AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Så jeg skal ta medisinsk abort snart. Vil noen dele erfaringer? Har lest mye om at smertene nesten er utholdelige. Jeg er i uke 5. lurer også på om det gjør mer vondt jo lenger man er på vei, noen så vet? Gruer meg så ekstremt mye.. Anonymkode: 69f36...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden For min del var de første tablettene man skal ta verst. fordi jeg var kvalm heele tiden. Jeg fikk utdelt nok av smertestillende så smertene kom jeg meg greit gjennom. Var vel som ekstra sterke menssmerter. Hadde ikke svangerskap bak meg den gang da. En annen jeg kjenner har vært gjennom det 2 ganger. Og opplevde å ha så vondt at hun spydde den første gangen og at det ikke var så ille siste gang. Men når hun gjennomførte det siste gang hadde hun allerede et par svangerskap bak seg. Mulig det har noe betydning. Så tror egentlig det varierer veldig. Anonymkode: 7d65d...abb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Det gjør absolutt mer vondt jo lengre på vei man er! Det er ganske logisk mtp at fosteret og morkaken vokser. Jeg spontanaborterte i uke 5. Vil absolutt ikke si smerten var uutholdelig, og jeg hadde en del psykisk smerte i tillegg siden det var et høyt ønsket svangerskap. Det var vondt, men jeg tok paralgin forte og det var mer som veldig sterke menstruasjonssmerter, og så var selve smertene og det over på en dag. Anonymkode: bcca2...9a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For min del var de første tablettene man skal ta verst. fordi jeg var kvalm heele tiden. Jeg fikk utdelt nok av smertestillende så smertene kom jeg meg greit gjennom. Var vel som ekstra sterke menssmerter. Hadde ikke svangerskap bak meg den gang da. En annen jeg kjenner har vært gjennom det 2 ganger. Og opplevde å ha så vondt at hun spydde den første gangen og at det ikke var så ille siste gang. Men når hun gjennomførte det siste gang hadde hun allerede et par svangerskap bak seg. Mulig det har noe betydning. Så tror egentlig det varierer veldig. Anonymkode: 7d65d...abb Takk for svar, husker du hvilke smertestillende du fikk? Anonymkode: 69f36...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden Du burde kreve kirurgisk abort. Bare tull at kvinner skal gjennomgå medisinsk abort for å spare penger. Anonymkode: c5377...86b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for svar, husker du hvilke smertestillende du fikk? Anonymkode: 69f36...47f Du trenger morfin og du må for all del ikke godta å ta abort hjemme. Vær på sykehuset. Anonymkode: c5377...86b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden Jeg var litt kvalm og uggen dagen etter at den første tabletten var tatt. Selve abortdagen hadde jeg lite smerter, men hadde tatt de smertestillende jeg fikk med fra fra sykehuset. Jeg var da i uke 6. Lykke til! Anonymkode: 9870f...67b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du trenger morfin og du må for all del ikke godta å ta abort hjemme. Vær på sykehuset. Anonymkode: c5377...86b Er det noe du har gjort selv? Anonymkode: 69f36...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det noe du har gjort selv? Anonymkode: 69f36...47f Ja. Anonymkode: c5377...86b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du trenger morfin og du må for all del ikke godta å ta abort hjemme. Vær på sykehuset. Anonymkode: c5377...86b Hvorfor uttale seg så idiotisk bestemt? Det er jo bare tull å fremlegge det som om TS trenger morfin fordi du hadde behov for det. Vi er vitterlig flere i tråden her som ikke har den erfaringen, så jeg håper TS ikke lar seg skremme. Anonymkode: 9870f...67b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Del Skrevet 10 timer siden Jeg syns det var som en ekstra vond mens. Men absolutt ikke i nærheten av noe som er fødsel. Jeg har født ett barn. Sist jeg tok abort var jeg 5 uker på vei og jeg begynte allerede å blø av første pillen jeg fikk på sykehuset. Det går fint, det ligger mer i det psykiske tror jeg♥️ det er den delen som er værst Anonymkode: 8dcf8...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor uttale seg så idiotisk bestemt? Det er jo bare tull å fremlegge det som om TS trenger morfin fordi du hadde behov for det. Vi er vitterlig flere i tråden her som ikke har den erfaringen, så jeg håper TS ikke lar seg skremme. Anonymkode: 9870f...67b Fordi medisinsk abort for mange blir et smertehelvete. Eneste grunnen til at de pusher medisinsk abort er økonomi. KREV KIRURGISK ABORT. Anonymkode: c5377...86b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #13 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg syns det var som en ekstra vond mens. Men absolutt ikke i nærheten av noe som er fødsel. Jeg har født ett barn. Sist jeg tok abort var jeg 5 uker på vei og jeg begynte allerede å blø av første pillen jeg fikk på sykehuset. Det går fint, det ligger mer i det psykiske tror jeg♥️ det er den delen som er værst Anonymkode: 8dcf8...cc4 Medisinsk abort er oftest verre enn fødsel. Anonymkode: c5377...86b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #14 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Medisinsk abort er oftest verre enn fødsel. Anonymkode: c5377...86b Kilder? Anonymkode: bcca2...9a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi medisinsk abort for mange blir et smertehelvete. Eneste grunnen til at de pusher medisinsk abort er økonomi. KREV KIRURGISK ABORT. Anonymkode: c5377...86b Hvor langt på vei var du? Anonymkode: 69f36...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #16 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg syns det var som en ekstra vond mens. Men absolutt ikke i nærheten av noe som er fødsel. Jeg har født ett barn. Sist jeg tok abort var jeg 5 uker på vei og jeg begynte allerede å blø av første pillen jeg fikk på sykehuset. Det går fint, det ligger mer i det psykiske tror jeg♥️ det er den delen som er værst Anonymkode: 8dcf8...cc4 Tusen takk! Har det noe å si om man har født før? Jeg har et barn fra før Anonymkode: 69f36...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #17 Del Skrevet 10 timer siden For min del gikk det veldig bra. Jeg hadde MA, og det ble oppdaget i uke 8, men fosteret var i uke 6. Lite smerter og overraskende lite blødninger. Masse lykke til ❤ Anonymkode: c400e...8b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #18 Del Skrevet 9 timer siden Jeg hadde en medisinsk abort da jeg var 8 uker på vei. De første pillene merket jeg ikke noe særlig til, men de som skulle opp i skjeden på abortdagen merket jeg godt! Jeg hadde voldsomme smerter og kastet opp flere ganger. De må gi meg stikkpiller og intravenøs smertestillende for alle piller kom bare opp igjen. Synes det var greit å gjennomføre aborten på sykehuset, særlig siden jeg trengte annen smertelindring enn bare piller. Det største minuset var jeg lå på et fullt firemannsom hvor alle skulle gjennom det samme og vi delte ett toalett! Jeg reiste hjem samme dag. Syns det er litt dumt at en i tråden her er så veldig bastant på at kirurgisk er det beste og at medisinsk kun er av hensyn til økonomi. Det er langt større komplikasjonsfare ved en kirurgisk abort. Ja det gjorde innmari vondt, men jeg ville valgt det samme igjen om jeg måtte gå gjennom dette en gang til. Anonymkode: 17328...7ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har både hatt medisinsk abort, spontanabort og født. For meg var medisinsk abort minst smertefull. Jeg merket egentlig ikke til noe smerter, var i uke 6. Jeg tok tablettene rett før jeg la meg til å sove, og følte nesten at det «vondeste» av prosessen var over når jeg våknet. Anonymkode: 22aaa...c91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så jeg skal ta medisinsk abort snart. Vil noen dele erfaringer? Har lest mye om at smertene nesten er utholdelige. Jeg er i uke 5. lurer også på om det gjør mer vondt jo lenger man er på vei, noen så vet? Gruer meg så ekstremt mye.. Anonymkode: 69f36...47f Hadde en ma. Da måtte jeg ta samme pillekuren som ved medisinsk abort. Jeg kjente veldig lite smerter. Var i uke 14. Tenker det nok er vondere jo lengre man er på vei for da er jo et større foster som skal ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå