Gå til innhold

Er ikke dette frekt av personalet på matbutikken?


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Iso1 skrev (3 timer siden):

Storhandler på selvbetjening i vanlig butikk også. Blir tatt i kontroll innimellom, men sånn er det bare. Pleier å gå bra. Går nok ikke tilbake til betjent kasse uten at jeg absolutt må, men da passer jeg på at jeg har med meg en som kan ta seg av det for meg. 

Når jeg storhandler, så pakker jeg smart. Tyngste varene nederst, og jevn fordeling av vekt i alle poser/nett. Om en ansatt skal komme og sjekke alle varene mine, så forventer jeg at de skal legges ned nøyaktig likt som sist. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 9.31):

Ikke sant? Man blir ikke bedt om å støvsuge gulvet på frisørsalong selv fordi salongen er underbemannet. Man blir ikke bedt om å servere sin egen mat på underbemannet restaurant, eller slå inn egne klær på en underbemannet klesbutikk.

Anonymkode: c103d...976

Haha, jeg ble faktisk bedt om å gjøre klar sølvfolien til striping, samt vaske håret hennes, da jeg var med en venninne til frisøren. Uprofesjonelt deluxe 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker så og si kun selvbetjente kasser, da er jeg sikker på at det blir riktig.

 

Anonymkode: 978b5...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Utrolig mange her som mangler helt evnen til å sette seg inn i en annens situasjon. Selv har jeg en kronisk utmattelse som ingen ser, pluss tidvis hjernetåke, særlig når jeg stresset og sliten, så det at jeg skal stå og slå inn varene mine selv, etter å ha kjørt til butikken, parkert i et kaos, og handlet, gjerne på flere butikker, er ikke et alternativ for meg, jeg orker rett og slett ikke, verken mentalt eller fysisk. Og det at de som jobber i butikken og er friske og oppegående skal gjøre jobben sin er for mye forlangt?
Hallo altså...
Dessuten misliker jeg sterkt all denne overgangen til elektroniske tjenester der man ikke har med mennesker å gjøre. Snart forholder vi oss bare til roboter, og det er ikke tull en gang.

Anonymkode: ad124...753

Ja der kom den. Du bør vel strengt tatt ikke kjøre bil til butikken om du er så utmattet at det blir et problem å bruke selvbetjening. Just saying.

Anonymkode: e68ea...4df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 8.18):

Jeg handlet mat i går rett etter jobb. Kom bort til kassa med kurven. Det satt ingen ved de to betjente kassene, så gikk til den som så åpen ut. Begynte å ta varene ut på båndet. Så kommer det en ansatt til meg og sier at jeg må gå til en av de selvbetjente kassene, fordi de er bare to på jobb, og opptatt med noe annet. Jeg ble stående. Da ble han regelrett sur. Han slo inn varene mine, men var uhøflig, spurte ikke om pose (jeg hadde egen, men det er likevel vanlig å spørre), sa ikke ha det, og så sint ut.

Er det virkelig slik at jeg MÅ bruke selvbetjent kasse? Sist jeg sjekket, så jobbet jeg ikke der. Jeg vet ikke hva de forskjellige typer epler, bananer og tomater heter. Har tidligere opplevd å få kjeft og nesten bli mistenkt for å stjele fordi jeg slo inn feil type bananer. I Sverige, der jeg handler jevnlig, får man rabatt (ikke mye, men likevel) på varene man handler, hvis man bruker scanner. Her får man bare kjeft. Ofte må man også vente lenge på at butikkpersonalet kommer og låser opp kassa, når man blir plukket ut til kontroll.

Hva synes dere?

Anonymkode: c103d...976

At du red en kjepphest inn i en underbemannet matbutikk. Ta deg sammen. Man rir ikke kjepphester.

Anonymkode: 2d264...6c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

At du red en kjepphest inn i en underbemannet matbutikk. Ta deg sammen. Man rir ikke kjepphester.

Anonymkode: 2d264...6c5

Jo, det gjør man :) Man konkurrerer også i denne grenen. Den heter hobby horse.

Anonymkode: c103d...976

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja der kom den. Du bør vel strengt tatt ikke kjøre bil til butikken om du er så utmattet at det blir et problem å bruke selvbetjening. Just saying.

Anonymkode: e68ea...4df

Det var ikke meg du siterte, men jeg kan fint kjøre til butikken noen dager som i utgangspunktet er utfordrende. I bilen sitter jeg (alene). Da har jeg god oversikt og ikke for mange inntrykk. Dvs jeg kan konsentrere meg om å kjøre og ha kontroll på hva som skjer på veien. Samme dagen kan jeg ha problemer med å stå og gå (nevrologiske diagnoser). Da bruker jeg mye fysiske ressurser og konsentrasjon på å holde meg oppreist. Er det i tillegg mye lyder, lys, mennesker,... rundt meg - så vil jeg ha problemer med å gjøre enda en ting. Som å konsentrere meg om å finne riktig vare og være sikker på at jeg har slått inn alle varene. Utmattelse kommer i forskjellige varianter. For meg er det noe med totalbildet. Etter at jeg har handlet, så kan jeg sitte i bilen en stund før jeg blir klar til å kjøre hjem. For meg som bl.a. har PTSD er det noen dager utfordrende å være steder jeg ikke har "kontroll" på andre mennesker og miljøet rundt meg. Inne i bilen er det enklere, og det elementet er veldig håndterbart.

Anonymkode: 2b482...6d7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det var ikke meg du siterte, men jeg kan fint kjøre til butikken noen dager som i utgangspunktet er utfordrende. I bilen sitter jeg (alene). Da har jeg god oversikt og ikke for mange inntrykk. Dvs jeg kan konsentrere meg om å kjøre og ha kontroll på hva som skjer på veien. Samme dagen kan jeg ha problemer med å stå og gå (nevrologiske diagnoser). Da bruker jeg mye fysiske ressurser og konsentrasjon på å holde meg oppreist. Er det i tillegg mye lyder, lys, mennesker,... rundt meg - så vil jeg ha problemer med å gjøre enda en ting. Som å konsentrere meg om å finne riktig vare og være sikker på at jeg har slått inn alle varene. Utmattelse kommer i forskjellige varianter. For meg er det noe med totalbildet. Etter at jeg har handlet, så kan jeg sitte i bilen en stund før jeg blir klar til å kjøre hjem. For meg som bl.a. har PTSD er det noen dager utfordrende å være steder jeg ikke har "kontroll" på andre mennesker og miljøet rundt meg. Inne i bilen er det enklere, og det elementet er veldig håndterbart.

Anonymkode: 2b482...6d7

Uansett diagnose; om man ikke klarer en selvbetjent kasse så er man, etter min mening, ikke skikket til å kjøre bil. 

Det blir like dumt som de som har handikapparkering fordi de har ME og er for utmattet til å gå for langt. Men bil er man tydeligvis alltid opplagt nok til å kjøre. Merkelige greier og veldig trafikkfarlig.

Anonymkode: e68ea...4df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at noen skriver at det å gå i en betjent kasse er den eneste sosiale kontakten de får.

Og slik er det også for meg. Jeg har minimal familie som bor langt unna, jeg er på Aap på grunn av psykiske årsaker, og har ingen venner hvor jeg bor. Jeg sliter sosialt og jeg vet det. Det er veldig flaut. Jeg har en psykolog som jeg går til en gang i uka, og dette er noe vi snakker mye om. Jeg har mange butikker rundt meg, men jeg velger å gå til en som ikke har selvbetjente kasser. Jeg trenger en liten sosial kontakt. Dette er en veldig hyggelig butikk som virker heller overbemannet enn underbemannet. Jeg har vel en liten følelse av at de som jobber der har funnet ut at jeg sliter. Bare det å få en 'god morgen', når jeg kommer inn, av og til noe mer enn 'trenger du pose? Kvittering?' når jeg betaler. Å  få ett smil og ett 'hei' når jeg treffer på ansatte i butikken. Det kan faktisk gjøre en tung dag mye lettere! 

Anonymkode: a0588...d9e

  • Liker 1
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 6.39):

Dette er direkte løgn. Jeg har jobbet i Coop-systemet i over 30 år, og fra dag en har vi fått innprentet ett begrep, "Kunden først" Dette gjelder hele verdikjeden og er Coops viktigste fokusområde.

Anonymkode: 3a0c8...6d0

Jeg har faktisk begynt å handle på coop fordi det er større utvalg og hyggeligere betjening. Hvis jeg ikke har mer enn 30 varer bruker jeg selvbetjening

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 9.37):

Når de har fem forskjellige typer epler som ser likedan ut, eller tre typer bananer som ser likedan ut, så er det slik at man nesten må lese veldig nøye på hver vare man kjøper. Det har jeg faktisk ikke tid til.

Anonymkode: c103d...976

Dere kaster vel et blikk på prisene på det dere kjøper uansett? Og da står det hvilken type det er også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jo, det gjør man :) Man konkurrerer også i denne grenen. Den heter hobby horse.

Anonymkode: c103d...976

I Finland er det VM i kjepphestridning og konebæring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (På 22.11.2024 den 5.34):

Den som sitter i kasse har drevet med rydding i området rundt kassa siden minst da jeg startet i matbutikk i 2005. Det er straks 20 år siden. 

Ikke opplevd å vente på noen i kassene før de siste årene uansett. Tviler ikke på at de som sitter i kassene har hatt andre ting og gjøre, kanskje det er dårligere mangel på rutiner vi har opplevd nå i det siste?

Anonymkode: f89fe...eb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig merkelig, og absolutt uproft. Jobbet selv en kort periode i en butikk og det er sant at man helst vil at kundene skal bruke selvbetjent kasse, men å si slikt til en kunde er ikke greit. Man skal få hjelp og kunne betale i en betjent kasse hvis man ønsker det. Høres ut som noen som ikke trives så godt der eller kanskje hadde en dårlig dag, ingen unnskyldning for slik oppførsel mot kunder så klart men kanskje en forklaring på hvorfor det skjedde. 

 

Har heldigvis aldri selv opplevd noe sånt. Eneste butikken jeg har opplevd at ansatte var skikkelige utrivelige var i Spania. Der var det sure blikk og kjefting hvis man hadde gjort /skannet noe "feil" 

Anonymkode: adbcf...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 8.34):

Men det var altså ingen andre kunder enn meg. Forståelse går begge veier. De må forstå at jeg ikke orker å lete opp masse varer uten strekkode, for så å risikere å bli mistenkt for tyveri hvis jeg ved uhell taster inn feil type vare. Det tar også mye lenger tid for meg å lete opp alle disse varene.

Anonymkode: c103d...976

Tydelig at du ikke jobber i butikk. Kundebehandling er bare en liten del av alt annet man skal gjøre iløpet av en dag på jobb så det at det bare var deg er egentlig ikke et argument... Det er noe dritt at man bare er to fordi det gjerne forventes at du skal bære to steder på en gang.. ta imot leveranser nede på lageret og behandle en kunde som skal handle etasjen over.. vi er under ganske stort press. Så du kunne jo vist litt forståelse spesielt når han sa at de var så få👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beloved skrev (På 21.11.2024 den 8.38):

Jeg hater ubetjente kasser, så dersom jeg hadde fått den beskjeden hadde jeg nok bare satt igjen kurva mi midt på gulvet, og gått bort til konkurrenten.

(Men her har vi omtrent bare Rema og Kiwi, og de ligger vegg i vegg, så begge kjedene er SUPERHJELPSOMME, de vet jo at den eneste forskjellen er hvor godt kundene trives i butikken deres, for pris konkurrerer de iallefall ikke på...)

Dere må begynne å forstå at så lenge vi får lønna vår så gir vi litt f i at dere går til en konkurrent 😅 like morsomt hver gang kunder truer med å bruke en konkurrent.. huff da går jeg rett i kjelleren altså 😂

Anonymkode: a60f7...0ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dere må begynne å forstå at så lenge vi får lønna vår så gir vi litt f i at dere går til en konkurrent 😅 like morsomt hver gang kunder truer med å bruke en konkurrent.. huff da går jeg rett i kjelleren altså 😂

Anonymkode: a60f7...0ca

Hvis alle går til konkurrenten stenger de gjerne butikken da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere må begynne å forstå at så lenge vi får lønna vår så gir vi litt f i at dere går til en konkurrent 😅 like morsomt hver gang kunder truer med å bruke en konkurrent.. huff da går jeg rett i kjelleren altså 😂

Alternativt kunne dere jo gi litt mindre faen i at kundeservicen dere yter er så dårlig at kundene må bytte butikk.

Det er vel neppe med butikksjefens velsignelse dere holder på sånn.

Anonymkode: c9c12...30c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere må begynne å forstå at så lenge vi får lønna vår så gir vi litt f i at dere går til en konkurrent 😅 like morsomt hver gang kunder truer med å bruke en konkurrent.. huff da går jeg rett i kjelleren altså 😂

Anonymkode: a60f7...0ca

Når du gir faen i jobben din, så vil kundene oppføre seg deretter. Får du mange nok klager fra kunder, så blir du oppsagt.

Anonymkode: c103d...976

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Alternativt kunne dere jo gi litt mindre faen i at kundeservicen dere yter er så dårlig at kundene må bytte butikk.

Det er vel neppe med butikksjefens velsignelse dere holder på sånn.

Anonymkode: c9c12...30c

Holder på sånn? 
« jeg går til konkurrenten « får man jo servert innimellom, gjerne hvis køen er lang, og av kunder som virker til og tro butikkansatte jobber på provisjon. Også kunder som skal ha med resten av køen på og gå til konkurrenten , fordi de ikke fikk det som de ville. Stort sett er folk opptatt av pris, utvalg og tilgjengelighet . Du får ikke med deg hele byen på og gå til konkurrenten, om konkurrenten ikke har lavere pris, bedre utvalg og er like tilgjengelig. « gå til konkurrenten « blir en like meningsløs  trussel for butikksjefer som ansatte. 99% av de som truer med og gå til konkurrenten er folk man egentlig ikke vil ha som kunder. Sist en mann skrek til meg han skulle gå til konkurrenten, ble han stående utenfor i 5 minutter og tenke seg om og kom inn igjen og kjøpte varen i stillhet. Vi hadde tilbud, det hadde ikke konkurrenten, så han regnet vel litt på om det var verdt prinsippene for en filleting. 

Anonymkode: 380bb...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...