Gå til innhold

Når du avviser menn: Hva er hovedgrunnen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det stort sett jeg som blir avvist, men grunnene til at jeg avviser menn er litt forskjellige. Sist var det fordi han var 16 år eldre enn meg og det ble litt for mye. Før det var det en hvor vi var fullstendig feil for hverandre i senga. 

Anonymkode: e703f...cde

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hovedgrunnen er at jeg ikke er interessert. Det kan være noe med mannen som jeg ikke føler er tiltrekkende. 

Kan være holdningene hans, livsstilen hans eller hans livssituasjon. 
Jeg må også være tiltrukket fysisk og mentalt. Klaffer det ikke for meg så er det ikke noe vits å gå videre. 
Har jeg en dårlig magefølelse så går jeg alltid etter den syvende og sist. 

Anonymkode: 6fc30...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Anonymkode: 3d494...93f

At jeg ikke har interesse av noen relasjon. Jeg er singel fordi jeg ønsker å være singel. Det handler ikke om mennene.

Anonymkode: 1221c...24a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg avviser som regel grunnet manglende interesse, som kan skyldes én eller flere av disse tingene: For gubbete/gammel, altfor ung, mangelfull eller veldig platt og uintelligent humor, direkte ustelt fremtoning, generelt utiltalende utseende, fedme, store psykiske problemer, tenner som er HELT krise (da snakker vi nærmest uteligger på meth-nivå), dårlige generelle verdier og holdninger, for «enkel» i hodet, for arrogant og nedlatende, altfor spinkel/lav i forhold til meg, for mye fokus på penger og materialisme, dårlig/uinteressant samtalepartner, EXIT-personlighet, gift/opptatt.

Anonymkode: 929be...9dc

Kan en av disse tingene du nevner her veie opp for en annen ting du nevner? Eller er det slik at du oppdager at han faller igjennom på en av tingene og dermed er det over og ut?

Anonymkode: b8092...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får du masse damer etter deg?

Definer mange? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Definer mange? 

Kverulering? Okei hvor mange da

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er få kvinner som sier det så åpenlyst. De fleste snakker om kjemi og personlighet.

Kan det være fordi folk er forskjellige, monn tro? Eller er det nok en gang den "homogene massen kvinner" som lyver deg opp i ansiktet..? 🤔🥱

Jeg avviser folk utifra setting og deretter personlighet.

Anonymkode: 9bf0b...01a

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, men hva er den vanligste grunnen til at du ikke er interessert?

Hva er kriteriene for at du er interessert?

Og hva er den vanligste grunnen til at du ikke er tiltrukket

Det er få kvinner som sier det så åpenlyst. De fleste snakker om kjemi og personlighet.

Nå var det snakk om det litt mer umiddelbare.

Hva pleier å fange din interesse?

Ingen menn «fanger min interesse» /gjør meg interessert umiddelbart. Å kun se en fyr er ikke på langt nær nok til å få en attraksjon. At han sier «hei» eller en sjekkereplikk forandrer ikke dette.

For at jeg skal fatte seksuell/romantisk interesse, så krever det langt mer. Det handler for meg mye om humor. Får han meg til å le? Ler han? Har han en udefinerbar x-faktor?

Anonymkode: 1221c...24a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskende ærlig.

Haha, jeg visste straks jeg leste overskriften at dette er enda en "spørre og grave til jeg får det svaret jeg vil ha, og kun de svarene er ærlige"-tråd. 

Anonymkode: 51752...2c6

• Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har ikke Tinder bevist en gang for alle at både menn og kvinner er visuelle av seg? Jeg forstår ikke hvorfor dette har blitt en så stor sak i mannosfæren. Det er ikke sånn at sex og nytelsen kun er forbeholdt menn...

Anonymkode: 7dce0...0bc

Fordi mange kvinner bruker mye tid, sinne og følelser på å hevde at kvinner ikke er slik?

Anonymkode: b2685...584

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kverulering? Okei hvor mange da

Kverulering? Jeg vet ikke hva mange er 😅 jeg kan gå på en date i blant. Jeg har ikke 1000 vis av likes på Tinder. Jeg har mange kvinnelige venner og kollegaer, som er nettopp dette. Jeg går ikke på byen og sjekker. I år har jeg datet 5 damer, et par lengre enn de andre. I fjor var det flere, året før det var det færre men lengre. 

Så hva ligger du da i mange? For mange har null verdi for meg når det er kvalitet jeg ser etter. Mange er bare slitsomt. Så for meg er det nok. Men om du lurer på om jeg blir sjekket opp i butikken, på gaten, hvor enn jeg måtte være, så kan det skje en sjelden gang at en dame ser ekstra godt på meg, eller at damen bak disken virker ekstra hjelpsom og pratsom. Ellers forsvinner jeg som regel i mengden som alle andre mesteparten av tiden

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudpleie, spise sundt, god hårfrisyre, klesstil, jobbe med utstrålingen og personligheten.

Som kvinne med stygt ansikt kan jeg avfeie samtlige forslag. Man blir ikke penere av å spise sunt, når det er ansiktstrekkene det er noe galt med. Klær hjelper ikke hvis nesa er lang og tykk, for eksempel. 

Anonymkode: f160a...072

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som regel avvist menn da jeg var singel, fordi jeg ikke så for meg forhold med dem, eller fordi de ikke tilbød noe seriøst. Ble som regel sjekket opp av menn som har prøvd seg på absolutt alle andre og blitt avvist, så kom de til den aller siste reserveløsningen (meg). Det kunne være snakk om menn som var 30 år eldre, sykelig overvektige, har fortid med vold (fysisk eller seksuell, eventuelt begge deler). Selv om jeg er stygg, ønsker jeg jo ikke å være tømmestasjon for menn som jeg finner frastøtende.

Anonymkode: f160a...072

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var singel og avviste, så var det en av disse:

- han var ikke attraktiv (som oftest fordi det var menn som var mye eldre enn meg, gjerne 20-30 år eldre, som prøvde å sjekke meg opp - og jeg tiltrekkes ikke av så gamle menn)

- jeg var ikke i humør til å prate med ukjente / jeg var ute med noen jeg ønsket å tilbringe kvelden sammen med (om det så var venner eller kollegaer)

- de var åpentbart helt drita fulle og/eller lirte ut av seg en frase jeg ikke likte i løpet av de første sekundene ( "vil du pule?" eller "hvem skal jeg banke opp for å få med deg hjem?" eller noe annet lekkert)

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De gangene jeg ikke har vært interessert har vært;

Dårlig magefølelse, stemte hver gang. Om jeg har tatt de i løgn, en aldri så liten løgn er en løgn for mye. 

Om sexen ikke blir bedre på tredje forsøk.

Om han er dårlig til å lytte. 

Jeg ser an om jeg syns fyren kan være tiltrekkende selv på sin dårligste dag og 10kg pluss. Hvis han kun er fin på sine beste dager så går det dårlig.

Første date og ingen flere dates så har det vært manglende hygiene eller valg av samtaleemne som har stoppet meg til å gå videre. Fikk en gang en lang historie om hvordan han fersket eksen i utroskap. Fikk også høre om et liv med generelt mye drama.

Anonymkode: d7357...2f3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hallo ts. Kjekk er individuelt, og handler ofte om utstråling. Svarer man det var fordi han ikke var kjekk, så tenker jo dere på en typisk kjekk mann, høy og symmetrisk eller noe?

Det er på mange måter riktig svar at man ikke er tiltrukket, men hadde du sett de jeg har vært forelsket i og tiltrukket av, så er det en rødhåret, litt chubby fregnefjesmann, en lav dude med begynnende måne, og en fyr med tennene til alle kanter. Og én gang en stereotypisk kjekk fyr, fordi han strålte så jævlig. Har datet to stereotypiske veldig kjekke menn med null sjarm, så da var det heller ingen tiltrekning. Jeg forstod at andre damer nok kunne synes de var veldig kjekke, men det hjalp jo ikke for meg. Det var tilfeller for den kjekkeste fyren på en arbeidsplass jeg var på også. Der man tenkt WOW, og 20 minutter etterpå innså at fyren var usjarmerende og den tiltrekningen forsvant.

Da kan det jo hende du faktisk bør spørre hva som ligger i utstråling?

Anonymkode: c1b33...a68

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg avviser etter første date kjenner jeg ham ikke ordentlig, men noen grunner som trekker ned da er f.eks:

at han kommer for sent, at han ikke virker stelt eller ren, at han ikke klarer å holde blikkontakt, at han er dritlei jobben og skylder på alle andre, at han skryter mye om seg selv og tar seg selv veldig høytidelig, om han gjør narr av andre.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har avvist fordi han har vært for intens. Han ene fortalte om livet, forventninger til livet, forventninger til meg, hvordan hans familie fungerte, hans mor, eks ogvø datter. Min rolle oppi dette husket jeg ikke. Men ble den ene koppen med kaffe, og jeg kontaktet han aldri igjen. Han var 30 og jeg 19.

Anonymkode: bdffd...bcc

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...