-star-folk-pa-bussen-i-80-kilometer-i-timen.-vegvesenet-sier-det-er-lov-1.17061077 Denne artikkelen belyser saken og forklarer hva som er lovlig. Det tryggeste for deg som passasjer er selvsagt å ha en sitteplass og å ta på setebeltet, men det er tillatt med ståplasser på de fleste busser, i følge artikkelen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 21. november 2024 #6 Del Skrevet 21. november 2024 Hvis du ser fremst i bussen, så står det et skilt om hvor mange ståplasser det er på bussen, med eller uten personer i rullestol om bord. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 21. november 2024 #7 Del Skrevet 21. november 2024 Står. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #8 Del Skrevet 21. november 2024 Folk står på bussen hele tiden. På min nærmeste bussrute her i Oslo er det flere som står enn som sitter både om morgenen og på ettermiddagen. Jeg er ikke avhengig av bussen selv, men det nærmest tyter folk ut av dørene. Samme på trikk og T-bane. På langdistansebusser er det vanligvis ikke lov å stå. Skal du ta bussen fra Kristiansand til Stavanger får du ikke stå, da er det ett sete til hver. Men da kommer du heller ikke ombord hvis det er fullt, siden du må gå inn foran og ha vist billett før du setter deg. Men hvis du snakker om en buss der du bare kan gå ombord som du vil, da er det helt lov å stå. En del står hvis de bare skal et kort stykke også, selv om det er ledige plasser ved siden av andre passasjerer. Hvis du vil ha det veldig teknisk er det tre klasser av busser i Norge: Bybusser (45%+ ståplasser), forstadsbusser (under 45% ståplasser) og turbusser (ingen ståplasser). Men dette skillet er det veldig få som har noe forhold til. Du vil aldri slippes inn på en buss der det er ulovlig å stå (som altså bare er langdistansebusser) og plutselig finne ut at det ikke er noen ledige seter. På alle busser der det er ulovlig å stå sørger man for at det ikke kan slippes flere ombord enn det er seter. Så det er ingen fare for dette. Anonymkode: 27776...15f 1 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #9 Del Skrevet 21. november 2024 Bussen er full? Avrusning! Anonymkode: 06cbb...14b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #10 Del Skrevet 21. november 2024 Hvis jeg kommer meg på, er ikke bussen full. Tar av sekken og trykker meg sammen med de som stårog nærmest tyter ut døra. Det hender det er så fullt at jeg ikke kommer meg på. Da må jeg bare vente på neste. Anonymkode: 7c9f7...9d9 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #11 Del Skrevet 21. november 2024 Bybusser er ofte stappfulle, da er det bare å presse seg inn. Farlig, men lovlig. Ellers hadde store deler av Oslos befolkning aldri kommet seg til jobb. På langdistansebusser er det vel ikke lov å stå, så da blir du nok bare avvist i døra. Men på mange av disse kan man reservere et bestemt sete, og de selger vel heller ikke flere enn det er plass til. Anonymkode: cbcd2...f4e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #12 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så det er ingen ledig sitteplass? Må man bare gå av igjen da? Man kan vel ikke sette seg ned eller stå i gangen på bussen? Og et annet problem er ofte at hvis man kommer inn sist så har jo ofte bussen rukket å kjøre avgårde før du har gått helt innerst i bussen og oppdaget at det ikke er ledig. Hva gjør man da? En bekymring jeg har på hva man skal gjøre. Har sosial angst og redd det skal skje😅 Anonymkode: 4f7a6...adb Himmel og hav! Du må ha et helt problemfritt liv hvis dette er noe å lage et problem ut av. Anonymkode: fcea2...4f2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #13 Del Skrevet 21. november 2024 Man bestiller vel billett på forhånd. Så er det fullt så er det fullt. Anonymkode: 995cc...4fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #14 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Himmel og hav! Du må ha et helt problemfritt liv hvis dette er noe å lage et problem ut av. Anonymkode: fcea2...4f2 Det står jo sosial angst , hvorfor skulle det være problemfritt? Helt typisk sosial angst og sette seg inn i sosiale situasjoner på forhånd og å overtenke. Anonymkode: e59fd...634 1 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #15 Del Skrevet 21. november 2024 Rart spørsmål. Jeg står, selvsagt. Anonymkode: 79fbd...ef2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #16 Del Skrevet 21. november 2024 Langt å stå i mange timer.. Anonymkode: 995cc...4fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #17 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så det er ingen ledig sitteplass? Må man bare gå av igjen da? Man kan vel ikke sette seg ned eller stå i gangen på bussen? Og et annet problem er ofte at hvis man kommer inn sist så har jo ofte bussen rukket å kjøre avgårde før du har gått helt innerst i bussen og oppdaget at det ikke er ledig. Hva gjør man da? En bekymring jeg har på hva man skal gjøre. Har sosial angst og redd det skal skje😅 Anonymkode: 4f7a6...adb Er bussen full, så klan ingen stige på bussen, det sier seg vel selv? Et fult glass som renner over, du klarer ikke fylle det med mer uansett hvor mye du tømmer i glasset. Er sitteplassene på bussen opptatt, men du kommer deg inn på bussen, så må du stå og holde deg, til noen eventuelt reiser seg og går av. Anonymkode: 803aa...e75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #18 Del Skrevet 21. november 2024 Her er det ikke ståplasser på bussen, så er det ikke plass, får du ikke være med/ må gå ut igjen om du har kommet på og ikke får plass å sitte. Ikke opplevd det selv, men sett at andre ikke har fått være med/ måtte gå av igjen. Hva som skjer med de som blir stående igjen aner jeg ikke. Skulle gjerne visst.. Anonymkode: b9f70...963 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 21. november 2024 #19 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så det er ingen ledig sitteplass? Må man bare gå av igjen da? Man kan vel ikke sette seg ned eller stå i gangen på bussen? Og et annet problem er ofte at hvis man kommer inn sist så har jo ofte bussen rukket å kjøre avgårde før du har gått helt innerst i bussen og oppdaget at det ikke er ledig. Hva gjør man da? En bekymring jeg har på hva man skal gjøre. Har sosial angst og redd det skal skje😅 Anonymkode: 4f7a6...adb Det er veldig vanlig å måtte stå i bybussene . 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 21. november 2024 #20 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så det er ingen ledig sitteplass? Må man bare gå av igjen da? Man kan vel ikke sette seg ned eller stå i gangen på bussen? Og et annet problem er ofte at hvis man kommer inn sist så har jo ofte bussen rukket å kjøre avgårde før du har gått helt innerst i bussen og oppdaget at det ikke er ledig. Hva gjør man da? En bekymring jeg har på hva man skal gjøre. Har sosial angst og redd det skal skje😅 Anonymkode: 4f7a6...adb Er ikke så mye annet å gjøre enn å stå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå