AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Dere som er gift, mente dere det da dere sa ja til å leve med den andre i gode og onde dager? I medgang og motgang? Eller tenkte dere ikke over hva dere sa ja til? Anonymkode: 94849...04a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Ja, men hadde jeg visst hva «onde» innebar, hadde jeg aldri gjort det. Anonymkode: 0864f...524 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Derfor kommer jeg nok aldri til å gifte meg. Stor DYR fest,der begge parter lyver så det renner til hverandre. Vi er i 2024,de fleste par vil skille seg. Her i vesten går man fra hverandre av helt åpenbart tåpelige grunner. Pisspreik fra ende til annen. Hater også å gå i bryllup,for jeg vet det ikke blir lenge til neste gang! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden Selvsagt 😊 Anonymkode: 228d8...208 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden Ja, jeg mente det og mener det. Men det er jammen godt man ikke kan se inn i fremtiden. De fleste tar det jo for gitt at de fleste dagene blir gode, men sånn er det ikke... uavhengig av sivilstatus. Når det er sagt, mener jeg virkelig ikke at man skal tåle hva som helst fordi man en gang giftet seg. Ikke alle forhold skal reddes. Anonymkode: 63aab...86f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden Ja, som i at det både er gode og onde. Vi har hatt det veldig fint i 20 år, og vært hverandres støtte gjennom nedturene livet byr på. Og heiet på hverandre gjennom livets oppturer. Men "onde" har for meg alltid betydd livets uunngåelige nedturer. Utroskap, mishandling, psykisk sykdom der jeg blir brukt som søppelbøtte. Da hadde jeg gått, uten et snev av tanke på løftene jeg ga. Anonymkode: d27f5...76c 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dere som er gift, mente dere det da dere sa ja til å leve med den andre i gode og onde dager? I medgang og motgang? Eller tenkte dere ikke over hva dere sa ja til? Anonymkode: 94849...04a Selvfølgelig. Vært gift i 22 år nå og vi har vært igjennom mye. Sammen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #8 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dere som er gift, mente dere det da dere sa ja til å leve med den andre i gode og onde dager? I medgang og motgang? Eller tenkte dere ikke over hva dere sa ja til? Anonymkode: 94849...04a Jeg mente det ikke. Jeg hadde ikke lyst å gifte meg i det hele tatt. Brøt helt sammen under talen. Å så søtt og romantisk mente gjestene. De skulle bare visst hva som gikk igjennom hodet mitt. Anonymkode: 4a70d...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 15 timer siden #9 Del Skrevet 15 timer siden Det mente jeg. Men med onde tider mener jeg dødsfall i nær familie, sykdom, arbeidsløshet, depresjon eller ulykker. Når en part med vilje går all inn for å såre den andre parten, er det ikke "onde tider", men en ond partner. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beloved Skrevet 15 timer siden #10 Del Skrevet 15 timer siden Nettopp. Jeg sa ja til onde DAGER, ikke en ond mann. (Og så betalte vi 30 kr parkering ved tinghuset og ellers ikke en krone for å gifte oss, så dyrt trenger det ikke å være å gi de løftene.) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Del Skrevet 15 timer siden Rosalilje84 skrev (2 minutter siden): Det mente jeg. Men med onde tider mener jeg dødsfall i nær familie, sykdom, arbeidsløshet, depresjon eller ulykker. Når en part med vilje går all inn for å såre den andre parten, er det ikke "onde tider", men en ond partner. Det er en selvfølge, tenker jeg 😊 Man har jo også akkurat lovet å elske og ære hverandre. Holdes ikke dét, så er løftene allerede brutt. Anonymkode: 228d8...208 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Del Skrevet 15 timer siden Ja jeg mente det så absolutt. Men han forandret seg veldig mye pga traumer fra barndommen og etterhvert mye fysisk og psykisk sykdom. Så onde dager ble til ond partner rett å slett. Anonymkode: bb9a6...a8a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden Ja, jeg mente det. Dessverre gjorde ikke mannen min det, og ekteskapet endte i grøften i møte med livets ubarmhjertige nedtur. Jeg var villig til å sette mitt liv til side for å løse utfordringer og tilgi løgner og grov utroskap - men til ingen nytte. Nå er jeg skilt, og den største skuffelsen er at jeg valgte å stifte familie med en mann som ikke var ærlig hverken mot meg eller seg selv. Anonymkode: 9755b...960 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Del Skrevet 15 timer siden Vi er ikke gift men her gjelder gode og onde dager livet ut uansett. Unntak er selvsagt sjalusi og vold, resten jobber vi oss gjennom. Anonymkode: 39beb...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #15 Del Skrevet 15 timer siden Ja (giftet meg borgerlig, så har ikke stått og lovet noe som helst), jeg tenkte at det var for alltid, har alltid visst vi vil bli pensjonister sammen. Og det tror jeg fortsatt, nå enda mer. Han er min nærmeste familie, jeg vil ikke forlate ham pga «onde dager» noe mer enn jeg ville bytta ut foreldrene mine eller barna mine, hvis noe ble vanskelig. De fleste forblir gift, forresten. Anonymkode: f088e...cba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #16 Del Skrevet 15 timer siden Ja, mente det da jeg sa det, men min tolkning av døden er ikke bare fysisk død. Det kan også være et dødt forhold, døde følelser +++ Min hensikt er likevel at ekteskapet skal vare hele livet, og det er det jeg kommer til å jobbe for. Det er det jeg håper på. Anonymkode: 2d000...bc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #17 Del Skrevet 15 timer siden Ja, jeg mente det. Det mente heldigvis mannen min og. For vi har vært gjennom tøffe år, og kommet styrket ut av det. Tøffe år var sykdom hos mitt barn, utbrenthet hos meg, og ergo mindre penger osv. Men altoppslukende var ungdommen, sammenbrudd, rus og ja...det har vært tøft. Men vi har stått i det. Anonymkode: 16ec4...b72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 15 timer siden #18 Del Skrevet 15 timer siden Ja, det mente jeg og mener det fortsatt. Har definitivt fått prøve både gode og onde dager, og er fortsatt like sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 15 timer siden #19 Del Skrevet 15 timer siden (endret) Jeg er ikke gift, men jeg tror de aller fleste som gifter seg sier ja til gode og onde dager når de gifter seg. Problemet er at mange ekteskap utvikler seg til å bli flere onde dager i uka enn gode, og i stor kontrast med hvordan hverdagen var når de inngikk ekteskapet, så da blir det skillsmisse da. Samt at det kan oppstå utroskap og nedbrytende atferd etter mange år i forhold, og dette er ikke noe som faller inn under kategorien "onde dager". Da er det snakk om onde mennesker. Og det tror jeg få ønsker å bevare bare for å gjøre det. Endret 15 timer siden av Bombasi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 14 timer siden #20 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Dere som er gift, mente dere det da dere sa ja til å leve med den andre i gode og onde dager? I medgang og motgang? Eller tenkte dere ikke over hva dere sa ja til? Anonymkode: 94849...04a Ja, det tenkte jeg over. Det er et stort løfte å gi, og kan være tungt om det kommer mange "onde" dager, men et løfte er et løfte. Hittil har jeg holdt løftet mitt til kona i 25 år, og har tenkt å fortsette med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå