Gå til innhold

Hunnkatt eller hannkatt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter flere hunner har vi nå vår første hannkatt.  Han er selvfølgelig sterilisert, men føler likevel at han er mer aktiv, mer høyt og lavt og vandrer mer/over større avstander enn hunnkattene gjorde. Like kosete, markerer ikke inne, men er territoriell utendørs.

Nå har vi tross alt ikke hatt så mange katter, slik at erfaringsgrunnlaget ikke er stort nok til å si at hunner er sånn og hanner er sånn, men kun basert på hvor mye nåværende katt vandrer, hadde jeg kanskje foretrukket hunnkatt.

Anonymkode: f6496...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FrøkenBlå skrev (På 21.11.2024 den 16.58):

Takk for gode innspill. Det med størrelse er en personlig preferanse da jeg ikke er så begeistret for store katter.  Hvordan er det å få katt om vinteren? Vi bor på et kaldt sted og jeg ser for meg at den må være mye inne holdes som kattunge pga kulde? 

Så Maine Coon er ikke noe for deg altså.

Apropos å holde kattungen innendørs, det er vel noe man annbefales å gjøre uansett om det er sommer eller vinter. Ihvertfall uten tilsyn. Da den ikke har utviklet stedsansen sin ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil E skrev (8 timer siden):

Så Maine Coon er ikke noe for deg altså.

Apropos å holde kattungen innendørs, det er vel noe man annbefales å gjøre uansett om det er sommer eller vinter. Ihvertfall uten tilsyn. Da den ikke har utviklet stedsansen sin ennå.

Nei, Maine Coon blir for stor. Når det gjelder å være ute slippes selvfølgelig ikke katten ut uten tilsyn. Ts. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er litt delte meninger her. Har vært usikker på valget, men ble sjarmerte av hannkatten. Har bestemt oss for å ta i mot den :)  Ts 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenBlå skrev (4 timer siden):

Ser det er litt delte meninger her. Har vært usikker på valget, men ble sjarmerte av hannkatten. Har bestemt oss for å ta i mot den :)  Ts 

Lykke til som katteeier, håper du legger ut bilde av pusen i tråden om kattebilder når den tid kommer.

Endret av Kjetil E
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen stor forskjell på han og hun når det kommer til katt. Selv har jeg alltid valgt hunn fordi det perfekte designet katter har og elegansen kommer enda tydligere frem med femininitet etter min mening.

Anonymkode: fc8f8...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...