Gå til innhold

Er ikke dette frekt av personalet på matbutikken?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Bruker bare selvbetjent kasse om jeg har 3 - 4 varer. Er ikke min jobb å slå inn varer.

Anonymkode: 5cb71...de9

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det synes jeg høres unødvendig frekt ut av den ansatte. Kunne ikke ha falt meg inn å behandle kunder på den måten du beskriver. Men vi har heldigvis heller ingen selvbetjeningskasser på min arbeidsplass. 

Anonymkode: 37957...703

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes DU var den frekke arrogante dronningen her! Han har jo sagt til deg at DU må bruke den andre kassen fordi de er for få på jobb og likevel er du så prippen og ikke gjør det! Det er sånne som deg som gjør at folk hater å jobbe i butikken! Hadde sett jævlig stygt på deg og håpet å aldri se deg igjen om jeg hadde vært han! Håper du skammer deg og ikke viderefører den arrogante oppførselen din til barna dine! 

Anonymkode: ee796...e97

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg handlet mat i går rett etter jobb. Kom bort til kassa med kurven. Det satt ingen ved de to betjente kassene, så gikk til den som så åpen ut. Begynte å ta varene ut på båndet. Så kommer det en ansatt til meg og sier at jeg må gå til en av de selvbetjente kassene, fordi de er bare to på jobb, og opptatt med noe annet. Jeg ble stående. Da ble han regelrett sur. Han slo inn varene mine, men var uhøflig, spurte ikke om pose (jeg hadde egen, men det er likevel vanlig å spørre), sa ikke ha det, og så sint ut.

Er det virkelig slik at jeg MÅ bruke selvbetjent kasse? Sist jeg sjekket, så jobbet jeg ikke der. Jeg vet ikke hva de forskjellige typer epler, bananer og tomater heter. Har tidligere opplevd å få kjeft og nesten bli mistenkt for å stjele fordi jeg slo inn feil type bananer. I Sverige, der jeg handler jevnlig, får man rabatt (ikke mye, men likevel) på varene man handler, hvis man bruker scanner. Her får man bare kjeft. Ofte må man også vente lenge på at butikkpersonalet kommer og låser opp kassa, når man blir plukket ut til kontroll.

Hva synes dere?

Anonymkode: c103d...976

På den ene siden så hadde jeg nok latt reaksjonen til den ansatte passere og ikke brydd meg så mye.

Men på generelt grunnlag er jeg enig med deg, så lenge man har begge typer kasser, må det være lov å velge betjent kasse. Personlig foretrekker jeg som oftest selvbetjent, men det kan være to grunner til at jeg velger betjent. Det ene er hvis jeg har gjort den store helgehandelen. Selvbetjeningsområdet er perfekt for den daglige småhandelen, men fungerer dårlig for å håndtere store mengder varer som skal pakkes i 3-4 bæreposer. Det andre er hvis jeg vet jeg har "spesielle" varer uten strekkode som det kan bli noe kluss med, da er det greit å  gå i betjent og dytte det potensielle problemet over på butikken. Jeg har opplevd å stå fast med en vare uten strekkode i selvbetjent og måtte tilkalle hjelp, den ansatte i butikken klarte heller ikke å finne varen, tror han sto der i fem minutter og trykket fram og tilbake før det ble en slags løsning som jeg ikke aner om var riktig😆

En ting som er irriterende med overgangen til selvbetjening er den måten noen butikker framstår som relativt aggresive i å mistenkeliggjøre kunder for den minste lille unnskyldelige feil. En større butikk i mitt nærområde har tatt militariseringen av selvbetjeningskasseområdet til nye høyder. Der lusker uniformerte vektere rundt i håp om å få tatt noen i å gjøre feil, på linje med parkeringsvakter som lurer i buskene for å få skrevet ut bøter. Greit nok at man ikke stjele, selvfølgelig skal man ikke det. Men når dagens høydepunkt blir at man klarte å få "tatt" noen for å slå inn bananer til 23,90/kg mens man skulle slått inn bananene til 26,90, eller at en appelsin trillet av vekten så man fikk med seg fire appelsiner, men uforvarende bare hadde betalt for tre, det blir nesten for dumt.

Anonymkode: 3f677...9a2

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg handlet mat i går rett etter jobb. Kom bort til kassa med kurven. Det satt ingen ved de to betjente kassene, så gikk til den som så åpen ut. Begynte å ta varene ut på båndet. Så kommer det en ansatt til meg og sier at jeg må gå til en av de selvbetjente kassene, fordi de er bare to på jobb, og opptatt med noe annet. Jeg ble stående. Da ble han regelrett sur. Han slo inn varene mine, men var uhøflig, spurte ikke om pose (jeg hadde egen, men det er likevel vanlig å spørre), sa ikke ha det, og så sint ut.

Er det virkelig slik at jeg MÅ bruke selvbetjent kasse? Sist jeg sjekket, så jobbet jeg ikke der. Jeg vet ikke hva de forskjellige typer epler, bananer og tomater heter. Har tidligere opplevd å få kjeft og nesten bli mistenkt for å stjele fordi jeg slo inn feil type bananer. I Sverige, der jeg handler jevnlig, får man rabatt (ikke mye, men likevel) på varene man handler, hvis man bruker scanner. Her får man bare kjeft. Ofte må man også vente lenge på at butikkpersonalet kommer og låser opp kassa, når man blir plukket ut til kontroll.

Hva synes dere?

Det burde ikke være et problem å bruke selvbetjent kasse, om du ikke skal betale med kontanter da. Da sier du det til den ansatte, at du skal betale med kontanter. 

Når du skal scanne frukt og grønt du ikke kan navn på, så må du kikke på etiketten ved hylla. Det står navn og type på frukt og grønt. Skriv det ned, eller husk det. Eller så kan du trykke på "hjelp" knappen på selvbetjent kasse og spørre om hjelp til slikt. 

Anonymkode: 5e9c3...1b5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og at du ikke vet navn på frukt og grønt du kjøper er veldig rart. Følger du ikke med på hva du kjøper av produkter? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes DU var den frekke arrogante dronningen her! Han har jo sagt til deg at DU må bruke den andre kassen fordi de er for få på jobb og likevel er du så prippen og ikke gjør det! Det er sånne som deg som gjør at folk hater å jobbe i butikken! Hadde sett jævlig stygt på deg og håpet å aldri se deg igjen om jeg hadde vært han! Håper du skammer deg og ikke viderefører den arrogante oppførselen din til barna dine! 

Herregud. 

Anonymkode: b6c96...82a

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei dette blir helt fullstendig feil.

Om det kommer eldre mennesker eller andre kunder som har vanskelig for å benytte seg korrekt av selvbetjeningskassene så må de selvfølgelig få lov å bli betjent i en betjent kasse uten å bli sett stygt på og gannet. Man er ikke arrogant eller prippen av den grunn.

At vi i butikkene er underbemannet er kjipt til tider ja, men det er ikke kundenes feil. Om du vantrives i så stor grad i butikken du jobber i så anbefaler jeg deg å finne et bedre passende yrke.

Anonymkode: 37957...703

• Liker 10
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det burde ikke være et problem å bruke selvbetjent kasse, om du ikke skal betale med kontanter da. Da sier du det til den ansatte, at du skal betale med kontanter. 

Når du skal scanne frukt og grønt du ikke kan navn på, så må du kikke på etiketten ved hylla. Det står navn og type på frukt og grønt. Skriv det ned, eller husk det. Eller så kan du trykke på "hjelp" knappen på selvbetjent kasse og spørre om hjelp til slikt. 

Skal jeg gå rundt og skrive ned? Jeg har ikke så mye tid etter jobb.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du synes andre er frekke og arrogante, altså? Bra du ikke er det selv da.

Anonymkode: c9c12...30c

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Men hvis en ansatt taster feil slik at jeg får billigere vare, risikerer jeg ikke å bli politianmeldt. Det gjør jeg hvis JEG taster inn feil vare.

Nei nei nei, klart du ikke vil bli politianmeldt for en feil. Du blir politianmeldt hvis det åpenbart er gjort med vilje.

Om personalet kontakter politiet for en liten feil vil politiet etter all sannsynlighet ikke møte opp, og om de gjør det så vil personalet få rettleiing.

Anonymkode: 2b1ee...ae3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg begynt å bruke en annen butikk om jeg ble behandlet sånn.

Noen butikkansatte tror dessverre at kundene er til for dem, og ikke omvendt.

Dersom de ikke hadde hatt noen kunder hadde de ikke hatt noen jobb. På tide å ære den som æres bør.

Anonymkode: 26720...d65

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke bruke selvbetjent kasse av rent fysiske helsemessige årsaker (som det ikke er gitt at den ansatte så eller skjønte), så jeg hadde informert om det og forventet at de tok det til orientering - og sannsynligvis likevel sendt en klage i ettertid og påpekt at det ikke er en grei måte å møte kunder på. Men jeg ville jo kommunisert med den ansatte heller enn å bare bli stående som en trassig unge og vente på at de skulle føye seg.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jegerrinne skrev (1 time siden):

Så hvordan da betale med kontanter? Jeg hatter selvbetjente kasser hadde jeg fått det svaret hadde jeg latt varene vært på kassa og godt uten å handle

Fordi jeg aldri bruker kontanter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (1 time siden):

Ser ikke problemet. Innimellom må dr som er på jobb kanskje gjøre noe annet. Og sånne kasser er det beste jeg vet, slipper å stå i kø, alt i mitt tempo. 

Her er problemet, TS skrev det jo: "Jeg vet ikke hva de forskjellige typer epler, bananer og tomater heter. Har tidligere opplevd å få kjeft og nesten bli mistenkt for å stjele fordi jeg slo inn feil type bananer."

Ser det er flere i tråden som ikke har lest HI.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg aldri bruker kontanter 

Samtidig så skal ikke butikkbetjeningen ta det som en selvfølge at ingen bruker kontanter som er et lovlig betalingsmiddel. Heller ikke bør de anta at alle fysisk eller mentalt klarer å bruke selvbetjeningskasser.  Det bør også være aksept for at noen har prinsipielle motforestillinger.

Jeg hadde syntes det var helt greit med et åpent spørsmål om jeg hadde mulighet til å benytte den ubetjente kassa, men jeg har også som andre har nevnt her diagnoser som gjør at det (for meg noen dager - ikke alltid) ikke fungerer. Det kan være slitsomt nok å klare å holde meg oppreist ved den betjente kassen. Det synes ikke nødvendigvis for de som ikke er observante. Hadde jeg fått en slik tilbakemelding dagen etter at ektefellen min døde uventet (jeg husker bare hvor uvirkelig alt føltes og hvor mye det kostet meg å gå i butikken) så vet jeg ikke hvordan jeg hadde reagert. 

Anonymkode: 2b482...6d7

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva synes dere?

Verden er sånn du må bare tåle det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Skal jeg gå rundt og skrive ned? Jeg har ikke så mye tid etter jobb.

Du behøver ikke skrive ned, men du har vel en eller annen sort du foretrekker av frukt og grønt, du følger vel med på det du kjøper? Så dårlig tid har du vel ikke, at du ikke kan følge med litt. Ærlig talt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

bra sagt. sjef

Endret av enhjørninge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (12 minutter siden):

Men jeg ville jo kommunisert med den ansatte heller enn å bare bli stående som en trassig unge og vente på at de skulle føye seg.

Har ingen interesse av å legge ut om min aversjon mot selvbetjente kasser til en tilfeldig ansatt i en butikk, det får være mellom meg og psykologen min hvis jeg skaffer meg en. Hvis de ansatte er for opptatt til å betjene kassa får de henge lapp om det på døra, så går jeg bare et anna sted.

Anonymkode: c9c12...30c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...