Gå til innhold

Hvordan pynte juletre, farger på pynt?

Thyra

Anbefalte innlegg

Hva synes dere passe sammen? Jeg synes hvitt, sølv og gull er fint, og jeg synes gull og rødt er fint. Men er litt usikker på om sølv og rødt passer sammen, hva synes dere?

En ting er om man mikser alt mulig av farger på treet, det kan også være fint. Men jeg har nesten utelukkende pynt i rødt, gull, sølv og hvitt. Og ønsker å bruke en del rødt i år.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker rødt, sølv, gull og glass på det store treet. 

Så har jeg mindre trær med "tema". Et med kuler fra avdøde besteforeldre, i alle mulige farger, blant annet. 

Men rent estetisk synes jeg hvitt og sølv/glitter er nydelig sammen. Hadde jeg startet på nytt ville jeg kanskje holdt meg til det. Men nå er julepynten samlet over 20 år, kjøpt i mange ulike land. Og da har det større verdi enn hvor stilrent det er, for meg. 

Anonymkode: 9766e...402

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På juletreet skal alle farger være representert etter min mening. Hver kule er en gave, et kjøp, en arvegjenstand eller liknende og hører hjemme på treet i kraft av seg selv, minnene og historien knyttet til kula. Jeg synes det er mye finere enn stilrene trær. 

Anonymkode: 8006a...458

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

På juletreet skal alle farger være representert etter min mening. Hver kule er en gave, et kjøp, en arvegjenstand eller liknende og hører hjemme på treet i kraft av seg selv, minnene og historien knyttet til kula. Jeg synes det er mye finere enn stilrene trær. 

Anonymkode: 8006a...458

Litt enig, men har dessverre ikke så mye pynt av nostalgisk verdi. Og velger dessuten å henge opp uknuselig pynt pga katter og små barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pynter med røde og gullfargede kuler. Prøvde lilla og sølv for ett par år siden, men de lilla syntes nesten ikke på treet.

Pynter også med glitter remser i gull.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødt og gull er på treet mitt, og så går det i hvitt og sølv i pynten på salongbordet og v/tv, spisebordet holdes i rødt og gull det og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de du nevner synes jeg rødt og gull er finest og renest sammen på et juletre. 

Anonymkode: 42885...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et offentlig bygg jeg har ansvar for, har vi juletrepynt i rødt (halvparten), gull, sølv og hvitt. Og sølvglitter. Og det er veldig fint.

Hjemme har vi kuler/pynt i rødt (noen har gulldekor, noen sølvdekor og noen har glitter) og sølvglitter på treet i storstua. I dagligstua har vi et tre med pynt i flere farger, men flest røde kuler, og sølvglitter der og.

Anonymkode: f3746...c90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...