Gå til innhold

Er ikke dette frekt av personalet på matbutikken?


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men det var altså ingen andre kunder enn meg. Forståelse går begge veier. De må forstå at jeg ikke orker å lete opp masse varer uten strekkode, for så å risikere å bli mistenkt for tyveri hvis jeg ved uhell taster inn feil type vare. Det tar også mye lenger tid for meg å lete opp alle disse varene.

Anonymkode: c103d...976

Hvordan kan du slå feil? 🤔 Jeg går alltid til selvbetjent kasse og er ferdig på null komma niks, alt står på skjermen og finner du ikke en vare så søker du den opp. Så jeg skjønner ikke problemstillingen? 

Hadde ikke ofret dette en tanke jeg, gått ut døren og glemt det. Alt man skal bry seg med.

Anonymkode: e43b5...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jegerrinne skrev (3 timer siden):

Så hvordan da betale med kontanter? Jeg hatter selvbetjente kasser hadde jeg fått det svaret hadde jeg latt varene vært på kassa og godt uten å handle

Hva sier det om deg da? Om du ikke gidder å gå på selvbetjent kasse så tar du og legger varene pent på plass og ikke på kassa. Litt respekt og manerer er fint å ha.

Anonymkode: e43b5...160

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan kan du slå feil? 🤔 Jeg går alltid til selvbetjent kasse og er ferdig på null komma niks, alt står på skjermen og finner du ikke en vare så søker du den opp. Så jeg skjønner ikke problemstillingen? 

Hadde ikke ofret dette en tanke jeg, gått ut døren og glemt det. Alt man skal bry seg med.

Anonymkode: e43b5...160

Vel. Kanskje du har en liten butikk med null utvalg. Dette her er en større butikk. Sist jeg handlet hadde de fire typer klasetomater, tre typer bananer, 4-5 typer epler, og så videre. 

Anonymkode: c103d...976

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vel. Kanskje du har en liten butikk med null utvalg. Dette her er en større butikk. Sist jeg handlet hadde de fire typer klasetomater, tre typer bananer, 4-5 typer epler, og så videre. 

Anonymkode: c103d...976

Nope, Many, Spar, Obs. 
Men kjære deg, ser du ikke hva du tar av frukt? Hva det heter? Du har tydeligvis god tid til å irritere deg av bagateller.

Anonymkode: e43b5...160

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vel. Kanskje du har en liten butikk med null utvalg. Dette her er en større butikk. Sist jeg handlet hadde de fire typer klasetomater, tre typer bananer, 4-5 typer epler, og så videre. 

Anonymkode: c103d...976

Det er dårlig utvalg jo. Er massevis av varer men det er myyye av de samme tingene. Skal man ha spesialvarer må man nesten til innvandrerbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva sier det om deg da? Om du ikke gidder å gå på selvbetjent kasse så tar du og legger varene pent på plass og ikke på kassa. Litt respekt og manerer er fint å ha.

Anonymkode: e43b5...160

Nei, det er feil. 

Jeg synes det er bra hvis kunder gidder å legge ting på plass igjen, for det var noe herk å finne brus i frysedisken og grillet kylling fra ferskvaren i tørrvarene. Men man har rett til å betale med kontanter. (Om butikken ikke har nok veksel til å kunne ta en tusenlapp der og da, så er de jo noe annet, men man kan ikke si at man ikke gidder ta kontanter)

Anonymkode: 18345...dfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (23 minutter siden):

Tror det går dårligere med den ansatte om kunden klager på elendig service i et service yrke. Klart må man ta underbemanning med ledelse. Jobber selv et sted med ekstrem underbemanning, ting er i endring etter å ha varslet i flere år. 

Kommer helt an på hva de 2 holdt på med. De har nok en rekke andre oppgaver de har instruks om å gjøre. I og med den ansatte forklarte at de bare var 2 på jobb er det nok ikke vanlig. Da dette også virker som uvanlig på ts, er det vel ikke vanlig i denne butikken ? Det går sykdom nå. Vi er også underbemannet og opplever faktisk ikke at kunder blir sure på oss når vi forklarer at vi er underbemannet . Samtidig må vi disponere tiden godt for og få alt gjort. 
hvis de 2 sto var på Facebook, det egentlig skal holde med 2 i den butikken, og dette er vanlig kan man jo skrive en mail ja. 

Anonymkode: 380bb...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det er feil. 

Jeg synes det er bra hvis kunder gidder å legge ting på plass igjen, for det var noe herk å finne brus i frysedisken og grillet kylling fra ferskvaren i tørrvarene. Men man har rett til å betale med kontanter. (Om butikken ikke har nok veksel til å kunne ta en tusenlapp der og da, så er de jo noe annet, men man kan ikke si at man ikke gidder ta kontanter)

Anonymkode: 18345...dfa

Hva er feil? Eh…

Anonymkode: e43b5...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kommer helt an på hva de 2 holdt på med. De har nok en rekke andre oppgaver de har instruks om å gjøre. I og med den ansatte forklarte at de bare var 2 på jobb er det nok ikke vanlig. Da dette også virker som uvanlig på ts, er det vel ikke vanlig i denne butikken ? Det går sykdom nå. Vi er også underbemannet og opplever faktisk ikke at kunder blir sure på oss når vi forklarer at vi er underbemannet . Samtidig må vi disponere tiden godt for og få alt gjort. 
hvis de 2 sto var på Facebook, det egentlig skal holde med 2 i den butikken, og dette er vanlig kan man jo skrive en mail ja. 

Anonymkode: 380bb...46d

Så det er helt greit for din arbeidsgiver at du er frekk, sur og viser misnøye til kundene? 
Som kunde kan man velge hvor man handler, og i en butikk så bør kundebehandling komme først. Det er de man lever av, uten kunder ingen butikk. Vi har ikke lov til å behandle kunder dårlig eller informere de om interne forhold som bemanning. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nope, Many, Spar, Obs. 
Men kjære deg, ser du ikke hva du tar av frukt? Hva det heter? Du har tydeligvis god tid til å irritere deg av bagateller.

Anonymkode: e43b5...160

Det heter bananer. Jeg tar den som koster minst, som regel. Jeg kan ikke de forskjellige sorter av hver vare i hodet, og har heller ikke hjernekapasitet til å huske alle priser på en handlekurv som inneholder rundt 40 varer.

Anonymkode: c103d...976

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser meg som relativt teknisk oppegående. Jobber til daglig med data også, men selvbetjent kasse når jeg har mye frukt, grønt, smågodt eller bakevarer synes jeg er fryktelig tungvint. Så jeg mener at vanlige butikker bør ha minst én åpen kasse som er betjent. Tenk om det kommer eldre eller andre som ikke er teknisk dyktige. Det skal ikke være et krav å bruke selvbetjening, mener jeg. Jeg ville nok sendt inn en klage.

Anonymkode: 90378...f27

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker litt "Karen" for min del altså.  Big deal liksom, kan du ikke bare gå i selvbetjent kasse da? Er vi ikke over den tiden da vi behandlet butikkansatte som tjenerene våre?

Hvis de har mye å gjøre og er underbemannet så kan du vel klare å slå inn bananene dine sjøl. Som sagt; big deal!

Anonymkode: e68ea...4df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mommyaka skrev (4 timer siden):

Ser ikke problemet. Innimellom må dr som er på jobb kanskje gjøre noe annet. Og sånne kasser er det beste jeg vet, slipper å stå i kø, alt i mitt tempo. 

Hvis absolutt alle må bruke selvbetjent kasse blir det jo enda mer kø enn i vanlig da siden det går tregere. 

Anonymkode: 7af31...8d6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg anser meg som relativt teknisk oppegående. Jobber til daglig med data også, men selvbetjent kasse når jeg har mye frukt, grønt, smågodt eller bakevarer synes jeg er fryktelig tungvint. Så jeg mener at vanlige butikker bør ha minst én åpen kasse som er betjent. Tenk om det kommer eldre eller andre som ikke er teknisk dyktige. Det skal ikke være et krav å bruke selvbetjening, mener jeg. Jeg ville nok sendt inn en klage.

Anonymkode: 90378...f27

Eventuelt kan de putte lapper med synlige koder på poser for frukt, grønt osv. Enkle koder man kan slå i selvbetjeningskassa, i stedet for å lete og lete.

Anonymkode: c103d...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Virker litt "Karen" for min del altså.  Big deal liksom, kan du ikke bare gå i selvbetjent kasse da? Er vi ikke over den tiden da vi behandlet butikkansatte som tjenerene våre?

Hvis de har mye å gjøre og er underbemannet så kan du vel klare å slå inn bananene dine sjøl. Som sagt; big deal!

Anonymkode: e68ea...4df

Jeg har enda skrekken etter å ha blitt truet med politianmeldelse den gangen jeg tastet inn feil type bananer. Jeg ber aldri kunder på min jobb å gjøre jobben min for meg. Hvorfor skal jeg gjøre deres jobb for dem?

Anonymkode: c103d...976

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og bare så det er sagt om nedbemanning: selvbetjeningskasser er en VELDIG ny oppfinnelse i norske butikker. For noen veldig få år siden fantes ikke slike kasser. Hva gjorde man da? Hadde man så vanvittig mye mer arbeidskraft den gangen? Maten blir dyrere og dyrere (uten at prispåslag på 100-150 prosent på enkelte varer gir tilsvarende bedre inntjening for bonden), lønninger til butikkansatte har ikke akkurat doblet seg, så hva er det som bidrar til at man plutselig er mer underbemannet nå enn for 5-10 år siden?

Anonymkode: c103d...976

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har enda skrekken etter å ha blitt truet med politianmeldelse den gangen jeg tastet inn feil type bananer. Jeg ber aldri kunder på min jobb å gjøre jobben min for meg. Hvorfor skal jeg gjøre deres jobb for dem?

Anonymkode: c103d...976

Da må du se hvilke banan du tar da. Krever faktisk ikke så mange hjerneceller. Jeg klarer det fint, selv om jeg får opp tre/fire alternativ. Men du trykket vel på den billigste når du hadde valgt økologiske? Er jo mange som lurer butikker sånn.

Vet ikke hva du jobber med, men tipper sammenligningen er helt på jordet.

Anonymkode: e68ea...4df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det heter bananer. Jeg tar den som koster minst, som regel. Jeg kan ikke de forskjellige sorter av hver vare i hodet, og har heller ikke hjernekapasitet til å huske alle priser på en handlekurv som inneholder rundt 40 varer.

Anonymkode: c103d...976

Det hadde vært interessant å høre den andre partens versjon, for noe sier meg at du er en veldig vanskelig og kranglete kunde. Og selvfølgelig er det en banan, men selv du vet om det er en økologisk banan, en Bendit (se på klistremerket på bananen) eller butikkens eget billigmerke. Du gjør ting unødvendig og det er sikkert for å provosere.

Selv min bestemor på 88 syns selvbetjeningskasser er praktisk. Da blir hun ikke stresset, kan jobbe i sitt eget tempo og pakke varene etterhvert.

Prøv å være litt positiv så blir livet veldig mye bedre.

Anonymkode: 8999d...3f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...