Gå til innhold

Er ikke dette frekt av personalet på matbutikken?


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Trenger ikke å være pålagt nei men en normal folkeskikk kan man ha, syns du ikke det? Har du tatt varene fra hyllene og ombestemmer deg, setter du de bare fra deg hvor som helst i butikken? 

Anonymkode: e43b5...160

Har jeg tatt en vare fra hyllen og ombestemt meg underveis, setter jeg den selvfølgelig tilbake på plass. Min avgjørelse, mitt ansvar. Hvis jeg kommer til kassen med varene jeg har bestemt meg for og den ansatte så informerer om at jeg ikke vil bli betjent, er det deres avgjørelse (og forventningsbrudd) og dermed også deres ansvar å ta følgene av det. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Heldigvis ikke en plikt. Det er et valg

Anonymkode: 2f438...92e

Det står ikke skrevet i noen " pliktlov" da, men vi bør være medmennesker alle sammen. Slutte med meg meg meg og jeg gjør bare det som gavner meg. 

Anonymkode: 57d41...d27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (2 timer siden):

Om de var to på jobb, så har de nok personale til å betjene to kasser💡

Ja. Det er sånn det er og jobbe i butikk. 😅 ingen som fyller på varer, ingen på gulvet til og hjelpe kunder, ingen til og rydde , ingen på varemottak osv . 

Anonymkode: 380bb...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

ingen som fyller på varer, ingen på gulvet til og hjelpe kunder, ingen til og rydde , ingen på varemottak osv .

Sikkert mye som må gjøres i en butikk, men man kan ikke la være å betjene kassa av den grunn.

Anonymkode: c9c12...30c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste gang jeg hadde gått i den butikken…..

Styrer bevist unna ubetjente kasser. Forventer hyggelig service.

Anonymkode: 77bbc...ead

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sikkert mye som må gjøres i en butikk, men man kan ikke la være å betjene kassa av den grunn.

Anonymkode: c9c12...30c

Nei.. og var det jeg svarte på? 2 personer på jobb er nok til og ha 2 kasser betjent var påstanden. 
ok, hvis de 2 som jobbet satt på hver sin kasse og ikke gjorde noe, og du kom inn og skulle ha en vare du ikke fant/ tomt i hyllen / sto ikke pris/ knuste varer på gulvet/ flaskeautomaten var full osv osv , så hadde du sikkert tenkt at « bra her er det 2 på jobb som sitter på hver sin kasse og ser ut i luften og gjør jobben sin «. 

Anonymkode: 380bb...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg handlet mat i går rett etter jobb. Kom bort til kassa med kurven. Det satt ingen ved de to betjente kassene, så gikk til den som så åpen ut. Begynte å ta varene ut på båndet. Så kommer det en ansatt til meg og sier at jeg må gå til en av de selvbetjente kassene, fordi de er bare to på jobb, og opptatt med noe annet. Jeg ble stående. Da ble han regelrett sur. Han slo inn varene mine, men var uhøflig, spurte ikke om pose (jeg hadde egen, men det er likevel vanlig å spørre), sa ikke ha det, og så sint ut.

Er det virkelig slik at jeg MÅ bruke selvbetjent kasse? Sist jeg sjekket, så jobbet jeg ikke der. Jeg vet ikke hva de forskjellige typer epler, bananer og tomater heter. Har tidligere opplevd å få kjeft og nesten bli mistenkt for å stjele fordi jeg slo inn feil type bananer. I Sverige, der jeg handler jevnlig, får man rabatt (ikke mye, men likevel) på varene man handler, hvis man bruker scanner. Her får man bare kjeft. Ofte må man også vente lenge på at butikkpersonalet kommer og låser opp kassa, når man blir plukket ut til kontroll.

Hva synes dere?

Anonymkode: c103d...976

Alt mulig folk klarer å lage trøbbel og trådtemaer om. 
Klarer du ikke bruke selvbetjeningskassen? 
Når de er to ansatte på jobb, og samtidig skal få varer plassert ut i butikken, så er det jo mulig å være litt hjelpsom og slå varene inn i betalingskassen selv? 
 

Anonymkode: d016c...f4d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde jo vite hvilke type feks frukt du tar med deg da, om det er first price/R/bama/coop/xtra etc. Er faktisk ikke noe verre enn å skrive eple, så komme det opp utvalget du har valgt. Hvorfor har du så dårlig tid??? 😅 tenk om du ikke er treig, men bare føles ut som at du er treig. 

Du overdriver, du kunne ha gått på selvbetjeningen, som du sier, så var det ingen andre i butikken, og du har ikke noen som du er "treig" for enn deg selv. 😄 er ikke sikkert at han var sur i det hele tatt, og kan jo hende at han så at du hadde pose. 👀🤷🏼‍♀️ Hadde vært noe annet om du skulle betale kontant. Og da hadde han nok også tatt det på en bedre måte. 

 

Anonymkode: ae9c6...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mange her som mangler helt evnen til å sette seg inn i en annens situasjon. Selv har jeg en kronisk utmattelse som ingen ser, pluss tidvis hjernetåke, særlig når jeg stresset og sliten, så det at jeg skal stå og slå inn varene mine selv, etter å ha kjørt til butikken, parkert i et kaos, og handlet, gjerne på flere butikker, er ikke et alternativ for meg, jeg orker rett og slett ikke, verken mentalt eller fysisk. Og det at de som jobber i butikken og er friske og oppegående skal gjøre jobben sin er for mye forlangt?
Hallo altså...
Dessuten misliker jeg sterkt all denne overgangen til elektroniske tjenester der man ikke har med mennesker å gjøre. Snart forholder vi oss bare til roboter, og det er ikke tull en gang.

Anonymkode: ad124...753

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men slik er det med alt. Bank er digital. NAV treffes ikke personlig eller på telefon. Alt er selvbetjent via apper, instruksjonsbøker og selvbetjeningsløsninger. Så lurer man på hvorfor antall selvmord øker, og hvorfor vi har ensomhetsepidemi i Norge.

Anonymkode: c103d...976

Godt poeng.

Anonymkode: ad124...753

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (10 timer siden):

I USA,og mage andre land er de så overdrevent høflige at det virker tvers igjennom falskt.

Men det spiller ingen rolle. Bedre med falsk høflighet enn frekkhet. Savner også at de pakker og bærer posene ut i bilen for deg

Anonymkode: b7931...e33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde satt igjen kurven, sagt 'beklager forstyrrelsen'og gått til nabobutikken.

Anonymkode: fd948...ed4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Utrolig mange her som mangler helt evnen til å sette seg inn i en annens situasjon. Selv har jeg en kronisk utmattelse som ingen ser, pluss tidvis hjernetåke, særlig når jeg stresset og sliten, så det at jeg skal stå og slå inn varene mine selv, etter å ha kjørt til butikken, parkert i et kaos, og handlet, gjerne på flere butikker, er ikke et alternativ for meg, jeg orker rett og slett ikke, verken mentalt eller fysisk. Og det at de som jobber i butikken og er friske og oppegående skal gjøre jobben sin er for mye forlangt?
Hallo altså...
Dessuten misliker jeg sterkt all denne overgangen til elektroniske tjenester der man ikke har med mennesker å gjøre. Snart forholder vi oss bare til roboter, og det er ikke tull en gang.

Anonymkode: ad124...753

Sliter med det samme. Handle rett etter jobb i selvbetjent eller gjøre andre ting som krever tankekraft kan jeg glemme. Det er å be om at ting blir feil. 

Anonymkode: 57d41...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alt mulig folk klarer å lage trøbbel og trådtemaer om. 
Klarer du ikke bruke selvbetjeningskassen? 
Når de er to ansatte på jobb, og samtidig skal få varer plassert ut i butikken, så er det jo mulig å være litt hjelpsom og slå varene inn i betalingskassen selv? 
 

Anonymkode: d016c...f4d

Før var det butikkansatte som skulle hjelpe kundene....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Heldigvis ikke en plikt. Det er et valg

Anonymkode: 2f438...92e

Heldigvis? Så egoistisk du er. Heldigvis trenger ikke du å bry deg om noen andre enn deg selv ..

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva synes dere?

At dette hadde ingen av besteforeldrene mine nå klart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Da ville jeg begynt å bruke en annen butikk om jeg ble behandlet sånn.

Noen butikkansatte tror dessverre at kundene er til for dem, og ikke omvendt.

Dersom de ikke hadde hatt noen kunder hadde de ikke hatt noen jobb. På tide å ære den som æres bør.

 

Anonymkode: 26720...d65

I coop blir faktisk de ansatte opplært til at de ikke er der for kundene, men for innholdet i hyllene.

Anonymkode: 2b1ee...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

2 personer på jobb er nok til og ha 2 kasser betjent var påstanden. 
ok, hvis de 2 som jobbet satt på hver sin kasse og ikke gjorde noe, og du kom inn og skulle ha en vare du ikke fant/ tomt i hyllen / sto ikke pris/ knuste varer på gulvet/ flaskeautomaten var full osv osv , så hadde du sikkert tenkt at « bra her er det 2 på jobb som sitter på hver sin kasse og ser ut i luften og gjør jobben sin «.

Det er jo ganske åpenbart at det er snakk om å ha to kasser betjent når det er behov for det, et tiltak de fleste som har stått i lang kø ved kassa vet å sette pris på. At to ansatte til enhver tid må sitte stedfaste i hver sin kasse i en tom butikk og tvinne tomler er en problemstilling du har dratt ut av løse lufta.

Anonymkode: c9c12...30c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvis du kan alfabetet og bokstavene, tar det deg ikke veldig lang tid å "lete opp alle disse varene".

Jeg blir så matt av kunder som tror at ansatte kun gjør det de (kundene) ser der og da. 

Kanskje var det en frys som akkurat hadde røket, der varene måtte flyttes. Kanskje hadde et barn nettopp kastet opp et sted i butikken, en annen kunde hadde mistet og knust et glass med noe som måtte tørkes opp, kanskje hadde de en leverandør eller klagende kunde på telefonen, kanskje hadde de en kontrollør av noe slag på bakrommet eller et annet sted i butikken. Kanskje hadde de akkurat fått et parti med varer (frysevarer?) som måtte på plass så fort så mulig. Kanskje sto butikkansatt nr. 2 et sted og hadde skadet seg, var på do, var på tlf. med lærer eller barnehageansatt som meldte fra om sykt barn? 

Det er lov å foretrekke å bruke betjent kasse, for all del. Men når det for en gangs skyld ikke er mulig, eller den ansatte ber deg om å bruke ubetjent kasse, er det da så ekstremt forferdelig at du må opprette en tråd om det her og sende klage til ledelsen?

 

 

 

Anonymkode: f3a28...75d

Det er likevel ikke kunden som ønsker å komme i betjent kasse sin feil, om frysa vår ryker eller andre uforutsette ting skjer og vi må ta hensyn til de. Det tar noen minutter å scanne gjennom varene til kunden.

Uforutsette ting skjer hele tiden med jevne mellomrom på min arbeidsplass i dagligvaren, man er ikke slem med andre mennesker av den grunn. 

Jeg har faktisk opplevd at fryserommet vårt døde sent en kveld, da var jeg alene og hadde opplæring med ei jente. Var like blid mot både henne og kundene om de hadde spørsmål eller trengte hjelp. 

For min del skal det være en ganske tungtveiende situasjon tilstede for å være slem mot en betalende kunde som trenger hjelpen min på en så simpel måte som å scanne varene gjennom kassa. Det tar meg et minutt eller to. 

Anonymkode: 37957...703

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...