Gå til innhold

Jobbmuligheter innen sosialt arbeid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er utdannet sosialarbeider, og trives egentlig godt med å jobbe med mennesker - men jeg er veldig engasjert og det gjør meg til tider helt utslitt. Jeg har begynt å tenke på alternative utdanninger eller etterutdanning, videreutdanning (?) eller eventuelt bare andre jobber man kan ha med min bachelor hvor man jobber for at mennesker skal få det bedre - men at man ikke jobber direkte med eksempelvis en brukergruppe. 

Noen som ønsker å dele tanker/ideer når det kommer til alternative måter å jobbe med sosialt arbeid på? Ønsker helst å unngå turnusarbeid og jobber hvor man blir ringt på fritid angående spørsmål om jobb. 

Anonymkode: 38391...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er sosionom og jobber innen offentlig forvaltning. ka vi skal hjelpe mennesker, men vi har rammer og regelverk som må følges. om du blir så engasjert så kommer du til å sølte deg helt it. 

Anonymkode: bcfb5...290

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosionom er den beste poteten av de alle. Man har endeløse muligheter og kan velge å jobbe direkte med mennesker, koordinere tjenester rundt mennesker, saksbehandling, mellomleder/leder, helse, sosial, skole, konsulent, rådgiver, veileder osv osv.

Bare fantasien som setter grenser. Anbefaler et par år yrkeserfaring før videreutdanning, da får du mer ut av studuene ved siden av jobb.

Anonymkode: e1718...264

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV. Er sosionom og hjelper mennesker hver dag, men i realiteten er 95% av alt jeg gjør "papirarbeid". 

Anonymkode: 02406...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...