Maleficenta Skrevet 22. november 2024 #21 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja hvorfor er han Frosta legen siktet for voldtekt når han heller ikke har hatt samleie? Anonymkode: e3806...f67 Er han ikke det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 22. november 2024 #22 Del Skrevet 22. november 2024 Kan det være å ta seksuelle bilder av en sovende person feks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 22. november 2024 #23 Del Skrevet 22. november 2024 takinova skrev (2 timer siden): Kan det være å ta seksuelle bilder av en sovende person feks? En seksuelt krenkende handling må vel det være... Men om man kler av den sovende personen og legger personen i uverdige stillinger og tar bilde så kanskje ja? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 22. november 2024 #24 Del Skrevet 22. november 2024 Marius Borg Høiby er siktet for voldtekt uten samleie etter straffelovens § 291 b. Det betyr at han har skaffet seg "seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen". Ettersom han er siktet etter den paragrafen og ikke § 291, vet vi at det ikke har vært penetrering med penis og heller ikke gjenstander. Han er heller ikke siktet for neddoping av fornærmede. Hadde han innført gjenstander, hadde han i tillegg vært siktet for brudd på § 292. Det samme med neddoping. Arne Bye, Frosta-legen, er siktet for brudd på både § 291 og § 292, ettersom han i mange tilfeller har benyttet gjenstander. § 291.Voldtekt Med fengsel inntil 10 år straffes den som a. skaffer seg seksuell omgang ved vold eller truende atferd, b. har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller c. ved vold eller truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv. 0 Tilføyd ved lov 19 juni 2009 nr. 74. § 292.Minstestraff for voldtekt til samleie mv. Straffen er fengsel fra 3 inntil 15 år dersom voldtekten som nevnt i § 291 omfattet: a. innføring av penis i skjede- eller endetarmsåpning, b. innføring av penis i fornærmedes munn, c. innføring av gjenstand i skjede- eller endetarmsåpning, eller d. dersom lovbryteren har fremkalt en tilstand som nevnt i § 291 bokstav b for å oppnå seksuell omgang. Tilføyd ved lov 19 juni 2009 nr. 74, endret ved lov 19 juni 2015 nr. 65. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 22. november 2024 #25 Del Skrevet 22. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja hvorfor er han Frosta legen siktet for voldtekt når han heller ikke har hatt samleie? Anonymkode: e3806...f67 Det er fordi voldtekt i juridisk sammenheng er ikke bare samleie, det er all seksuell omgang uten samtykke. Så når Arne Bye fører inn gjenstander eller fingre på en måte som ikke er medisinsk adekvat i forhold til det medisinske problemet pasienten har, er det voldtekt. Endret 22. november 2024 av lurker Skrivefeil 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 22. november 2024 #26 Del Skrevet 22. november 2024 Jeg husker den berømte lurelegen som stakk en tang fra biltema opp i skjeden til en dame for å fjerne en spiral. Hun ga henne masse beroligende Hun ble etter det jeg husker (finner ikke dommen her) dømt for å ha skaffet seg seksuell omgang gjennom et tillitsforhold Hadde hun blitt dømt for voldtekt om det ikke var snakk om en spiral som skulle ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 22. november 2024 #27 Del Skrevet 22. november 2024 Pipaluk skrev (1 time siden): Jeg husker den berømte lurelegen som stakk en tang fra biltema opp i skjeden til en dame for å fjerne en spiral. Hun ga henne masse beroligende Hun ble etter det jeg husker (finner ikke dommen her) dømt for å ha skaffet seg seksuell omgang gjennom et tillitsforhold Hadde hun blitt dømt for voldtekt om det ikke var snakk om en spiral som skulle ut? Jeg kjenner ikke den saken, så det er vanskelig å svare på hva som gjelder her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 22. november 2024 #28 Del Skrevet 22. november 2024 lurker skrev (33 minutter siden): Jeg kjenner ikke den saken, så det er vanskelig å svare på hva som gjelder her. https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/lurelegen-domt-til-fengsel-i-to-og-et-halvt-ar/s/12-95-3423348811 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 22. november 2024 #29 Del Skrevet 22. november 2024 Når man leser disse definisjonene så skjønner jeg at keg har blitt voldtatt uten samleie flere ganger som ung... Jeg forstod ikke at det var ulovelig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #30 Del Skrevet 22. november 2024 Det er mange former for voldtekt: Mann dømt til ett år og fire måneders fengsel for å ha brukt en sovende kvinnes hånd til å masturbere penis Anonymkode: 27884...9e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå