Gå til innhold

Er ikke dette frekt av personalet på matbutikken?


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Ja, dette er dårlig kundebehandling. Jeg har selv jobbet på matbutikk som student, og vi hadde ofte mye som skulle gjøres og lite tid å gjøre det på, spesielt på kvelden npr alt skulle stenges ned. Men det var aldri noe som var viktigere enn å ivareta kundene. Man skal sikre seg det neste salget, altså at kunden kommer igjen neste gang også. Gjør man ikke det, har man snart ikke en jobb. Kunden kommer først. Alltid.

Sånn er det for øvrig i min jobb som prosjektleder i dag også. Står jeg mellom å nå fristen for en internrapportering eller hjelpe kunden i en oppstått situasjon som må løses raskt, så er det kunden 10/10 ganger. Kunden skal være fornøyd. Det er dét som er primærjobben min.

Anonymkode: 5aff4...4ce

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Send mail til butikksjefen! De som jobber der har å gjøre nettopp det, jobben sin!

Jeg går sjelden i selvbetjent da jeg er autist og akkurat de kassene får jeg ikke til uten å bli superstressa. Jeg ser jo hekt vanlig ut, men enkelte ting er veldig vanskelig for meg.

En gang var jeg i en lignende situasjon, da sa jeg rett ut til den ansatte at jeg hadde behov fir vanlig kasse pga diagnosen min. Da fikk pipa en annen lyd. Men sykt at man skal måtte komme med legejournalen sin for å kunne få hjelp på en alminnelig dagligvare 🙄

Anonymkode: bdc24...6b3

  • Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke greit i det hele tatt. De fleste kan scanne varer selv, og butikken sparer tid på dette. Man kan gjerne spørre høflig om kunden kan tenke seg å bruke selvscanningen, og man kan tilby seg å hjelpe hvis kunden ikke kjenner systemet. Men man kan ikke bli sur hvis kunden heller vil gå i betjent kasse. 

Jeg ville ha sendt en høflig klage til butikksjefen. 

Jeg småhandler flere dager  i uka scanner alltid selv, men har full forståelse for at det ikke er alle som føler seg komfortabel med dette. 

Anonymkode: 18345...dfa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg handlet mat i går rett etter jobb. Kom bort til kassa med kurven. Det satt ingen ved de to betjente kassene, så gikk til den som så åpen ut. Begynte å ta varene ut på båndet. Så kommer det en ansatt til meg og sier at jeg må gå til en av de selvbetjente kassene, fordi de er bare to på jobb, og opptatt med noe annet. Jeg ble stående. Da ble han regelrett sur. Han slo inn varene mine, men var uhøflig, spurte ikke om pose (jeg hadde egen, men det er likevel vanlig å spørre), sa ikke ha det, og så sint ut.

Er det virkelig slik at jeg MÅ bruke selvbetjent kasse? Sist jeg sjekket, så jobbet jeg ikke der. Jeg vet ikke hva de forskjellige typer epler, bananer og tomater heter. Har tidligere opplevd å få kjeft og nesten bli mistenkt for å stjele fordi jeg slo inn feil type bananer. I Sverige, der jeg handler jevnlig, får man rabatt (ikke mye, men likevel) på varene man handler, hvis man bruker scanner. Her får man bare kjeft. Ofte må man også vente lenge på at butikkpersonalet kommer og låser opp kassa, når man blir plukket ut til kontroll.

Hva synes dere?

Anonymkode: c103d...976

Unødvendig av ansatte å være så sur, da man aldri skal vise sin misnøye til kundene. Uansett hvor vanskelige kundene er, skal man være så blid og høflig som mulig. Når det er sagt synes jeg faktisk også du var en litt vrang og vanskelig kunde. Man går jo ikke til en ubetjent kasse og begynner å lempe varer på båndet der. Om en av de ansatte hadde bedt deg om å komme i en annen kasse (for det kan de fint gjøre), så hadde du jo måttet flytte alle varene dine over dit. Hadde du blitt stående like trassig i kassen da også?
Det er jo heller ikke spesielt konstruktivt av deg som kunde å overhøre det den ansatte sier, og bare bli stående der og prøve å trasse deg til å få betale i kassen. Du burde egentlig være fornøyd når den ansatte likevel ekspederer deg, men istedet er ikke det heller godt nok, for da er den ansatte for sur.

Jeg synes også du overdramatiserer hvor ille og vanskelig det er å bruke selvbetjening. Jeg kan skjønne at folk med spesielle utfordringer ønsker å bruke betjent kasse for å få hjelp, men ellers er det faktisk veldig enkelt og lettvint å bruke selvbetjening. Jeg har aldri noen sinne opplevd å bli mistenkt for tyveri, eller på annen måte blitt behandlet respektløst av ansatte under kontroll. Men så har jeg også rimelig kontroll på hvilke typer/merker frukt og grønt jeg kjøper (bananer, epler, appelsiner o.l. har ofte små klistremerker), og skulle jeg være veldig usikker så spør jeg jo ansatte om hjelp. Ja, det tar muligens litt tid om de er underbemannet, men hvis jeg har så dårlig tid så er det faktisk ikke butikkens ansvar. Jeg har alltid blitt møtt med smilende og hjelpsomme ansatte i butikkene rundt her, uansett hvor stresset og underbemannet de er. Kanskje fordi jeg går inn for å være en hyggelig og grei kunde, siden jeg selv har jobbet i serviceyrker?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man har en lovbestemt rett til å betale med kontanter i Norge

Anonymkode: b6f6f...50d

jegerrinne skrev (1 time siden):

Så hvordan da betale med kontanter?

Man har en lovbestemt rett til å betale med kontanter, men det er begrensning på mynter (maks 25 av hver enhet, f.eks. maks 25 tjuekroninger) og mange butikker nekter å ta imot for store sedler eller kan ikke veksle om man betaler med store sedler.

TS sa vel heller ikke til den ansatte at hen ville betale kontant. Hadde det vært tilfelle, hadde garantert ikke den ansatte reagert på samme måten. Det er forskjell på kan ikke og vil ikke.

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ikke sant? Man blir ikke bedt om å støvsuge gulvet på frisørsalong selv fordi salongen er underbemannet. Man blir ikke bedt om å servere sin egen mat på underbemannet restaurant, eller slå inn egne klær på en underbemannet klesbutikk.

Anonymkode: c103d...976

Det var vel ingen som ba TS om å gjøre rent på butikken? Og hvis frisørsalongene innfører selvbetjente klippe/friseringsmaskiner som man kan benytte for å spare tid så går man jo ikke inn i salongen og setter seg i frisørstolen der ingen frisører står, og trasser seg til å bli frisert når ansatte sier de ikke har tid?
Selvbetjening på klesbutikker er vel kanskje neste steg. Dersom det skjer, så går man jo ikke og lemper varer på disken i en kasse der ingen står, og deretter klager når en ansatt kommer forbi og sier de er underbemannet og ikke har tid til å hjelpe.
Det er jo ikke uvanlig at mange spisesteder har selvbetjening i stor grad. Man går til kassen og bestiller, og må hente maten selv når den er ferdig. Hvis man synes dette er dumt/vanskelig/dårlig service så benytter man et spisested der de ikke har denne typen selvbetjening. Eller ber de ansatte pent om hjelp dersom man av ulike årsaker ikke klarer å gjøre det selv.

Maleficenta skrev (38 minutter siden):

Ja men når hun allerede har lagt varene på båndet? 

Ja? Man pleier da ikke å gå i en ubetjent kasse og legge masse varer på båndet? Er det ikke normalt å vente og se hvilken kasse som blir betjent før man begynner å legge varer på båndet?

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skal jeg gå rundt og skrive ned? Jeg har ikke så mye tid etter jobb.

Anonymkode: c103d...976

Du trenger ikke det. Det holder å følge litt med på prislapper og hvilke merker som står på frukt/grønt (mange har små prislapper) og søke opp eller slå inn i kassa. Og som sagt, hvis du ikke skjønner hvilken type du skal betale for, så tilkaller du ansatte. De må hjelpe deg med sånne ting selv om de er underbemannet.
Hvis du har så dårlig tid at du ikke tåler å vente littegrann, så må du selv ta ansvar for å beregne bedre tid i butikken. Selv en ansatt i en betjent kasse kan få trøbbel eller ikke vite verken varenavn eller PLU-kode, og så må du vente likevel. Sørg for at du har god tid når du skal i butikken, så slipper du å bli frustrert over at ting tar tid.

Anonymkode: d0c3e...0ba

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på ved selvbetjente kasser er kontrollen kunden blir utsatt for FØR DEN HAR BETALT.

Kunder blir da  aldri sjekket for tyveri i køa til betjent kasse. 

Anonymkode: 33e1b...f09

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Send mail til butikksjefen! De som jobber der har å gjøre nettopp det, jobben sin!

Jeg går sjelden i selvbetjent da jeg er autist og akkurat de kassene får jeg ikke til uten å bli superstressa. Jeg ser jo hekt vanlig ut, men enkelte ting er veldig vanskelig for meg.

En gang var jeg i en lignende situasjon, da sa jeg rett ut til den ansatte at jeg hadde behov fir vanlig kasse pga diagnosen min. Da fikk pipa en annen lyd. Men sykt at man skal måtte komme med legejournalen sin for å kunne få hjelp på en alminnelig dagligvare 🙄

Anonymkode: bdc24...6b3

Det er jeg helt enig med deg i. Jeg synes det ser ut som om det er flest eldre og folk som storhandler som går i den betjente kassa. Men det skal absolutt ikke være sånn at hvis en tilsynelatende frisk og rask 20-åring går i betjent kasse med en brus, så blir han jaget over til selvscanning. Det skal være fritt valg og ikke tvang. Og man skal i hvert fall slippe å unnskylde seg og skrifte om diagnoser. 

Jeg kom forresten på et par tilfeller når jeg går i betjent kasse. Jeg skrev over at jeg alltid selvscanner men hvis jeg bare skal ha en banan, eller salatbar, så går  jeg i betjent. Fordi det er uendelig lenge å vente på kassakontoll her. Man kommer alltid i kontroll hvis man kjøper kun en vare, eller vekt-varer, på coop'en her, og sist tror jeg jeg stod i 10 minutter. Det gidder jeg ikke. Også hvis jeg kjøper en øl. Det tar for lang tid på å vente på at noen skal sjekke at jeg er 18 til at det lønner seg å scanne aldersvarer selv. 

Anonymkode: 18345...dfa

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplevde det samme. Jeg lot bare den fylle vogna stå midt på gulvet og gikk...

Anonymkode: 20154...dbf

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Unødvendig av ansatte å være så sur, da man aldri skal vise sin misnøye til kundene. Uansett hvor vanskelige kundene er, skal man være så blid og høflig som mulig. Når det er sagt synes jeg faktisk også du var en litt vrang og vanskelig kunde. Man går jo ikke til en ubetjent kasse og begynner å lempe varer på båndet der. Om en av de ansatte hadde bedt deg om å komme i en annen kasse (for det kan de fint gjøre), så hadde du jo måttet flytte alle varene dine over dit. Hadde du blitt stående like trassig i kassen da også?
Det er jo heller ikke spesielt konstruktivt av deg som kunde å overhøre det den ansatte sier, og bare bli stående der og prøve å trasse deg til å få betale i kassen. Du burde egentlig være fornøyd når den ansatte likevel ekspederer deg, men istedet er ikke det heller godt nok, for da er den ansatte for sur.

Jeg synes også du overdramatiserer hvor ille og vanskelig det er å bruke selvbetjening. Jeg kan skjønne at folk med spesielle utfordringer ønsker å bruke betjent kasse for å få hjelp, men ellers er det faktisk veldig enkelt og lettvint å bruke selvbetjening. Jeg har aldri noen sinne opplevd å bli mistenkt for tyveri, eller på annen måte blitt behandlet respektløst av ansatte under kontroll. Men så har jeg også rimelig kontroll på hvilke typer/merker frukt og grønt jeg kjøper (bananer, epler, appelsiner o.l. har ofte små klistremerker), og skulle jeg være veldig usikker så spør jeg jo ansatte om hjelp. Ja, det tar muligens litt tid om de er underbemannet, men hvis jeg har så dårlig tid så er det faktisk ikke butikkens ansvar. Jeg har alltid blitt møtt med smilende og hjelpsomme ansatte i butikkene rundt her, uansett hvor stresset og underbemannet de er. Kanskje fordi jeg går inn for å være en hyggelig og grei kunde, siden jeg selv har jobbet i serviceyrker?

Man har en lovbestemt rett til å betale med kontanter, men det er begrensning på mynter (maks 25 av hver enhet, f.eks. maks 25 tjuekroninger) og mange butikker nekter å ta imot for store sedler eller kan ikke veksle om man betaler med store sedler.

TS sa vel heller ikke til den ansatte at hen ville betale kontant. Hadde det vært tilfelle, hadde garantert ikke den ansatte reagert på samme måten. Det er forskjell på kan ikke og vil ikke.

Det var vel ingen som ba TS om å gjøre rent på butikken? Og hvis frisørsalongene innfører selvbetjente klippe/friseringsmaskiner som man kan benytte for å spare tid så går man jo ikke inn i salongen og setter seg i frisørstolen der ingen frisører står, og trasser seg til å bli frisert når ansatte sier de ikke har tid?
Selvbetjening på klesbutikker er vel kanskje neste steg. Dersom det skjer, så går man jo ikke og lemper varer på disken i en kasse der ingen står, og deretter klager når en ansatt kommer forbi og sier de er underbemannet og ikke har tid til å hjelpe.
Det er jo ikke uvanlig at mange spisesteder har selvbetjening i stor grad. Man går til kassen og bestiller, og må hente maten selv når den er ferdig. Hvis man synes dette er dumt/vanskelig/dårlig service så benytter man et spisested der de ikke har denne typen selvbetjening. Eller ber de ansatte pent om hjelp dersom man av ulike årsaker ikke klarer å gjøre det selv.

Ja? Man pleier da ikke å gå i en ubetjent kasse og legge masse varer på båndet? Er det ikke normalt å vente og se hvilken kasse som blir betjent før man begynner å legge varer på båndet?

Du trenger ikke det. Det holder å følge litt med på prislapper og hvilke merker som står på frukt/grønt (mange har små prislapper) og søke opp eller slå inn i kassa. Og som sagt, hvis du ikke skjønner hvilken type du skal betale for, så tilkaller du ansatte. De må hjelpe deg med sånne ting selv om de er underbemannet.
Hvis du har så dårlig tid at du ikke tåler å vente littegrann, så må du selv ta ansvar for å beregne bedre tid i butikken. Selv en ansatt i en betjent kasse kan få trøbbel eller ikke vite verken varenavn eller PLU-kode, og så må du vente likevel. Sørg for at du har god tid når du skal i butikken, så slipper du å bli frustrert over at ting tar tid.

Anonymkode: d0c3e...0ba

Angående hvilken kasse som er betjent... Jeg kjenner ikke butikken til ts, men her har vi Meny (selvscanning og betjent), extra (selvscanning og betjent) ,  og rema (kun betjent). På både Meny og Rema er det en kasse som er hovedkasse, og når kun en kasse er i drift, så er det den kassa folk sitter i. Sånn har det alltid vært i de butikkene jeg jobbet i også, selv om det begynner å bli noen år siden. 

Xtra her har kun en betjent kasse. 

Skjønner at butikker har ulik systemer, men hvis de stenger hovedkassa her pga teknisk svikt eller manglende veksel, så setter de opp lapp. 

Jeg skjønner altså godt at ts lempet varer på båndet, hvis hun kjenner det som at det er den kassa butikken bruker.

Anonymkode: 18345...dfa

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det jeg reagerer på ved selvbetjente kasser er kontrollen kunden blir utsatt for FØR DEN HAR BETALT.

Kunder blir da  aldri sjekket for tyveri i køa til betjent kasse. 

Anonymkode: 33e1b...f09

Det har jeg i grunnen ikke tenkt over, men du sier noe. Når man scanner selv, så kan man vel ikke dele opp og handle for andre. For tenk om man kommer i kontroll og kun har scannet noen av varene.. Da hjelper det nok ikke å si at man skal ha resten på en annen kvittering. 

Anonymkode: 18345...dfa

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du trenger ikke det. Det holder å følge litt med på prislapper og hvilke merker som står på frukt/grønt (mange har små prislapper) og søke opp eller slå inn i kassa. Og som sagt, hvis du ikke skjønner hvilken type du skal betale for, så tilkaller du ansatte. De må hjelpe deg med sånne ting selv om de er underbemannet.
Hvis du har så dårlig tid at du ikke tåler å vente littegrann, så må du selv ta ansvar for å beregne bedre tid i butikken. Selv en ansatt i en betjent kasse kan få trøbbel eller ikke vite verken varenavn eller PLU-kode, og så må du vente likevel. Sørg for at du har god tid når du skal i butikken, så slipper du å bli frustrert over at ting tar tid.

Anonymkode: d0c3e...0ba

Jeg mente selvsagt merkelapper :)

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg opplevde det samme. Jeg lot bare den fylle vogna stå midt på gulvet og gikk...

Anonymkode: 20154...dbf

Og ga de allerede stressede ansatte ekstraarbeide så de ble enda mer stresset? Det er ikke de ansatte sin feil at de er underbemannet, så helt feil av deg å straffe dem. Du sørger også for å bli en kunde som ikke er ønsket i butikken, og kan se langt etter ekstra service og velvillige ansatte som strekker seg langt for å hjelpe deg.

Er du ikke fornøyd, så kontakt ledelsen i butikken. Ikke ta det ut på de ansatte ved å være en trassig Karen.

Anonymkode: d0c3e...0ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes DU var den frekke arrogante dronningen her! Han har jo sagt til deg at DU må bruke den andre kassen fordi de er for få på jobb og likevel er du så prippen og ikke gjør det! Det er sånne som deg som gjør at folk hater å jobbe i butikken! Hadde sett jævlig stygt på deg og håpet å aldri se deg igjen om jeg hadde vært han! Håper du skammer deg og ikke viderefører den arrogante oppførselen din til barna dine! 

Anonymkode: ee796...e97

I så fall passer du ikke til å jobbe i butikk. 

Anonymkode: 18345...dfa

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke en eneste gang handlet i selvbetjent kasse og har ikke plan om det heller. Jeg trenger å treffe et menneske for det sosiale. 

Og til TS ; de kan spørre om det er greit å gå i selvbetjent men de kan ikke si at du MÅ! Da er det ikke kundeservice nok. 

Anonymkode: 57d41...d27

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er jeg helt enig med deg i. Jeg synes det ser ut som om det er flest eldre og folk som storhandler som går i den betjente kassa. Men det skal absolutt ikke være sånn at hvis en tilsynelatende frisk og rask 20-åring går i betjent kasse med en brus, så blir han jaget over til selvscanning. Det skal være fritt valg og ikke tvang. Og man skal i hvert fall slippe å unnskylde seg og skrifte om diagnoser. 

Jeg kom forresten på et par tilfeller når jeg går i betjent kasse. Jeg skrev over at jeg alltid selvscanner men hvis jeg bare skal ha en banan, eller salatbar, så går  jeg i betjent. Fordi det er uendelig lenge å vente på kassakontoll her. Man kommer alltid i kontroll hvis man kjøper kun en vare, eller vekt-varer, på coop'en her, og sist tror jeg jeg stod i 10 minutter. Det gidder jeg ikke. Også hvis jeg kjøper en øl. Det tar for lang tid på å vente på at noen skal sjekke at jeg er 18 til at det lønner seg å scanne aldersvarer selv. 

Anonymkode: 18345...dfa

De butikkansatte bør tenke på at om de jager alle til selvbetjent kassene kanskje de som driver butikkene finner ut at hey vi trenger ikke ha betjente kasser lenger og vipps er det noen som mister jobben...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Feil eller et bevisst valg? 

Anonymkode: ea0ea...362

Det var neppe såå stor prisforskjell på de ulike typene bananer, så i dette tilfellet var det kanskje greit å la tvilen komme kunden til gode?

Det er ellers rapportert om mye tyveri og juks med selvbetjente kasser, for eksempel på vektvarer: Kunden veier inn frukt/grønnsaker/nøtter med høy kilopris som en vare med betydelig lavere kilopris. Blir man tatt her er det jo ingen tvil om at det var med overlegg, men feil type av samme frukt, det kan like gjerne være en glipp!

Anonymkode: 5ad18...a8f

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Angående hvilken kasse som er betjent... Jeg kjenner ikke butikken til ts, men her har vi Meny (selvscanning og betjent), extra (selvscanning og betjent) ,  og rema (kun betjent). På både Meny og Rema er det en kasse som er hovedkasse, og når kun en kasse er i drift, så er det den kassa folk sitter i. Sånn har det alltid vært i de butikkene jeg jobbet i også, selv om det begynner å bli noen år siden. 

Xtra her har kun en betjent kasse. 

Skjønner at butikker har ulik systemer, men hvis de stenger hovedkassa her pga teknisk svikt eller manglende veksel, så setter de opp lapp. 

Jeg skjønner altså godt at ts lempet varer på båndet, hvis hun kjenner det som at det er den kassa butikken bruker.

Anonymkode: 18345...dfa

Aldri opplevd « hovedkasse» . Om det ikke er noen ved kassen der de ikke har selvbetjening venter jeg med og legge varer på båndet til de viser hvilken de er på. 

Anonymkode: 380bb...46d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Angående hvilken kasse som er betjent... Jeg kjenner ikke butikken til ts, men her har vi Meny (selvscanning og betjent), extra (selvscanning og betjent) ,  og rema (kun betjent). På både Meny og Rema er det en kasse som er hovedkasse, og når kun en kasse er i drift, så er det den kassa folk sitter i. Sånn har det alltid vært i de butikkene jeg jobbet i også, selv om det begynner å bli noen år siden. 

Xtra her har kun en betjent kasse. 

Skjønner at butikker har ulik systemer, men hvis de stenger hovedkassa her pga teknisk svikt eller manglende veksel, så setter de opp lapp. 

Jeg skjønner altså godt at ts lempet varer på båndet, hvis hun kjenner det som at det er den kassa butikken bruker.

Anonymkode: 18345...dfa

Skjønner den, og ja butikken burde sette opp lapp når kassen ikke er i bruk, men samtidig så pleier jeg alltid (uansett om det er bare én kasse) å vente å se om det kommer noen og betjener meg før jeg begynner å legge varer på disken/båndet. Nettopp fordi det er tungvint å måtte begynne å rydde varer tilbake i kurv/vogn fordi ingen kommer til kassa.

Anonymkode: d0c3e...0ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det har jeg i grunnen ikke tenkt over, men du sier noe. Når man scanner selv, så kan man vel ikke dele opp og handle for andre. For tenk om man kommer i kontroll og kun har scannet noen av varene.. Da hjelper det nok ikke å si at man skal ha resten på en annen kvittering. 

Anonymkode: 18345...dfa

Jo? Jeg trengte ikke og komme med noen lang forklaring heller, varene til neste kjøp lå i handlekurven. 

Anonymkode: 380bb...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man har en lovbestemt rett til å betale med kontanter i Norge, og det kan de fleste selvbetjente kasser ikke ta imot. Helt greit å gå på betjent kasse. Jeg bruker alltid de betjente kassene, men har ikke opplevd at noen har blitt sure.

Høres ut som om butikken er underbemannet, synd at de ansatte tok det ut på deg.

Hvis det samme skjer en annen gang og du ikke vil ha diskusjon, kan du jo f.eks. si at du har dysleksi og derfor ikke kan bruke selvbetjent kasse.

Anonymkode: b6f6f...50d

Det synes jeg ikke. Det kan finnes hundre grunner til at man ikke føle seg komfortabel med å bruke selvscanning, og samme om dette går på syn eller dysleksi eller annet, dette har personalet faktisk ikke noe med. 

Jeg har mange års butikkerfaring. Riktignok fra en del år tilbake, før selvscanning ble vanlig. Men kundene velger selv om de vil scanne eller få det scannet. 

Anonymkode: 18345...dfa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo? Jeg trengte ikke og komme med noen lang forklaring heller, varene til neste kjøp lå i handlekurven. 

Anonymkode: 380bb...46d

Okey, men jeg ville ikke ha turt det.

Anonymkode: 18345...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det var altså ingen andre kunder enn meg. Forståelse går begge veier. De må forstå at jeg ikke orker å lete opp masse varer uten strekkode, for så å risikere å bli mistenkt for tyveri hvis jeg ved uhell taster inn feil type vare. Det tar også mye lenger tid for meg å lete opp alle disse varene.

Anonymkode: c103d...976

Hvis du kan alfabetet og bokstavene, tar det deg ikke veldig lang tid å "lete opp alle disse varene".

Jeg blir så matt av kunder som tror at ansatte kun gjør det de (kundene) ser der og da. 

Kanskje var det en frys som akkurat hadde røket, der varene måtte flyttes. Kanskje hadde et barn nettopp kastet opp et sted i butikken, en annen kunde hadde mistet og knust et glass med noe som måtte tørkes opp, kanskje hadde de en leverandør eller klagende kunde på telefonen, kanskje hadde de en kontrollør av noe slag på bakrommet eller et annet sted i butikken. Kanskje hadde de akkurat fått et parti med varer (frysevarer?) som måtte på plass så fort så mulig. Kanskje sto butikkansatt nr. 2 et sted og hadde skadet seg, var på do, var på tlf. med lærer eller barnehageansatt som meldte fra om sykt barn? 

Det er lov å foretrekke å bruke betjent kasse, for all del. Men når det for en gangs skyld ikke er mulig, eller den ansatte ber deg om å bruke ubetjent kasse, er det da så ekstremt forferdelig at du må opprette en tråd om det her og sende klage til ledelsen?

 

 

 

Anonymkode: f3a28...75d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...