AnonymBruker Skrevet 20. november #1 Del Skrevet 20. november Vil prute ned 500 kr fordi leien er litt over budsjettet mitt, evt mot hjelp med gressklipp og snømåking Anonymkode: e7d94...cca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 20. november #2 Del Skrevet 20. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vil prute ned 500 kr fordi leien er litt over budsjettet mitt, evt mot hjelp med gressklipp og snømåking Anonymkode: e7d94...cca Da ville jeg tenkt at du egentlig ikke har råd til boligen. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mufasa90 Skrevet 20. november #3 Del Skrevet 20. november Vi fikk prutet ned leien, men det var fordi det var leietakers marked. dårlig med arbeid i regionen. Så om det er veldig travelt der, lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november #4 Del Skrevet 21. november Har aldri prutet på leien, men på det første stedet jeg bodde som student fikk jeg tilbud om lavere leie da jeg sa opp leiekontrakten, fordi de gjerne ville at jeg skulle bo der videre. Senere har jeg vært utleier selv, og det er ganske dårlige tider for utleiere en del steder også. Er leia normal/lav i forhold til det normale i markedet der leiligheten er, ville jeg ikke gjort det. Har du bodd lenge og leia er litt høy, skader det ikke å prøve - i hvertfall hvis du seriøst vurderer å flytte for å få redusert husleie. Det er selvsagt også en forutsetning at du er en god leietaker. Anonymkode: 9c01d...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november #5 Del Skrevet 21. november Helt innafor å prute på 500 kr, spesielt med forslag om at du heller kan bidra med snømåking/plenklipp. Dyre tider, og det kan godt hende at utleier synes det hadde vært kjekt å slippe unna litt av jobben med huset Anonymkode: 592fb...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november #6 Del Skrevet 21. november Har aldri prøvd å prute ned en leilighet jeg allerede bodde i, men fikk pruta ned en leilighet som hadde ligget ute en stund med 2k i måneden. Anonymkode: 23645...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november #7 Del Skrevet 21. november Jeg fikk prutet ned 1000 kr rett og slett fordi utleier likte meg. Lurt å spørre når du er der personlig. Anonymkode: 5ad8a...207 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november #8 Del Skrevet 21. november Vi prutet ikke direkte, men spurte om lov til å male noen rom (leiligheten hadde ikke vært pusset opp siden 60-tallet…). Utleier ble veldig glad (eldre mann, nesten blind og dårlig til beins), og reduserte leia med 1000 kr måneden hvis vi malte vegger, lister og tak i alle rom. Vi fikk velge farger selv. Anonymkode: 0ea88...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surdeig Skrevet 21. november #9 Del Skrevet 21. november AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vil prute ned 500 kr fordi leien er litt over budsjettet mitt, evt mot hjelp med gressklipp og snømåking Anonymkode: e7d94...cca Ja jeg takket ja til det som utleier. Syns det er en grei deal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november #10 Del Skrevet 21. november Lov å prøve. Vi er villig til å gå ned flere tusen i leie for riktig leietaker, og særlig dersom vedkommende kan bidra litt til fellesskapet. Anonymkode: 8653c...030 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november #11 Del Skrevet 21. november Det er selvfølgelig lov å prøve, men jeg hadde nok blitt litt bekymret for om du hadde råd til å bo der. I alle fall om strøm ikke var inkludert. Og etter et år eller to hadde vi ønsket å øke leien etter indeksregulering, men hva hadde skjedd da, måtte du flyttet? Jeg hadde nok helt ærlig vært litt skeptisk. Vi har robotgressklipper og traktor, så hadde ikke trengt hjelp. Hadde det vært hos eldre personer, så kan det jo hende de synes det var en grei deal. Anonymkode: e70fb...87e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november #12 Del Skrevet 22. november AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 0.32): Vil prute ned 500 kr fordi leien er litt over budsjettet mitt, evt mot hjelp med gressklipp og snømåking Anonymkode: e7d94...cca Da risikerer du på sikt å bli oppsagt. Ingen gidder å ha noen boende i leiebolig på den måten. Utleie er tapsbutikk. Anonymkode: c0ceb...bcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november #13 Del Skrevet 22. november Ja, jeg prutet på en leilighet med argumentet at jeg hadde tenkt å bo der i flere år (noe jeg også gjorde) og at det+at jeg ønsket å gjøre noen oppgraderinger teknisk sett vil spare utleier for mye jobb, annonsering etter nye leietakere, perioder hvor leiligheta står tom i påvente av ny leietaker osv. Forøvrig veldig fint leieforhold ellers også og jeg var også behjelpelig med annonsering da jeg flyttet ut - eldre ektepar vi leide av. Anonymkode: d1c29...81a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november #14 Del Skrevet 22. november Leietakeren jeg har nå vil jeg gjerne beholde, så hvis hun hadde bedt om lavere leie hadde hun fått det. Ved annonsering har jeg fått henvendelser fra folk som gjerne vil leie men som syntes det var for dyrt, de fikk avslag. Vi har så mange interesserte når vi trenger nye folk at vi trenger ikke gå ned i pris. Men som sagt så gjør jeg det gjerne for å beholde den rette personen 😊 Avhengig av situasjon er det nok mange som hadde gått med på avtalen TS etterspør og 😊 Anonymkode: bb83c...374 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå