Gå til innhold

Er ikke dette frekt av personalet på matbutikken?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men det var altså ingen andre kunder enn meg. Forståelse går begge veier. De må forstå at jeg ikke orker å lete opp masse varer uten strekkode, for så å risikere å bli mistenkt for tyveri hvis jeg ved uhell taster inn feil type vare. Det tar også mye lenger tid for meg å lete opp alle disse varene.

Anonymkode: c103d...976

Handlet du like før stengetid? Kan det være at de hadde tatt ut kassene for dagsoppgjør? Da må de jo stenge den kassen for dagen. 

Anonymkode: d0ce5...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Handlet du like før stengetid? Kan det være at de hadde tatt ut kassene for dagsoppgjør? Da må de jo stenge den kassen for dagen. 

Anonymkode: d0ce5...8be

Handlet rett etter jobb, rundt halv 5 på ettermiddagen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Mens jeg misliker disse kassene. Mitt tempo blir veldig tregt, fordi jeg faktisk ikke er så rask å lete opp varer uten strekkode.

Bruk søkefunksjonen, det går mye raskere. 

Anonymkode: 5fb8f...c7d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at den ansatte sier at du må bruke selvbetjent kasse, jeg hadde da forventet at den ansatte betjente meg i denne kassen i stedet. Det er ofte en grunn til at man går i betjent kasse. Gjerne som du sier, varer uten strekkode. Om de er få på jobb spiller ingen rolle.

Anonymkode: f3a27...c58

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bruk søkefunksjonen, det går mye raskere. 

Men da må jeg søke, bla og så videre. Butikkpersonale kan disse kodene utenat. I tillegg har jeg allerede opplevd å taste inn feil type frukt. Jeg spiser mye ren mat, så ca. 70 prosent av kurven er varer uten strekkode.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (18 minutter siden):

Dette kunne aldri skjedd f. eks i USA. Klassisk norsk å være så uhøflig og lite serviceinnstilt. 

I USA,og mage andre land er de så overdrevent høflige at det virker tvers igjennom falskt.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet jo ikke hva de ansatte hadde å gjøre akkurat da. Kanskje de hadde gått underbemannet hele dagen,og ikke hadde fått gjort alt de skulle? Nei,her hadde jeg selvsagt gjort som de ba om,og hatt stor forståelse for at ting ikke alltid går på skinner. Jobber selv et sted hvor det ikke alltid er vikarer å finne,og det merkes hvis noen er borte. Forhåpentligvis var dette et engangstilfelle, og neste gang kan du handle sånn du pleier. 

Anonymkode: 2de9c...06f

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men da må jeg søke, bla og så videre. Butikkpersonale kan disse kodene utenat. I tillegg har jeg allerede opplevd å taste inn feil type frukt. Jeg spiser mye ren mat, så ca. 70 prosent av kurven er varer uten strekkode.

Nei. Er det mulig å gjøre ting så tungvint... 

Du trykker på forstørrelsesglasset, skriver bifft. Så er det bifftomater rett foran deg, og du trykker på bildet.

Og, nei. Butikkansatt kan ofte ikke kodene lenger. Og de taster feil i hytt og pine. Lager som deg nesten bare mat av rene råvarer, så mange produkter tenåringen i kassa ikke aner hva er. Foretrekker derfor selvbetjening. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gud for at min lokale rema ikke har selvbetjente kasser.

Jeg bruker ikke slike kasser og hvis jeg hadde fått beskjed om å værsågod bruke dem hadde jeg gått fra kurva i protest og aldri satt mine bein i butikken igjen.

Anonymkode: c9c12...30c

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg handler må man i betjent kasse for å få kjøpt f.eks medisiner og snus, så da er det ikke alltid mulig å bruke selvbetjeningskassen.

Jeg bruker gjerne selvbetjent kasse, men det irriterer meg litt at det ikke går an å slå inn PLU-koder der. En del frukt og grønnsaker har ikke strekkode, men PLU-koden står på pakken. Og noen PLU-koder har jeg fremdeles i hodet 10 år etter at jeg slutta i butikken.

Og så kan du være sikker på at hvis man har dårlig tid og velger selvbetjening fordi det er kø i den betjente kassen, så blir man trukket ut til kontroll. Og stakkaren som er i kassen stresser allerede fordi panteautomaten står og hyler, og den andre som er på jobb er flyktning på språktrening og kan verken ta kasse eller pant.

Anonymkode: ebd73...185

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (56 minutter siden):

Ser ikke problemet. Innimellom må dr som er på jobb kanskje gjøre noe annet. Og sånne kasser er det beste jeg vet, slipper å stå i kø, alt i mitt tempo. 

Enig! Overhodet ikke noe jeg hadde lger et nummer av! 

Anonymkode: 2fd95...d9e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei. Er det mulig å gjøre ting så tungvint... 

Du trykker på forstørrelsesglasset, skriver bifft. Så er det bifftomater rett foran deg, og du trykker på bildet.

Og, nei. Butikkansatt kan ofte ikke kodene lenger. Og de taster feil i hytt og pine. Lager som deg nesten bare mat av rene råvarer, så mange produkter tenåringen i kassa ikke aner hva er. Foretrekker derfor selvbetjening. 

Men hvis en ansatt taster feil slik at jeg får billigere vare, risikerer jeg ikke å bli politianmeldt. Det gjør jeg hvis JEG taster inn feil vare.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk gud for at min lokale rema ikke har selvbetjente kasser.

Jeg bruker ikke slike kasser og hvis jeg hadde fått beskjed om å værsågod bruke dem hadde jeg gått fra kurva i protest og aldri satt mine bein i butikken igjen.

Anonymkode: c9c12...30c

Ikke sant? Man blir ikke bedt om å støvsuge gulvet på frisørsalong selv fordi salongen er underbemannet. Man blir ikke bedt om å servere sin egen mat på underbemannet restaurant, eller slå inn egne klær på en underbemannet klesbutikk.

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde gitt skarp beskjed om at det var uaktuelt. For det første bestemmer man selv. For det andre har jeg kognitiv svikt om dagen etter sykdom, og det å handle på selvbetjening er for krevende. Så jeg står heller i kø på vanlig kasse. 

Anonymkode: b6c96...82a

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er butikksjef, og ville gjerne hatt tilbakemelding på dette. Da jeg jobbet på større butikk hadde vi ingen problemer med å betjene den vanlige kassen selv om vi holdt på med andre ting. Går selv i vanlig kasse om jeg er på en butikk med andre PLU-er enn min, om jeg handler mange varer uten strekkode. Handler jeg 4 melk og en tyggis går jeg i selvbetjent. Skal ofte også enten ta ut penger, eller betale kontant. Eller hente pakke.

Anonymkode: df377...253

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (17 minutter siden):

I USA,og mage andre land er de så overdrevent høflige at det virker tvers igjennom falskt.

Mye heller det enn drit sure butikkansatte….

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hvis en ansatt taster feil slik at jeg får billigere vare, risikerer jeg ikke å bli politianmeldt. Det gjør jeg hvis JEG taster inn feil vare.

Hvordan vet du at det du betaler i kassa er rett, om du ikke selv har kontroll på hva du legger i kurven din?

Jeg har utelukkende brukt selvbetjente kasser i mange år nå, eneste feilen jeg har fått til er å dobbeltscanne, men da tilkaller du jo bare en ansatt som sletter varen igjen. 

Jeg forstår ikke at det er mulig å gjøre feil.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg handlet mat i går rett etter jobb. Kom bort til kassa med kurven. Det satt ingen ved de to betjente kassene, så gikk til den som så åpen ut. Begynte å ta varene ut på båndet. Så kommer det en ansatt til meg og sier at jeg må gå til en av de selvbetjente kassene, fordi de er bare to på jobb, og opptatt med noe annet. Jeg ble stående. Da ble han regelrett sur. Han slo inn varene mine, men var uhøflig, spurte ikke om pose (jeg hadde egen, men det er likevel vanlig å spørre), sa ikke ha det, og så sint ut.

Er det virkelig slik at jeg MÅ bruke selvbetjent kasse? Sist jeg sjekket, så jobbet jeg ikke der. Jeg vet ikke hva de forskjellige typer epler, bananer og tomater heter. Har tidligere opplevd å få kjeft og nesten bli mistenkt for å stjele fordi jeg slo inn feil type bananer. I Sverige, der jeg handler jevnlig, får man rabatt (ikke mye, men likevel) på varene man handler, hvis man bruker scanner. Her får man bare kjeft. Ofte må man også vente lenge på at butikkpersonalet kommer og låser opp kassa, når man blir plukket ut til kontroll.

Hva synes dere?

Aldri opplevd selv. Hadde klaget

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes du var litt vanskelig her. Man bør jo vise forståelse for at de bare var to på jobb, som han forklarte deg. 

Anonymkode: ea0ea...362

Ja men når hun allerede har lagt varene på båndet? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet du at det du betaler i kassa er rett, om du ikke selv har kontroll på hva du legger i kurven din?

Jeg har utelukkende brukt selvbetjente kasser i mange år nå, eneste feilen jeg har fått til er å dobbeltscanne, men da tilkaller du jo bare en ansatt som sletter varen igjen. 

Jeg forstår ikke at det er mulig å gjøre feil.. 

Når de har fem forskjellige typer epler som ser likedan ut, eller tre typer bananer som ser likedan ut, så er det slik at man nesten må lese veldig nøye på hver vare man kjøper. Det har jeg faktisk ikke tid til.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...