AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #21 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvis katten velger henne er det vel bedre at den bor der? Anonymkode: 06efa...850 Hvis gir unger nok godteri vil nok de velge naboen også, bør naboen da også få ungene? Anonymkode: d2aeb...250 8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #22 Del Skrevet 22. november 2024 Jeg synes det er ufint av henne å være i et forhold med katten din. Men mer alvorlig, gi henne tydelig og klar beskjed om hvor skapet skal stå og skjem bort katten så den foretrekker deg. Anonymkode: 1faca...e88 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacadamiaNut Skrevet 22. november 2024 #23 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ikke rått kjøtt siden det kan gi katten invollsorm. Anonymkode: d7dbb...c05 Så rå biff fra butikk kan gi innvollsorm? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #24 Del Skrevet 23. november 2024 Takk for mange gode råd og omtanke. Jeg har tenkt tanken på å holde henne inne over noen dager, men hun er tross alt ingen innekatt, så jeg tør ikke utsette henne for det. Hun har katteluke og hun er chippet, men å installere gps slik noen foreslo var gjerne en god idé! Men jeg har ikke sett andre varianter av disse enn store kladeiser som jeg da mistenker at naboen ville ha fjernet med en gang katten min går inn der igjen? jeg sendte en forsiktig melding dagen etter hun kom på døren og skrev at jeg satt pris på om hun neste gang katten «banka på» kunne la være å slippe hun inn og at hun faktisk heller må skaffe seg sin egen katt. Da svarte hun tilbake at det var totalt uaktuelt for hun svikter ikke familien sin… Har aldri kjent den dama så vet ikke hva som eventuelt feiler henne, men hun er alene og i 50-årene. Noen andre i nabolaget sa at noen år før jeg flytta inn så gikk hun rundt med en chihuahua hun lånte av noen bekjente i barnevogn. Og at hun var observert i McDrive hvor hun hadde hunden i forsetet og kjøpte egen barneburger til den. Anonymkode: 4c7c3...954 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. november 2024 #25 Del Skrevet 23. november 2024 Vær glad og at pusen din har ett godt forhold til naboen din kjekt om noe skulle skje så går den dit 😻😻 denne pusen Tuss slo seg ned hos meg 😻😻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #26 Del Skrevet 23. november 2024 Maskinfører skrev (1 minutt siden): Vær glad og at pusen din har ett godt forhold til naboen din kjekt om noe skulle skje så går den dit 😻😻 denne pusen Tuss slo seg ned hos meg 😻😻 Så den hadde et hjem, men du stjal den? Anonymkode: 4c7c3...954 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. november 2024 #27 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så den hadde et hjem, men du stjal den? Anonymkode: 4c7c3...954 De var nede og hentet den etter 5 minutter kom han tilbake disse folka slapp hunden ut også gikk de og la seg til og sove her er det trafikkert vei også de flyttet uten og ta med seg pus 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #28 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (På 20.11.2024 den 22.04): Dette er nok ikke helt uvanlig. Vi har en gal dame i nabolaget her som har gjort det samme med katten til en nabo. Dama har også hatt en diskusjon gående om dette i en nabolagsgruppe på Facebook 🤯 Få katten chippet og registrert på deg, og anmeld for tyveri. Anonymkode: 980dc...0aa OMG bor vi i samme nabolag? Begynner denne dama sitt navn på N? Anonymkode: a08be...824 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #29 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Takk for mange gode råd og omtanke. Jeg har tenkt tanken på å holde henne inne over noen dager, men hun er tross alt ingen innekatt, så jeg tør ikke utsette henne for det. Hun har katteluke og hun er chippet, men å installere gps slik noen foreslo var gjerne en god idé! Men jeg har ikke sett andre varianter av disse enn store kladeiser som jeg da mistenker at naboen ville ha fjernet med en gang katten min går inn der igjen? jeg sendte en forsiktig melding dagen etter hun kom på døren og skrev at jeg satt pris på om hun neste gang katten «banka på» kunne la være å slippe hun inn og at hun faktisk heller må skaffe seg sin egen katt. Da svarte hun tilbake at det var totalt uaktuelt for hun svikter ikke familien sin… Har aldri kjent den dama så vet ikke hva som eventuelt feiler henne, men hun er alene og i 50-årene. Noen andre i nabolaget sa at noen år før jeg flytta inn så gikk hun rundt med en chihuahua hun lånte av noen bekjente i barnevogn. Og at hun var observert i McDrive hvor hun hadde hunden i forsetet og kjøpte egen barneburger til den. Anonymkode: 4c7c3...954 Hun høres psykisk syk ut. Og ustabil. Her må du være helt tydelig og ikke "forsiktig", hun har ingen respekt for dine grenser og har ingen planer om å gi seg. Disse type mennesker henger i for å oppnå det de har bestemt seg for. Ville snakket med andre naboer og eventuelt politiet for uformell samtale (lov å ringe dem og stille spørsmål/rådføring) for hva man eventuelt kan gjøre Anonymkode: f9975...c15 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 23. november 2024 #30 Del Skrevet 23. november 2024 En av grunnene til begge mine katter er innekatter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 23. november 2024 #31 Del Skrevet 23. november 2024 Dette er noe av det sykeste jeg har lest idag. Hvem er det som driver å stjeler katter? Tror det hadde klikket helt for meg. Jeg ser på mine katter som mine barn. Dette er kidnapping. Blir sint bare å lese om det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #32 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (På 23.11.2024 den 2.17): Så den hadde et hjem, men du stjal den? Anonymkode: 4c7c3...954 Alle dyr har det ikke godt der de bor. Skulle vært obligatorisk kurs om hunder, katter og kaniner før man fikk ta inn et dyr. Anonymkode: d1ae0...578 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #33 Del Skrevet 24. november 2024 Ville satt på katten GPS. Om hun så tar den av så ser vel du hvor den var sist. Ville også vært helt tydelig på at dette er din katt, og at hun ikke har noe med å hverken mate den eller slippe den inn hos seg. Anonymkode: 5fddc...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #34 Del Skrevet 25. november 2024 Jeg ville faktisk svart henne at det blir anmeldt dersom hun tar katten din, og at hun tvinger deg til å holde katten inne så lenge hun ikke gir seg med å ta den inn. Hvis hun bryr seg om katten, respekterer hun at katten allerede har et hjem og en familie og slutter å ta den inn uten tillatelse og unngår at du må holde den inne og unna henne. Jeg ville også rådført meg med politiet og gitt henne beskjed om at det er en dialog der fordi hun ikke vet forskjell på mitt og ditt. Hun her tar verken hint eller klare beskjeder tydeligvis, så det er lov å være beinhard på dette. Ikke gå i dialog etter å ha sagt i fra, bare gi klar melding og at det ikke er oppe til diskusjon ✌🏼 Anonymkode: 7658d...849 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #35 Del Skrevet 25. november 2024 Det er ikke lov å oppfordre til lovbrudd på kg, men jeg vet hva jeg ville gjort. Anonymkode: bc571...138 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 25. november 2024 #36 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke lov å oppfordre til lovbrudd på kg, men jeg vet hva jeg ville gjort. Anonymkode: bc571...138 Du ville brukt sprengstoff? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #37 Del Skrevet 25. november 2024 Noe lignende skjedde med oss i fjor. Den ene katten vår var borte i nesten en uke, og vi var fryktelig bekymret og engstelige. Han har aldri noen sinne vært borte et døgn engang. Vi hang opp lapper rundt i nabolaget, skrev et etterlysning på lokal FB-gruppe, og etter hvert begynte vi også å ringe på hos de nærmeste naboene. Da viste det seg at han plutselig «bodde» hos naboen i huset bak oss, hun hadde tatt ham inn og holdt ham inne hos seg, fordi «det virket som han så gjerne ville inn» 🙄🙄🙄 Kattene våre har katteluke som bestandig er åpen, dvs at han overhode ikke hadde behov for å komme inn til henne - men jeg tipper hun lokket ham inn med noe. Vi ble veldig forbanmet - men for å bevare godt naboskap, sa vi det ikke fullt så tydelig til henne… Dvs, vi sa ifra at vi syntes dette var uakseptabelt, og forklarte at vi hadde vært veldig bekymret for katten vår (vi var jo sikre på at han lå påkjørt et eller annet sted 😳), men ikke full utskjelling, liksom… Anonymkode: 9d9eb...840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #38 Del Skrevet 25. november 2024 Jeg ville tatt en prat med naboen,dette er ikke greit. Anonymkode: 45135...ebc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #39 Del Skrevet 25. november 2024 Meowmere skrev (10 minutter siden): Du ville brukt sprengstoff? Hahaha jeg ler 😂 Kanskje ikke så brutalt. Ingen hadde mistet huset eller livet 😅 Anonymkode: bc571...138 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 25. november 2024 #40 Del Skrevet 25. november 2024 Så, stjeling av katt med andre ord ☹️ Nei, katter har det som oftest best hos sine eiere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå