Gå til innhold

Trodde du at vitenskapen ville løse noe?

Karli63

Anbefalte innlegg

Først da, så trodde dere at man kunne stimulere et område i hjernen så man alltid følte lykke og følte seg bra, men all stimuli blir gammel. Og så trodde dere sjelen var fra gener, men dere finner ikke et eneste gen lenket til sjelen, så dere sier den ikke finnes istedet. Og så trodde dere at man kunne leve evig, men dere får ikke til det heller, vi vet jo at sjelen eldes i takt med kroppen og ånder ut til slutt, det skjer med alle skapninger, det har ikke noe med forkorting av telemerer eller noe. Alt som folk vil ha da, klarer dere ikke å gi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen magisk løsning på disse problemstillingene du nevner. Ingen har en magisk knapp de kan trykke på for å oppfinne noe som kan løse alle problemer i verden. 

Karli63 skrev (56 minutter siden):

Alt som folk vil ha da, klarer dere ikke å gi

Nå tror jeg du begynner å ta ting for gitt. EUs legemiddelbyrå har nettopp godkjent en ny alzheimersmedisin, vi har stadig  fremgang når det kommer til medisinutvikling på områder som bla. kreftforskning, kommunikasjon og forbedring av livskvalitet. Men her sitter du og skriver til oss ved hjelp av moderne vitenskap og teknologi, vitenskap folk flest har lyst til å beholde. Alt du nevnte i innlegget ditt er det folk som jobber støtt og stadig hver dag for å løse. Det er en lang prosess som krever samarbeid, penger og tid, og vi kan se at ting går i riktig retning. 

Karli63 skrev (56 minutter siden):

Og så trodde dere sjelen var fra gener, men dere finner ikke et eneste gen lenket til sjelen

Så må det jo nevnes at det ikke er vitenskapelig bevist eller vitenskapelig grunnlag for å tro at den såkalte "sjelen" eksisterer i det hele tatt. Men selv på dette området er det også mye undersøkelser, studier og framgang som dytter kunnskapen vår fremover. 

Vitenskap er en felles innsats, spesielt den dag i dag. Har du noen forslag til ting du mener er galt med framgangsmåten, eller er du bare litt lei deg klokka 4 på morgenen? I så fall ville jeg prøvd å legge meg, det hjelper alltid (litt) 

Endret av AnonymBrukerNeida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitenskapen er stort sett eid av de som finansierer studiene, så gode forskere blir bundet på hender og føtter dessverre. Så nei, det er lenge siden jeg hadde noe håp om at vitenskapen vil løse noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...