Gå til innhold

Er ikke dette frekt av personalet på matbutikken?


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I coop blir faktisk de ansatte opplært til at de ikke er der for kundene, men for innholdet i hyllene.

Anonymkode: 2b1ee...ae3

I kjeden jeg jobber i blir vi opplært til det helt motsatte. Jeg er evig glad for det også, for jeg får gode relasjoner til de koselige kundene vi har innom daglig. Ja, hyllene er ikke alltid perfekt og innimellom henger vi bakpå med varer, men kundene våre er fornøyde og kommer tilbake gang på gang. 

Anonymkode: 37957...703

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo ganske åpenbart at det er snakk om å ha to kasser betjent når det er behov for det, et tiltak de fleste som har stått i lang kø ved kassa vet å sette pris på. At to ansatte til enhver tid må sitte stedfaste i hver sin kasse i en tom butikk og tvinne tomler er en problemstilling du har dratt ut av løse lufta.

Anonymkode: c9c12...30c

Leste kommentaren en gang til og tolker den likt. 
hvis det hadde vært lang kø i kassa hadde det også vært tilsvarende mye og gjøre i butikken. Det var jo tydeligvis ikke det, men de var fortsatt for få på jobb den dagen.

Anonymkode: 380bb...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg synes du var litt vanskelig her. Man bør jo vise forståelse for at de bare var to på jobb, som han forklarte deg. 

Anonymkode: ea0ea...362

Men, det er da en del av jobben deres, dummeste jeg har hørt 😄

Anonymkode: f89fe...eb0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Spør noen av de som jobber i butikker med selvbetjente kasser, så vil du få høre at det ikke er tilfelle. Butikkene kutter ikke i bemanningen fordi folk bruker selvbetjening. De ansatte blir bare satt til andre oppgaver, som å rydde i hyller, fylle på varer, sette opp kampanjer med sjokkselgere o.l., og sortere ut datovarer. Og sikkert mange andre arbeidsoppgaver også.

Anonymkode: d0c3e...0ba

Satt alltid folk i kassene før, bare nå de siste årene "kassapersonalet" er ute og flyr. Så mindre folk på jobb i butikkene må det ha blitt. 

Anonymkode: f89fe...eb0

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (14 timer siden):

Det er ikke sikkert. Om den ene kassen er telt opp har de ofte bare 1 kasse de kan bruke 

Der var du som vanlig med en kontrær mening ja…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja. Det er sånn det er og jobbe i butikk. 😅 ingen som fyller på varer, ingen på gulvet til og hjelpe kunder, ingen til og rydde , ingen på varemottak osv . 

Anonymkode: 380bb...46d

Hjelper om butikken er stappfull og gullende ren dersom kunder ikke får kjøpt varer. Hilsen en med ti års erfaring fra dagligvarehandelen.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei.. og var det jeg svarte på? 2 personer på jobb er nok til og ha 2 kasser betjent var påstanden. 
ok, hvis de 2 som jobbet satt på hver sin kasse og ikke gjorde noe, og du kom inn og skulle ha en vare du ikke fant/ tomt i hyllen / sto ikke pris/ knuste varer på gulvet/ flaskeautomaten var full osv osv , så hadde du sikkert tenkt at « bra her er det 2 på jobb som sitter på hver sin kasse og ser ut i luften og gjør jobben sin «. 

Anonymkode: 380bb...46d

Hvor skrev jeg noe om at to stykker skulle sitte i hver sin kasse og se ut i luften? Jeg sa at to personer er nok til å betjene to kasse. Å skylde på at man ikke kan betjene én kasse fordi man bare er to på jobb, er derfor tåpelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Satt alltid folk i kassene før, bare nå de siste årene "kassapersonalet" er ute og flyr. Så mindre folk på jobb i butikkene må det ha blitt. 

Anonymkode: f89fe...eb0

Den som sitter i kasse har drevet med rydding i området rundt kassa siden minst da jeg startet i matbutikk i 2005. Det er straks 20 år siden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var blitt mer vanlig det nå. På IKEA f.eks., kun selvbetjening. Så bare å hoppe i det. Bruker ikke annet selv. Kan til og med handle alene uten å måtte ha kontakt med folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso1 skrev (2 minutter siden):

Det var blitt mer vanlig det nå. På IKEA f.eks., kun selvbetjening. Så bare å hoppe i det. Bruker ikke annet selv. Kan til og med handle alene uten å måtte ha kontakt med folk. 

Kassa på IKEA er mye bedre anlagt for storhandel enn det de kassene på Kiwi og Coop er…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (Akkurat nå):

Kassa på IKEA er mye bedre anlagt for storhandel enn det de kassene på Kiwi og Coop er…

Storhandler på selvbetjening i vanlig butikk også. Blir tatt i kontroll innimellom, men sånn er det bare. Pleier å gå bra. Går nok ikke tilbake til betjent kasse uten at jeg absolutt må, men da passer jeg på at jeg har med meg en som kan ta seg av det for meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at ikke minst én betjent kasse er i bruk. Det er ikke alle som bruker kort, og da er det jo bare der man får betalt for varene. 

Selv elsker jeg de selvbetjente kassene, - slipper kø, ser rabatter og hva man skal betale. Dessuten er det gøy å scanne selv.😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om at den ansatte har fått beskjed av avdelingsleder eller sjef om å si dette til kundene. Så dette er bare dårlig service fra den ansatte. 

Er du satt opp på vakt som kassemedarbeider er kunden og ekspedering ALLTID første prioritet. Påfylling av varer og rydding skal alltid komme etter kundeservice. Det er ikke kundenes problem om man er underbemannet eller har flere ting man skal gjøre i løpet av vakten. Og ærlig talt, hvis de har så mye å gjøre, så får de jobbe fortere. 

Har jobbet snart 20 år i dagligvare og vært innom flere kjeder. Alle har litt forskjellige rutiner, men hadde det kommet inn klage om denne oppførselen hadde det absolutt blitt tatt alvorlig er min erfaring. 

 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hva man synes om selvbetjeningskasser, så skal personalet være høflige. 

Anonymkode: 7ad1e...307

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

I coop blir faktisk de ansatte opplært til at de ikke er der for kundene, men for innholdet i hyllene.

Anonymkode: 2b1ee...ae3

Dette er direkte løgn. Jeg har jobbet i Coop-systemet i over 30 år, og fra dag en har vi fått innprentet ett begrep, "Kunden først" Dette gjelder hele verdikjeden og er Coops viktigste fokusområde.

Anonymkode: 3a0c8...6d0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (19 timer siden):

Du rekker heller ikke å tenke over at alle ikke er som deg? At din bagatell kan være en annens helt reelle problem, uten at de hverken har fritidsproblemer eller er vanskelige? For meg ville det å bli nektet å bruke betjent kasse bety at jeg faktisk ikke fikk handlet den dagen, det er ikke en bagatell - ikke for meg, og det burde ikke være det for butikken heller.

Her delte jeg rett og slett min mening om hvorvidt dette var frekt av personalet. Det synes ikke jeg. 

Anonymkode: e8f9b...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hanne67 skrev (2 timer siden):

Jeg har aldri opplevd at ikke minst én betjent kasse er i bruk. Det er ikke alle som bruker kort, og da er det jo bare der man får betalt for varene. 

Selv elsker jeg de selvbetjente kassene, - slipper kø, ser rabatter og hva man skal betale. Dessuten er det gøy å scanne selv.😊

Det har jeg opplevd mange ganger. Særlig på Eurospar-butikkene her i byen, der hender det rett som det er at to ansatte står og "passer på" selvbetjeningskassene (les: skravler seg i mellom) mens den betjente kassa står tom. :roll: 

Anonymkode: 7e7a6...532

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne67 skrev (2 timer siden):

Jeg har aldri opplevd at ikke minst én betjent kasse er i bruk. Det er ikke alle som bruker kort, og da er det jo bare der man får betalt for varene. 

Selv elsker jeg de selvbetjente kassene, - slipper kø, ser rabatter og hva man skal betale. Dessuten er det gøy å scanne selv.😊

Syns og det er gøy å leke litt butikkansatt selv på disse kassene men jeg har full forståelse for dem som ikke er så glad i de kassene

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det har jeg opplevd mange ganger. Særlig på Eurospar-butikkene her i byen, der hender det rett som det er at to ansatte står og "passer på" selvbetjeningskassene (les: skravler seg i mellom) mens den betjente kassa står tom. :roll: 

Anonymkode: 7e7a6...532

Så idiotisk. Da faller jo poenget med selvbetjent kassene helt vekk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (På 21.11.2024 den 8.43):

Synes det er merkelig at de ansatte ønsker at kundene skal gjøre jobben demmes? Jeg bruker ikke selvbetjent av prinsipp. Hadde de svart sånn til meg hadde jeg gått til en annen butikk, hadde i tillegg skrevet en klage.

Underbemanning er ikke kunden sitt problem, men butikken. Da må de ansatte si ifra om dette til sine sjefer. 

Akkurat dette er vel et problem mange steder, både butikk og barnehage for eks, uten at de ansatte har stort de får si på det. 

Anonymkode: c2b3e...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...