Gå til innhold

Er ikke dette frekt av personalet på matbutikken?


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg handlet mat i går rett etter jobb. Kom bort til kassa med kurven. Det satt ingen ved de to betjente kassene, så gikk til den som så åpen ut. Begynte å ta varene ut på båndet. Så kommer det en ansatt til meg og sier at jeg må gå til en av de selvbetjente kassene, fordi de er bare to på jobb, og opptatt med noe annet. Jeg ble stående. Da ble han regelrett sur. Han slo inn varene mine, men var uhøflig, spurte ikke om pose (jeg hadde egen, men det er likevel vanlig å spørre), sa ikke ha det, og så sint ut.

Er det virkelig slik at jeg MÅ bruke selvbetjent kasse? Sist jeg sjekket, så jobbet jeg ikke der. Jeg vet ikke hva de forskjellige typer epler, bananer og tomater heter. Har tidligere opplevd å få kjeft og nesten bli mistenkt for å stjele fordi jeg slo inn feil type bananer. I Sverige, der jeg handler jevnlig, får man rabatt (ikke mye, men likevel) på varene man handler, hvis man bruker scanner. Her får man bare kjeft. Ofte må man også vente lenge på at butikkpersonalet kommer og låser opp kassa, når man blir plukket ut til kontroll.

Hva synes dere?

Anonymkode: c103d...976

  • Liker 22
  • Hjerte 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Hadde uten å tvile ett sekund sendt Mail til kjeden og klagd. 

Anonymkode: bba3c...4cf

  • Liker 38
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet. Innimellom må dr som er på jobb kanskje gjøre noe annet. Og sånne kasser er det beste jeg vet, slipper å stå i kø, alt i mitt tempo. 

  • Liker 24
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du var litt vanskelig her. Man bør jo vise forståelse for at de bare var to på jobb, som han forklarte deg. 

Anonymkode: ea0ea...362

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes du var litt vanskelig her. Man bør jo vise forståelse for at de bare var to på jobb, som han forklarte deg. 

Anonymkode: ea0ea...362

Men det var altså ingen andre kunder enn meg. Forståelse går begge veier. De må forstå at jeg ikke orker å lete opp masse varer uten strekkode, for så å risikere å bli mistenkt for tyveri hvis jeg ved uhell taster inn feil type vare. Det tar også mye lenger tid for meg å lete opp alle disse varene.

Anonymkode: c103d...976

  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (3 minutter siden):

Ser ikke problemet. Innimellom må dr som er på jobb kanskje gjøre noe annet. Og sånne kasser er det beste jeg vet, slipper å stå i kø, alt i mitt tempo. 

Mens jeg misliker disse kassene. Mitt tempo blir veldig tregt, fordi jeg faktisk ikke er så rask å lete opp varer uten strekkode.

Anonymkode: c103d...976

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater ubetjente kasser, så dersom jeg hadde fått den beskjeden hadde jeg nok bare satt igjen kurva mi midt på gulvet, og gått bort til konkurrenten.

(Men her har vi omtrent bare Rema og Kiwi, og de ligger vegg i vegg, så begge kjedene er SUPERHJELPSOMME, de vet jo at den eneste forskjellen er hvor godt kundene trives i butikken deres, for pris konkurrerer de iallefall ikke på...)

  • Liker 19
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har en lovbestemt rett til å betale med kontanter i Norge, og det kan de fleste selvbetjente kasser ikke ta imot. Helt greit å gå på betjent kasse. Jeg bruker alltid de betjente kassene, men har ikke opplevd at noen har blitt sure.

Høres ut som om butikken er underbemannet, synd at de ansatte tok det ut på deg.

Hvis det samme skjer en annen gang og du ikke vil ha diskusjon, kan du jo f.eks. si at du har dysleksi og derfor ikke kan bruke selvbetjent kasse.

Anonymkode: b6f6f...50d

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg synes du var litt vanskelig her. Man bør jo vise forståelse for at de bare var to på jobb, som han forklarte deg. 

Anonymkode: ea0ea...362

Men det er rent faktisk arbeidsgivers problem å løse, ikke betalende kunder.

Anonymkode: 94576...ea9

  • Liker 33
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men det var altså ingen andre kunder enn meg. Forståelse går begge veier. De må forstå at jeg ikke orker å lete opp masse varer uten strekkode, for så å risikere å bli mistenkt for tyveri hvis jeg ved uhell taster inn feil type vare. Det tar også mye lenger tid for meg å lete opp alle disse varene.

Anonymkode: c103d...976

Ja. Meny på Farmandstredet i Tønsberg sperret inn en kunde og tilkalte politi fordi hun hadde trykket på feil type bananer i en selvbetjent kasse. Har stått om i avisene. Sånt vil ikke jeg være med på, uakseptabelt at de ber kundene gjøre betjeningens jobb, men skyver risikoen over på kunden hvis man gjør en feil.

Anonymkode: b6f6f...50d

  • Liker 22
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (10 minutter siden):

Ser ikke problemet. Innimellom må dr som er på jobb kanskje gjøre noe annet. Og sånne kasser er det beste jeg vet, slipper å stå i kø, alt i mitt tempo. 

Så hvordan da betale med kontanter? Jeg hatter selvbetjente kasser hadde jeg fått det svaret hadde jeg latt varene vært på kassa og godt uten å handle

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er merkelig at de ansatte ønsker at kundene skal gjøre jobben demmes? Jeg bruker ikke selvbetjent av prinsipp. Hadde de svart sånn til meg hadde jeg gått til en annen butikk, hadde i tillegg skrevet en klage.

Underbemanning er ikke kunden sitt problem, men butikken. Da må de ansatte si ifra om dette til sine sjefer. 

Endret av Forvirret23
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja. Meny på Farmandstredet i Tønsberg sperret inn en kunde og tilkalte politi fordi hun hadde trykket på feil type bananer i en selvbetjent kasse. Har stått om i avisene. Sånt vil ikke jeg være med på, uakseptabelt at de ber kundene gjøre betjeningens jobb, men skyver risikoen over på kunden hvis man gjør en feil.

Anonymkode: b6f6f...50d

Feil eller et bevisst valg? 

Anonymkode: ea0ea...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg handlet mat i går rett etter jobb. Kom bort til kassa med kurven. Det satt ingen ved de to betjente kassene, så gikk til den som så åpen ut. Begynte å ta varene ut på båndet. Så kommer det en ansatt til meg og sier at jeg må gå til en av de selvbetjente kassene, fordi de er bare to på jobb, og opptatt med noe annet. Jeg ble stående. Da ble han regelrett sur. Han slo inn varene mine, men var uhøflig, spurte ikke om pose (jeg hadde egen, men det er likevel vanlig å spørre), sa ikke ha det, og så sint ut.

Er det virkelig slik at jeg MÅ bruke selvbetjent kasse? Sist jeg sjekket, så jobbet jeg ikke der. Jeg vet ikke hva de forskjellige typer epler, bananer og tomater heter. Har tidligere opplevd å få kjeft og nesten bli mistenkt for å stjele fordi jeg slo inn feil type bananer. I Sverige, der jeg handler jevnlig, får man rabatt (ikke mye, men likevel) på varene man handler, hvis man bruker scanner. Her får man bare kjeft. Ofte må man også vente lenge på at butikkpersonalet kommer og låser opp kassa, når man blir plukket ut til kontroll.

Hva synes dere?

Anonymkode: c103d...976

Jeg tenker de til enhver tid bør ha en åpen manuell kasse og være kundevennlig.

Allikevel tenker jeg at man høster hva man sår. Jeg har full forståelse for redusert kundevennlighet om kunden viser seg å være vanskelig.

I ditt tilfelle er det vanskelig å si, men det virker som om du er ganske bitter på ting som egentlig er være bagateller.

 

 

Anonymkode: 2b1ee...ae3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg handlet mat i går rett etter jobb. Kom bort til kassa med kurven. Det satt ingen ved de to betjente kassene, så gikk til den som så åpen ut. Begynte å ta varene ut på båndet. Så kommer det en ansatt til meg og sier at jeg må gå til en av de selvbetjente kassene, fordi de er bare to på jobb, og opptatt med noe annet. Jeg ble stående. Da ble han regelrett sur. Han slo inn varene mine, men var uhøflig, spurte ikke om pose (jeg hadde egen, men det er likevel vanlig å spørre), sa ikke ha det, og så sint ut.

Er det virkelig slik at jeg MÅ bruke selvbetjent kasse? Sist jeg sjekket, så jobbet jeg ikke der. Jeg vet ikke hva de forskjellige typer epler, bananer og tomater heter. Har tidligere opplevd å få kjeft og nesten bli mistenkt for å stjele fordi jeg slo inn feil type bananer. I Sverige, der jeg handler jevnlig, får man rabatt (ikke mye, men likevel) på varene man handler, hvis man bruker scanner. Her får man bare kjeft. Ofte må man også vente lenge på at butikkpersonalet kommer og låser opp kassa, når man blir plukket ut til kontroll.

Hva synes dere?

Anonymkode: c103d...976

Nei, men alternativet er at han står i kassa og betjener vrange kunder, som da er sure fordi hyllene er halvtomme. Vi kjenner typen, og noen som har jobbet i butikk har møtt så altfor mange 😂

Anonymkode: b89d6...27a

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Feil eller et bevisst valg? 

Anonymkode: ea0ea...362

Ikke meg du spør men;

Det er bananer. Mest sannsynlig ikke en hel kasse, så den store forskjellen er det sikkert ikke. Og, jo jeg skjønner at dette er et problem for butikkene, men de kan ikke bevise at kunde bevisst gjør denne feilen. Hvis de ønsker et vanntett opplegg på dette må de merke varene veldig mye bedre/ha strekkode på dem! 

Anonymkode: 94576...ea9

  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Feil eller et bevisst valg? 

Anonymkode: ea0ea...362

Det har vært flere tilfeller ved den butikken, og det har vel vært blandet tenker jeg, men akkurat det tilfellet som det ble henvist til tror jeg på at det var en ærlig feil. 

Jeg lurer på om reaksjonen hadde vært den samme om feilen hadde gått andre veien, at personen hadde trykket på et dyrere valg enn det hun hadde plukket med?

Anonymkode: 5cb54...d94

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan ha en dårlig dag, så jeg unnskylder de ansatte. Men jeg synes virkelig de burde vise deg og alle god service og høflighet.

Opplever noen ganger at de forskjellsbehandler folk. Det er noe av det verste jeg vet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kunne aldri skjedd f. eks i USA. Klassisk norsk å være så uhøflig og lite serviceinnstilt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...