AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #1 Del Skrevet 20. november 2024 Har en venninne, som jeg har kjent i en del år og blitt veldig close det siste året. Herlig dame på så mange måter, men kommer til stadig opp noen holdningene jeg sliter med. Hun dømmer kvinner som har blitt utsatt for vold og voldtekt. Hun klarer alltid å legge mye skyld over på offeret uansett omstendigheter. Hun oppsøker alle saker på nett om feilaktige beskyldninger om vold og voldtekt og bruker dette som argumenter for at alle kvinner har skyld i vold. Hun har selv vært utsatt voldgift nære relasjoner og står støtt at det var som fortjent siden hun kan være så giftig. Men eksen måtte sone 5 år for det han utsatte henne for. Jeg sliter mer og mer med å forstå dette og være rundt henne. Jeg mener stikk i motsatt, men orker ikke å krangle om dette med henne vær gang, men det begynner å koste å bare tie bort også. Hvorfor har er en ellers oppegående kvinne så harde meninger om at kvinner har skyld i egen juling? Jeg forstår ikke det her. Noen som har vært borti lignende? Anonymkode: 8c3dd...edc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 20. november 2024 #2 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har en venninne, som jeg har kjent i en del år og blitt veldig close det siste året. Herlig dame på så mange måter, men kommer til stadig opp noen holdningene jeg sliter med. Hun dømmer kvinner som har blitt utsatt for vold og voldtekt. Hun klarer alltid å legge mye skyld over på offeret uansett omstendigheter. Hun oppsøker alle saker på nett om feilaktige beskyldninger om vold og voldtekt og bruker dette som argumenter for at alle kvinner har skyld i vold. Hun har selv vært utsatt voldgift nære relasjoner og står støtt at det var som fortjent siden hun kan være så giftig. Men eksen måtte sone 5 år for det han utsatte henne for. Jeg sliter mer og mer med å forstå dette og være rundt henne. Jeg mener stikk i motsatt, men orker ikke å krangle om dette med henne vær gang, men det begynner å koste å bare tie bort også. Hvorfor har er en ellers oppegående kvinne så harde meninger om at kvinner har skyld i egen juling? Jeg forstår ikke det her. Noen som har vært borti lignende? Anonymkode: 8c3dd...edc Vet du om hun ble utsatt for vold i barndommen? Kan det ha skjedd noe som gjør at hun føler seg skyldig i vold. De jeg har snakket med som har forsvart vold, sier ofte at se fikk juling i barndommen. De legger ofte til at de fortjente det, og er glad foreldrene lærte de respekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #3 Del Skrevet 20. november 2024 Fem år for vold i nære relasjoner er svært mye, og indikerer alvorlig vold over tid. Dermed kan det du beskriver være en traumereaksjon, en form for selvbeskyttelsesmekanisme. Kanskje er det best om du bare unngår disse temaene med henne. Anonymkode: 9cbaa...6a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #4 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Fem år for vold i nære relasjoner er svært mye, og indikerer alvorlig vold over tid. Dermed kan det du beskriver være en traumereaksjon, en form for selvbeskyttelsesmekanisme. Kanskje er det best om du bare unngår disse temaene med henne. Anonymkode: 9cbaa...6a0 Prøver mitt aller beste å styre samtalen vekk ja, men hun blir helt besatt. Selv jeg sier"nå snakker vi om noe annet" så fortsetter hun. Jeg gjør mitt beste for å fortså at dette er hennes skjold mot traumene, men det begynner å bli tungt å høre flere ganger i uka at kvinner fortjener juling. Anonymkode: 8c3dd...edc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #5 Del Skrevet 20. november 2024 Sefanja skrev (27 minutter siden): Vet du om hun ble utsatt for vold i barndommen? Kan det ha skjedd noe som gjør at hun føler seg skyldig i vold. De jeg har snakket med som har forsvart vold, sier ofte at se fikk juling i barndommen. De legger ofte til at de fortjente det, og er glad foreldrene lærte de respekt. Ja, hun har fått gjennomgå fra hun var barn ja på ulike måter. Men er nå så vanskelig å høre på at jeg og alle andre kvinner er giftige kjerringer som kan ha det så godt flere ganger i uka. Er helt utslitt av høre om alle sakene hun graver frem om sinnsyke kvinnfolk.... Anonymkode: 8c3dd...edc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 20. november 2024 #6 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, hun har fått gjennomgå fra hun var barn ja på ulike måter. Men er nå så vanskelig å høre på at jeg og alle andre kvinner er giftige kjerringer som kan ha det så godt flere ganger i uka. Er helt utslitt av høre om alle sakene hun graver frem om sinnsyke kvinnfolk.... Anonymkode: 8c3dd...edc Hjernen hennes er påvirket. Når hun har opplevd det i barndommen forbinder hun det med kjærlighet. Hvis hun innser at hun er skadet, er det kanskje ikke så vanskelig å få henne i behandling? Skjønner godt at det er slitsomt å høre på. Kan du prøve å få henne til å snakke med noen profesjonelle? Slitsomt med se som har oppheng i giftig femininitet. 5 år indikerer at hun er blitt utsatt for svært grov vold og sikkert voldtekt over en lang periode. Du kan ikke gjøre så mye annet enn å fortsette å si at hun ikke fortjente det, og at ingen fortjener det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå