Gå til innhold

Besøk etter fødsel.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 9.18):

Nei han klikker bare jeg nevner det med å prate med noen, ingen skal få lov og blande seg inn i dette mener han. Han vil ikke ha noe med familie eller venner å gjøre heller. Han har blitt helt gal( vet man ikke skal bruke slike uttrykk, men det er det han er) ts

Anonymkode: 850a3...845

Hadde sladra til foreldrene hans likevel bak hans rygg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 9.28):

Som sagt menn kan slite like mye som kvinner ved en fødsel desverre mange som ikke vet, og ofte da ikke får hjelp. Ja en ska ikke godta alt. Men si det hadde vært deg som fikk slik depresjon regner med du hadde ønsket de rundt deg fikk ordnet hjelp og ikke bare pakket sammen å lot deg slite alene? Kanske litt kvast skrevet.

Du tar å prater med de nærmeste i familien dine foreldre og svigerforeldre forklar situasjonen og så får de hjelpe til med et familie råd og evnt kansje dere får igjenom at han får hjelp

Anonymkode: 76af3...d30

Han nekter henne jo å snakke med folk og be om hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 9.41):

Jeg tror ikke han er deprimert eller noe som helst. Det som har skjedd er at realiteten har slått han og han innser at det ikke er så hyggelig og Instagram vennlig å ha barn. Det er faktisk jævlig slitsomt og ekstremt mye ansvar og du kommer ikke unna det! Jeg husker at jeg angret på å få barn i nesten ett halvt år hver eneste fuckings dag før det løsnet seg. Når jeg endelig turte å være ærlig om det til venner ble jeg overrasket over hvor mange som hadde kjent på det samme! Snakk med vennene dine og drit i å holde en fasade ALLE vet det er dritt å ha baby, men jeg loooooover deg det blir bedre ❤️ det tar bare lang tid 😅🫠

Anonymkode: 7fffb...132

Ble du aggressiv og fæl mot partneren din? Jeg tror bestemt at dette er en fødselsdepresjon. Får han ikke hjelp kan han bli psykotisk. Han er allerede aggressiv nå. Han kan faktisk bli farlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 9.28):

Men han sier alt er min feil, det er jeg som er slem mot han, jeg som er sinnssyk og trenger hjelp mener han.
 Jeg som tar fra han barnet siden jeg ammer mener han , men han vil ikke ha noe med barnet å gjøre, ikke se på det eller holde det. Ts

Dette går ikke over av seg selv. Å ha utfordringer på hjemmebane når man er sliten pga baby er ganske vanlig men å kalle partneren sinnsyk og slem er ikke normalt. Det var mange som tok min eks parti for han måtte jo ha rett når kona var så steike gal at hun tok med seg små tvillinger og dro fra han. Jeg dro, han fikk alle mine venner og sine venner til å snu ryggen til meg. Vel, jeg fikk det bedre uten han og fikk nye venner og etter hvert så også familien hans at jeg ikke var slik han påsto.

Anonymkode: 90203...2d2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg så dum som har satt meg i denne situasjonen, akkurat kjøpt nytt hus, bil og fått et barn. Og så er alt fullstendig ødelagt, dette skulle vært en tid der man følte på glede, der vi sammen hadde er felles mål om å ta vare på babyen. 
Jeg kommer aldri til å klare å tilgi han for dette, uansett om han kom til seg selv igjen, er han deprimert så er ikke det en fribillett til å mishandle meg psykisk.
Den mannen jeg har elsket og støttet meg på er borte, og i mine øyne så kommer han aldri til å bli en slik mann for meg igjen. 
Han sier så mye stygt til meg og det er så hinsides grusomt det han sier.
Ja jeg skal dra, skal på 3 visninger i morgen, så håper en av de er passende.
Jeg takker for alle svar og råd dere har gitt meg . Ts

• Liker 1
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å leve med psykisk mishandling er tøft, med barn er det enda verre. 

Det er godt å høre at du skal komme deg ut, men har du ingen andre du kan være hos mens du går på visninger og leter etter bosted? 

Endret han seg helt plutselig etter fødsel? Fra å være en trygg og god partner, til å bli så slem? Eller har det skjedd gradvis?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melus skrev (1 time siden):

Å leve med psykisk mishandling er tøft, med barn er det enda verre. 

Det er godt å høre at du skal komme deg ut, men har du ingen andre du kan være hos mens du går på visninger og leter etter bosted? 

Endret han seg helt plutselig etter fødsel? Fra å være en trygg og god partner, til å bli så slem? Eller har det skjedd gradvis?

Når jeg ser tilbake så har han kanskje hadd litt tendenser med å være litt rigid, men ikke i nærheten av dette, nå er han jo slem med meg. 
Han endret seg drastisk noen dager før fødsel, og ble mye verre 3/4 dager etter fødsel, han er veldig truende så jeg blir så usikker. 
Helsesøster sa jeg skulle ringe akutt psykisk helsehjelp , hvis han ble verre, hun fryktet psykose hvis han ble enda verre, for vurdering om han trenger akutt hjelp.

Jeg føler han har en del vrangforestillinger, og ser verden veldig rart. Ts

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når jeg ser tilbake så har han kanskje hadd litt tendenser med å være litt rigid, men ikke i nærheten av dette, nå er han jo slem med meg. 
Han endret seg drastisk noen dager før fødsel, og ble mye verre 3/4 dager etter fødsel, han er veldig truende så jeg blir så usikker. 
Helsesøster sa jeg skulle ringe akutt psykisk helsehjelp , hvis han ble verre, hun fryktet psykose hvis han ble enda verre, for vurdering om han trenger akutt hjelp.

Jeg føler han har en del vrangforestillinger, og ser verden veldig rart. Ts

Dette høres jo veldig skummelt ut. Jeg ville tatt med meg barnet og reist i dag. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (10 minutter siden):

Dette høres jo veldig skummelt ut. Jeg ville tatt med meg barnet og reist i dag. 

Ja jeg drar til hytten etter visningene i dag og blir der framover. Ts

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er godt å høre. Det er ekstremt vanskelig å få hjelp til et voksent menneske som ikke selv ønsker hjelp, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 9.18):

Nei han klikker bare jeg nevner det med å prate med noen, ingen skal få lov og blande seg inn i dette mener han. Han vil ikke ha noe med familie eller venner å gjøre heller. Han har blitt helt gal( vet man ikke skal bruke slike uttrykk, men det er det han er) ts

Kan han ha fått en depresjon eller psykose? Du må snakke med legen hans. Det finnes muligheter for tvungen undersøkelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ekkelt å lese om. At han har endret seg så drastisk. Selvsagt må du ta med deg babyen vekk. Men kan du revurdere planen din om å bære dette alene? Du bør ha noen å støtte deg til som er venner eller familie. Ikke bare profesjonelle og eksterne folk. Du trenger noen tett på. Jeg er også redd for at du drar til hytten. Kan han komme dit? Kan han bli trigget av at du forlater ham? Mer sint og aggressiv - rett og slett farlig? 

skjønner du ikke vil snakke negativt om ham til andre, men kan du ikke si det, da, hvor tungt du har hatt det disse ukene, men at du har unnlatt å si noe fordi du ikke vil sverte ham? Gode venner og familie vil møte dette med omsorg og støtte, tror jeg. 

Anonymkode: 6c891...666

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har kommet dere på hytta, fått varmen og har klart å finne litt ro. 🤗

Anonymkode: 5893b...020

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Håper dere har kommet dere på hytta, fått varmen og har klart å finne litt ro. 🤗

Anonymkode: 5893b...020

Skulle ikke være anonym 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg håper du også snakker med noen du står nær om det som skjer hjemme. Både for din egen del og for at mannen din skal få hjelp. Tenker også at siden det sannsynligvis går mot brudd er det viktig at du har fortalt noen andre hvordan du har opplevd den siste tiden. 

Anonymkode: ffbbb...3c8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres jo ikke deprimert ut, men rett og slett psykotisk. 

Har han ikke møtt foreldrene sine eller dine siden fødsel? De må jo merke at noe er alvorlig galt?

Anonymkode: e4a7f...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke Redd for at han skal komme til hytten, det virker som at han hater meg og glad for at jeg er borte. 
Men jeg har fått sån angst av dette jeg, jeg slet med angst som tenåring og trodde aldri jeg ville kjenne på denne følelsen igjen, huff livet er tøft noen ganger. Ts

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er ikke Redd for at han skal komme til hytten, det virker som at han hater meg og glad for at jeg er borte. 
Men jeg har fått sån angst av dette jeg, jeg slet med angst som tenåring og trodde aldri jeg ville kjenne på denne følelsen igjen, huff livet er tøft noen ganger. Ts

Har du fått tatt kontakt med familie eller andre du kan støtte deg på? 

Anonymkode: c09f7...8c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Har du fått tatt kontakt med familie eller andre du kan støtte deg på? 

Ja jeg har snakket med min mor og hans mor, moren hans dro hjem til han, men hun fikk ikke komme inn og han var vist helt rasende på henne også, hun er helt sjokkert og mener han må være alvorlig syk eller noe. 
Hun sa at familie støtter og stiller opp for meg og barnet så godt de kan.

Han har vist sagt opp jobben sin og, jeg får vondt av han også. Men jeg må fokusere på meg og barnet framover, det er godt å være på hytten, bare masse kos og avslapping. Ts

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja jeg har snakket med min mor og hans mor, moren hans dro hjem til han, men hun fikk ikke komme inn og han var vist helt rasende på henne også, hun er helt sjokkert og mener han må være alvorlig syk eller noe. 
Hun sa at familie støtter og stiller opp for meg og barnet så godt de kan.

Han har vist sagt opp jobben sin og, jeg får vondt av han også. Men jeg må fokusere på meg og barnet framover, det er godt å være på hytten, bare masse kos og avslapping. Ts

Shit. Han høres syk ut ja. Håper de virkelig får han i behandling. 

Heldigvis er du og den lille på trygg avstand. På din manns vegne, håper jeg noen sender bekymringsmelding til fastlegen eller tar kontakt med akuttpsykiatrisk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...