Gå til innhold

Er ikke dette frekt av personalet på matbutikken?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Holder på sånn? 
« jeg går til konkurrenten « får man jo servert innimellom, gjerne hvis køen er lang, og av kunder som virker til og tro butikkansatte jobber på provisjon. Også kunder som skal ha med resten av køen på og gå til konkurrenten , fordi de ikke fikk det som de ville. Stort sett er folk opptatt av pris, utvalg og tilgjengelighet . Du får ikke med deg hele byen på og gå til konkurrenten, om konkurrenten ikke har lavere pris, bedre utvalg og er like tilgjengelig. « gå til konkurrenten « blir en like meningsløs  trussel for butikksjefer som ansatte. 99% av de som truer med og gå til konkurrenten er folk man egentlig ikke vil ha som kunder. Sist en mann skrek til meg han skulle gå til konkurrenten, ble han stående utenfor i 5 minutter og tenke seg om og kom inn igjen og kjøpte varen i stillhet. Vi hadde tilbud, det hadde ikke konkurrenten, så han regnet vel litt på om det var verdt prinsippene for en filleting. 

Anonymkode: 380bb...46d

Vel. Det er mange matbutikker i de fleste byer. Jeg unngår butikker der det alltid er noe tull - panteautomaten ødelagt i lang tid, sure ansatte, rot og så videre. Da går jeg i en annen butikk. Det kryr jo av dem.

Anonymkode: c103d...976

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Holder på sånn? 
« jeg går til konkurrenten « får man jo servert innimellom, gjerne hvis køen er lang, og av kunder som virker til og tro butikkansatte jobber på provisjon. Også kunder som skal ha med resten av køen på og gå til konkurrenten , fordi de ikke fikk det som de ville. Stort sett er folk opptatt av pris, utvalg og tilgjengelighet . Du får ikke med deg hele byen på og gå til konkurrenten, om konkurrenten ikke har lavere pris, bedre utvalg og er like tilgjengelig. « gå til konkurrenten « blir en like meningsløs  trussel for butikksjefer som ansatte. 99% av de som truer med og gå til konkurrenten er folk man egentlig ikke vil ha som kunder. Sist en mann skrek til meg han skulle gå til konkurrenten, ble han stående utenfor i 5 minutter og tenke seg om og kom inn igjen og kjøpte varen i stillhet. Vi hadde tilbud, det hadde ikke konkurrenten, så han regnet vel litt på om det var verdt prinsippene for en filleting. 

Uansett er dette noen grunn til å være frekk mot kunder? De handler hos oss likevel fordi vi er billigst så da er det ikke så nøye hvordan vi behandler kundene?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Uansett er dette noen grunn til å være frekk mot kunder? De handler hos oss likevel fordi vi er billigst så da er det ikke så nøye hvordan vi behandler kundene?

Nei, det er ingen grunn til og være frekk mot kunder, også er det ikke alltid man er enige om hvem som er frekk. Den « går til konkurrenten « er lite virkningsfull uansett. Det er jo bare og gå et annet sted, for all del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahha

Jeg opplevde noe lignende. Da svarte jeg at jeg trenger opplæring i bruk av selvbetjent kasse, slik hun nok fikk da hun begynte å jobbe i butikken. Hun svarte noe sånt som du får bare rope hvis du faktisk trenger hjelp. Og hjelp, det trengte jeg ganske kjapt. Tror hun angret på at hun ikke vare åpnet kassen

Anonymkode: a5761...939

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Vel. Det er mange matbutikker i de fleste byer. Jeg unngår butikker der det alltid er noe tull - panteautomaten ødelagt i lang tid, sure ansatte, rot og så videre. Da går jeg i en annen butikk. Det kryr jo av dem.

Anonymkode: c103d...976

Ja. Så du hadde blitt sur om panteautomaten var ødelagt/ full og det var rotete? Og så ble ts sur fordi ansatte ikke satt på kassen. Jeg unngår også butikker der det ALLTID er noe tull, og skjønner også at det kan være underbemanning noen ganger og at folk ikke kan være overalt . Så da må de prioritere. Kanskje det var noe galt med pantemaskinen denne dagen de var to på jobb? 

Generelt er uansett ikke  « jeg går til konkurrenten « en stor trussel for den ansatte. Det er jo bare og gå et annet sted, for all del.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...