AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Jeg vet jeg er skadet, har levd i et voldelig forhold mange år. Først nå, tre år etter bruddet, våget jeg date igjen. Og har nettopp fått ny kjæreste. Jeg er vant til å lese alle signaler, ta hvert minste tegn på at noe er galt, fra mitt forrige forhold. Jeg er supersensitiv på slikt, rett og slett for å forberede meg på kaos, drama og vold. Det slår bare inn. Jeg går til psykolog og får god hjelp. Men dette er fryktelig krevende for meg. Kjæresten er verdens beste, mest oppmerksomme og skjønne... Men med en gang han feks i flere meldinger på rad bare skriver "hei xxxxx" i stedet for "hei xxxxx ❤️🥰😘" som jeg er vant med, så kan jeg ta det som et "tegn" på at noe dabber av. Eller hvis han ikke lenger skriver så ofte at han savner meg og sånn... Så blir jeg redd med en gang. Han vet ikke enda at jeg har opplevd vold og at jeg er så sensitiv. Tør ikke si det enda. Bør jeg det? Blir så sårbar og redd da. Noen råd? Jeg forstår at dette ikke er helt bra men i hodet mitt blir det som om han ikke er like interessert lenger pga små tegn jeg syns jeg ser. Anonymkode: 65f2e...a3b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Du burde kunne snakke med kjæresten din, uten å være redd. Men det kan jo hende at han mister litt interessen, det kan vi ikke vite med så lite info. Anonymkode: bc6bd...549 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Mitt råd er egentlig at du bør snakke mer med psykologen og muligens kjæresten din, men at du kanskje ikke er klar for å være i et forhold… Anonymkode: bc6bd...549 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden Er godt gift og har aldri sendt en eneste emoji i mitt liv. Anonymkode: 51149...af2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden Dette er jo traumerelatert, og noe vi må aktivt jobbe med i oss selv hver eneste dag. Det er vondt og vanskelig og føles alene, men det er aller viktigst at du og psykologen jobber med dette. Så må du jobbe med å.aktivt overstyre impulsen til å tenke slik. Hver gang blir det biiittelitt lettere. Du må reprogrammere deg selv, rett og slett. Anonymkode: c30e9...f2b 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden Jeg har hatt det slik i mitt siste forhold, og det var fordi jeg var så utrolig redd for å miste kjæresten min. Jeg er kronisk syk, kjæresten min er frisk og jeg var redd for at han gikk lei av meg på grunn av min sykdom. I mine forrige forhold var jeg frisk, og da var jeg aldri usikker eller redd for at kjæresten skulle gå fra meg. Nå tolker jeg alltid hva han skriver og bruken av emojis som en mal på hvor godt han liker meg, og det er grusomt slitsomt. Anonymkode: 6b476...c2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Er godt gift og har aldri sendt en eneste emoji i mitt liv. Anonymkode: 51149...af2 Gud kor kjedelig å aldri kunne flørte eller være morsom med emojies Anonymkode: 6b476...c2a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Han vet ikke enda at jeg har opplevd vold og at jeg er så sensitiv. Tør ikke si det enda. Bør jeg det? Nei. Du bør gå i behandling helt til du ikke er avhengig av smileys. Anonymkode: 4380c...3e9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Det høres egentlig ut som om du burde være singel til du er på en bedre plass mentalt. Anonymkode: 51b14...9fc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei. Du bør gå i behandling helt til du ikke er avhengig av smileys. Anonymkode: 4380c...3e9 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det høres egentlig ut som om du burde være singel til du er på en bedre plass mentalt. Anonymkode: 51b14...9fc Nå må dere gi dere! Er dere de samme som driver å spyr sånn toxic drit i omtrent annenhver tråd hvor folk prøver å ta opp noe som er viktig for dem???? 💩 Anonymkode: 97acf...2f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg vet jeg er skadet, har levd i et voldelig forhold mange år. Først nå, tre år etter bruddet, våget jeg date igjen. Og har nettopp fått ny kjæreste. Jeg er vant til å lese alle signaler, ta hvert minste tegn på at noe er galt, fra mitt forrige forhold. Jeg er supersensitiv på slikt, rett og slett for å forberede meg på kaos, drama og vold. Det slår bare inn. Jeg går til psykolog og får god hjelp. Men dette er fryktelig krevende for meg. Kjæresten er verdens beste, mest oppmerksomme og skjønne... Men med en gang han feks i flere meldinger på rad bare skriver "hei xxxxx" i stedet for "hei xxxxx ❤️🥰😘" som jeg er vant med, så kan jeg ta det som et "tegn" på at noe dabber av. Eller hvis han ikke lenger skriver så ofte at han savner meg og sånn... Så blir jeg redd med en gang. Han vet ikke enda at jeg har opplevd vold og at jeg er så sensitiv. Tør ikke si det enda. Bør jeg det? Blir så sårbar og redd da. Noen råd? Jeg forstår at dette ikke er helt bra men i hodet mitt blir det som om han ikke er like interessert lenger pga små tegn jeg syns jeg ser. Anonymkode: 65f2e...a3b Du må eie fortida di for å ha en framtid tror jeg. Snakk med han og fortell hva du har vært igjennom..og hva det har gjort med deg ift. å tolke f.eks mld. fra han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nå må dere gi dere! Er dere de samme som driver å spyr sånn toxic drit i omtrent annenhver tråd hvor folk prøver å ta opp noe som er viktig for dem???? 💩 Anonymkode: 97acf...2f6 Jeg er helt enig med de du svarte, jeg. TS er ikke frisk og tusenvis av hjerter og emojis vil ikke gjøre henne bedre. Det dekker kun behovet der og da og ikke frykten hun lever med. Kjæresten skal heller ikke trenge å sende henne dette. Anonymkode: bd56f...b19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden TS : Bra at du er utpå igjen og veldig bra at du bruker psykolog!!! Det er nok av dem som bare tror tidligere traumer kan feies under teppet eller går over av seg selv. Dette er ikke uvanlig og kan settes i sammenheng med det man kaller "Usikker tilknytningsstil". Denne tilknytningsstilen knyttes til tidligere traumer (barndomstraumer) som gjør at man er engstelig for å bli forlatt. Dette gjør at man er oversensitiv på mye, og for å si det på godt norsk - Man ser spøkelser på høylys dag! Dette må du jobbe med og diskutere med psykologen. Men i korte trekk, må du spørre deg selv om du har noen reell grunn til å være redd for at han skal forlate deg? Han han sagt eller gjort noe helt konkret - eller handler dette bare om hvordan du tolker småord og emojis i et medium som tross alt er pt. den største kilden til misforståelser og feilkommunikasjon (it's a fact) Når det gjelder ordvalg og emojis. Husk at kjæresten din er et menneske han også. Han kan være stresset. Han kan ha en dårlig dag. Ja, han kan være litt irritert på deg eller skuffet over noe, men sånn er det i forhold av og til. Det betyr ikke at han kommer til å forlate deg, og det trenger ikke være noe du eller han skal lage til noe større sak heller! Vi er ikke dønn stabile i humøret 24/7 noen av oss. Det er mest sannsynlig bare tilfeldig om han bruker emojis eller ikke eller det kan være humørsvingninger eller travelhet som ikke har noe med deg å gjøre. Du må finne tryggheten i deg selv. Det er vanskelig. Mest sannsynlig forlater han deg ikke. Men om han gjør det, så er det trolig noe du ikke kan påvirke. Så om det skjer, så skjer det. Men ikke sitt og katastrofetenk og ta sånt på forskudd. Ta det hvis i det hele tatt den situasjonen skulle oppstå. I mellomtiden må du lære deg å nyte dagene og nyte forholdet og gjøre det beste ut av det. Ikke bli needy og kontrollerende. Ikke bli manisk over emoji-bruk. Pust med magen og fokuser på forholdet. Men - altså - snakk med psykologen først og fremst. Lykke til! ❤️ Anonymkode: 97acf...2f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): TS er ikke frisk og tusenvis av hjerter og emojis vil ikke gjøre henne bedre. Anonymkode: bd56f...b19 Er dette din faglige vurdering? TS har heller ikke på noe vis påstått at det er kjæresten sitt ansvar å sende henne nok hjerter. Hun er åpenbart klar over at problemet ligger på hennes side, siden hun tar det opp. Hun har en psykolog, som er den eneste med faglig kompetanse til å vurdere dette. Hvis alle som har et issue i hodet skal leve i sølibat til vi er "friske" så må vi alle være evig single. - Deg inklusive. Anonymkode: 97acf...2f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Vet ikke om du skal fortelle at du måler ham på ord og smileys. Han kan bli ganske stresset av det, eller enda verre - han blir muligens noe falsk av det, pepprer deg med smileys samtidig som han er på vei vekk. Anonymkode: 916cb...6b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden Vel, mannen min har aldri vært opptatt av telefon i det hele tatt - og han viser med handlinger i hverdagen (og forteller meg) hvor glad han er i meg, uten at jeg trenger hjerter og emojis i meldingene fra han 😊 mener bare å si at det er heeelt vanlig å ikke bruke så uformelt språk med masse emojis for alle. Verken mannen min eller kameratene hans bruker emoji, og vi er "bare" 30 år gamle, så det er ikke fordi vi ikke bruker teknologi etc.. Anonymkode: 71ebc...0af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden Jeg forstår at du er veldig på vakt og veldig sensitiv på endringer i mannens væremåte og uttrykksmåte, men det kan være mange "ufarlige" årsaker til at en mann varierer sin kommunikasjon. Du skriver at du tolker fraværet av emojis som en mulig dabbende interesse for deg, men det kan like gjerne være at han begynner å bli så trygg på deres forhold at han ikke ser det store behovet for å "smøre på" med emojier i alle meldinger. At du ikke deler den tryggheten på grunn av din bakgrunn, det vet jo ikke han om. Kanskje ville det være en god idé å fortelle han om dine utfordringer og ditt store behov for bekreftelse og trygghet, slik at han kan ta hensyn til det? Selv er jeg vokst opp i en verden før mobiltelefon(fikk min første telefon midt i 20-årene) og uten emojis. For meg er det fint med en hjerte-emoji fra kona, eller en smiley, og jeg kan av og til finne på å sende noe tilsvarende i retur, men om hun skulle smøre på med tre-fire-fem emojier av ulike slag i samme melding, da blir det for mye for meg. Jeg er ikke vant til, og trives ikke med å uttrykke meg på denne måten. Det er et fremmed "språk" for meg som jeg ikke er komfortabel med. Vet ikke om det også kan være litt slik for kjæresten din? Anonymkode: 12240...31b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden I så tilfelle hater jeg og mannen hverandre.. "Kjøper du.....?" "husket du..?" "Finner ikke..." Og en diskusjon om dekkskifte.. Anonymkode: a310a...7f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Gud kor kjedelig å aldri kunne flørte eller være morsom med emojies Anonymkode: 6b476...c2a For meg blir det litt som de som trenger gaver. Eller store ord. For å føle seg elsket. Jeg vet at mannen elsker meg, fordi han viser det hver dag. Kommer inn med kaffe på senga, tar unna noen av mine oppgaver om han ser det først, henter meg om jeg er ute og tar litt vin. Det er slike som eksen til TS som bruker ytre ting til å vise kjærlighet, nettopp fordi det ikke krever kjærlighet å slenge på et hjerte, eller si "jeg elsker deg". Det er noe mange kvinner lett blir lurt inn i. I stedet for å virkelig ta inn over seg hvordan de blir behandlet i forholdet. Anonymkode: a310a...7f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinen Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden Det er ikke naturlig for alle å bruke emojis. Han jeg dater nå bruker aldri emojis og skriver og snakker minimalt om følelser. Men hver gang vi er sammen gir han meg masse nærhet og kjærlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå