AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #1 Del Skrevet 21. november 2024 Hei alle fine her 🥰 Jeg får alltid god hjelp og fine råd her. Jeg er 34 år, 3 barnsmor! Har en ok jobb, men ingen utdannelse - noe jeg virkelig ønsker nå! Jeg jobber innenfor finans, men brenner for mennesker og ønsker derfor å jobbe litt mer med mennesker og omsorg. Det er ikke SÅ enkelt, da vi bor i en mindre kommune, langt unna universitet. Derfor må jeg prøve å finne et studie som egner seg som digitalt evnt. Samlingsbasert. Jeg kan ikke jobbe turnus, da mannen gjør det og har en god og trygg arbeidsplass. Kunne tenkt meg sosionom, men den krever et års heltid, langt unna familien. jeg brenner ikke for noe veldig spesielt, mer enn mennesker og omsorg. Personale-spørsmål, koordinering og veiledning for familier, HR. Har vurdert følgende: - Lærer. Eneste er at det er veldig lang utdannelse. - Førskolelærer - ønsker å jobbe mer som ped.veileder mot barn og familier. - HR og personale. Hvilke studier mener dere kan gi meg gode muligheter i arbeidslivet hvor jeg kan jobbe tett på mennesker, som kan gjennomføres ganske digitalt? takk🩷 Anonymkode: 4ddce...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #2 Del Skrevet 21. november 2024 Ingen gode råd? Tips til utdannelse? ♥️ Anonymkode: 4ddce...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 21. november 2024 #3 Del Skrevet 21. november 2024 HR kan du egentlig glemme. Fin og gode utdanninger med mye nyttig kunnskap, men er der folk flest utdanner seg. Og bedrifter kan velge og vrake. Selv om det er vanskelig for deg så setter hvertfall jeg en knapp på sosionom. En utdannelse som jeg selv kunne tenkt meg. Og som det alltid vil være behov for. Velferdsviter er jo også et spennende yrke. Lykke til og håper du finner noe som passer deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #4 Del Skrevet 21. november 2024 endo skrev (22 minutter siden): HR kan du egentlig glemme. Fin og gode utdanninger med mye nyttig kunnskap, men er der folk flest utdanner seg. Og bedrifter kan velge og vrake. Selv om det er vanskelig for deg så setter hvertfall jeg en knapp på sosionom. En utdannelse som jeg selv kunne tenkt meg. Og som det alltid vil være behov for. Velferdsviter er jo også et spennende yrke. Lykke til og håper du finner noe som passer deg. TAKK for svar 🙂 der jeg bor (liten bygd) er nesten ingen utdannet, så ville sikkert fått jobb 😊 Sosionom er kjempevanskelig og nest inntil ikke mulig, da mannen jobber turnus og vi ikke har familie i nærhet. Velferdsviter er spennende. Skal lese mer. Tusen tusen takk igjen. Anonymkode: 4ddce...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #5 Del Skrevet 21. november 2024 Det finnes vel flere nett og samlingsbaserte bachelorgrader for barnehagelærer? Anonymkode: 88b11...59b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #6 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det finnes vel flere nett og samlingsbaserte bachelorgrader for barnehagelærer? Anonymkode: 88b11...59b Ja! Barnehagelærer har mange digitale og samlingsbaserte alternativer. Var bare usikker på om det var riktig bachelor for meg 😍 Anonymkode: 4ddce...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #7 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja! Barnehagelærer har mange digitale og samlingsbaserte alternativer. Var bare usikker på om det var riktig bachelor for meg 😍 Anonymkode: 4ddce...5be Det kan ikke jeg si noe om. Men det er i alle fall en utdanning som gir en sikker jobb etterpå. Det er og mulig å bruke den på andre felt om du skulle ønske en forandring senere i livet. Anonymkode: 88b11...59b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #8 Del Skrevet 22. november 2024 Har du sjekket ut om det finnes et vernepleierstudium du kan ta på nett/samlingsbasert? Dog usikker på hvor mye turnus det er i dette yrket. Anonymkode: 2a2cd...056 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #9 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har du sjekket ut om det finnes et vernepleierstudium du kan ta på nett/samlingsbasert? Dog usikker på hvor mye turnus det er i dette yrket. Anonymkode: 2a2cd...056 Jeg er faktisk vernepleier, og det er mye turnus i dette yrket. Også når studentene har praksis. Derfor kan det være utfordrende å få gjennomført utdanningen med en mann som jobber turnus og barn. Anonymkode: 88b11...59b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #10 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er faktisk vernepleier, og det er mye turnus i dette yrket. Også når studentene har praksis. Derfor kan det være utfordrende å få gjennomført utdanningen med en mann som jobber turnus og barn. Anonymkode: 88b11...59b Vernepleier hadde vært veldig aktuelt, men skeptisk mtp turnus som du sier. Jeg har altså ikke noe mot å jobbe turnus, det er bare at mannen må gjøre det der vi bor 🙂 Anonymkode: 4ddce...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #11 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vernepleier hadde vært veldig aktuelt, men skeptisk mtp turnus som du sier. Jeg har altså ikke noe mot å jobbe turnus, det er bare at mannen må gjøre det der vi bor 🙂 Anonymkode: 4ddce...5be Når mannen må jobbe turnus tenker jeg at det er uaktuelt. Barnehagelærer er en god utdanning, du får jobb og du slipper turnus. Har forøvrig møtt barnehagelærere både i avlastning og i administrasjon, så det er mulig å videreutvikle seg om du senere ønsker det. Anonymkode: 88b11...59b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #12 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når mannen må jobbe turnus tenker jeg at det er uaktuelt. Barnehagelærer er en god utdanning, du får jobb og du slipper turnus. Har forøvrig møtt barnehagelærere både i avlastning og i administrasjon, så det er mulig å videreutvikle seg om du senere ønsker det. Anonymkode: 88b11...59b Takk♥️ Tror du barnehagelærer er bedre enn grunnskolelærer mtp videreutdannelse? Jeg ønsker mer fokus på ledelse, enn undervisning så det sier seg kanskje selv🥰 Anonymkode: 4ddce...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #13 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vernepleier hadde vært veldig aktuelt, men skeptisk mtp turnus som du sier. Jeg har altså ikke noe mot å jobbe turnus, det er bare at mannen må gjøre det der vi bor 🙂 Anonymkode: 4ddce...5be Jeg kjenner to vernepleiere og ingen av de jobber turnus. Den ene jobber innen voksenopplæring og følger skoleruten og den andre poliklinisk på et habiliteringssenter. Begge tok utdanningen samlingsbasert på deltid samtidig som de var i jobb. Anonymkode: 26ac2...c50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå