Gå til innhold

Bør jeg vente ti år til jeg er 50?

Karli63

Anbefalte innlegg

Har prøvd å date litt på nettet, men jeg blir ikke så veldig tiltrukket. Antar at det har noe med seksualitet, å gjøre. De rundt 40 finner seg vel noen å lage unger med, og så sitter de der og ser på andre menn, mens de forfaller. Kan finne meg noen som er litt mindre seksuelle kanskje i 50-årene om ti år, er det morsommere å date da? Er litt befriende egentlig da, å slippe å date på ti år. Jeg er populær blant jenter i tyve-årene, men det er ikke det jeg ser etter da, gidder ikke å fly til et annet land for sex bare heller. Bør jeg bare vente i ti år før jeg prøver igjen? Kunne jo trent masse da, hatt det litt gøy imens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke så alt for mange hvor det fortsatt er relevant med unger i 40 årene, tror jeg ikke. Føler ikke det er en alder hvor det er selvsagt å lage unger enda 

Anonymkode: c868e...6d3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke så alt for mange hvor det fortsatt er relevant med unger i 40 årene, tror jeg ikke. Føler ikke det er en alder hvor det er selvsagt å lage unger enda 

Ja, det med unger. Er ikke så farlig om mennesketen overlever for min del egentlig da, men vært koslig å hatt en unge da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karli63 skrev (5 minutter siden):

Ja, det med unger. Er ikke så farlig om mennesketen overlever for min del egentlig da, men vært koslig å hatt en unge da

Hva du mener? Folk får da unger i 40 årene også, men jeg føler ikke det er 40 åringene som står for flest barn, der er jo 20 og 30 årene. Så hva har overlevelse med saken å gjøre?

Visste ikke du ville ha en unge, trodde du snakket om at du ikke har lyst til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva du mener? Folk får da unger i 40 årene også, men jeg føler ikke det er 40 åringene som står for flest barn, der er jo 20 og 30 årene. Så hva har overlevelse med saken å gjøre?

Visste ikke du ville ha en unge, trodde du snakket om at du ikke har lyst til det.

Ja, dere er jo pro sex bare så, så du leste vel feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Online dating har blitt til et kjøttmarked, mange av de som henger på slike nettsider/apper, er der på grunn av tidsfordriv eller fordi de aldri finner seg noen. Det pleier også være enn nokså god grunn bak.

Jeg ville heller anbefalt å finne et utested som passer folkeslaget du ser etter. Det er oftest mye lettere å finne god kjemi og tone blant folk i virkeligheten enn det ville vært på nettet. Da får man også et godt inntrykk av hverandre istedenfor å chatte sammen i x antall dager/måneder/år før man møtes og finner ut at man ikke er en god match.  

Jeg ville ikke stresset med å finne noen, det er tross alt så mye annet livet går ut på. Men jeg ville ikke ventet bare for å vente heller. Gjør det som faller deg mest naturlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste kvinner som er single i 40 årene er ferdig med barn. Det skrev jeg også klart i bioen min. 

Jeg møtte kjæresten online og vi er begge ferdig med barn.

Vi hadde utrolig flaks.

Å treffe en som det øyeblikkelig klikker med er sjeldent. Vi har samme grunnleggende verdier, likt syn på barneoppdragelse. Vi er forskjellige på måter som utfyller hverandre. Vi er bestevenner og kan prate om absolutt, null hemmeligheter eller usikkerhet. Vi har et rått sexliv. Og vi har en partner som alltid har ryggen vår som ønsker å løfte den andre opp.

Å gi opp vil sjelden hjelpe. Heller ikke prøve så hardt og være åpen for at lynet kan slå ned. Om du har datet mye og er lei kan en pause gjøre godt, men for min del handler det om å leve i nuet og ikke jage noe som man ikke har kontroll på.

Anonymkode: 0dfb0...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vente til 50-årene vil i alle fall føre til at du kan glemme å få barn. Kvinner flest i 40 årene er ferdig med å få barn, og om du ikke ønsker noen som har barn fra før så har du et veldig lite marked å ta av. Om du faktisk er ute etter et varig forhold så let andre steder, gjennom fritidsinteresser, dra på aktiviteter der det er andre single osv. Og legg bort innstillingen om at kvinner i 40 årene lar seg forfalle, jeg tviler på at du har kropp som en 25-åring lengre selv heller. men det er nesten umulig å fremstå bra på en bildebasert app. Det er mange kvinner som holder seg i god form, men de fleste har  gitt opp datingapper pga mye useriøse mannfolk. jeg fant heller ingen attraktive menn når jeg sveipet på Tinder for noen år siden (er i 40-årene selv), men jeg møter attraktive menn i 40-årene hver dag i det virkelige liv.

Anonymkode: 37435...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kvinner flest i 40 årene er ferdig med å få barn

Ja, de er ferdige med å få barn, men mange trenger ny partner til å være med å ta noen av oppgavene og da særlig en del av forsørgerbyrden. 

Kanskje lurt å vente til 50 årene for å slippe å tilbringe ferien i Legoland eller ved barnebasseng i "syden"

Anonymkode: c872b...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...