Gå til innhold

Hvorfor får kollegaen min så mye oppmerksomhet fra menn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke helt dette. På jobben er vi ca 50 stk i varierende alder. Så å si alle menn rundt min og hennes alder (30-årene) er superinteressert i å snakke med henne. Hun er alltid i en samtale med noen av mennene. Hun er normalvektig, men med former, så ikke akkurat noen modellkropp. Ansiktet er helt ordinært. Hun kler og sminker seg feminint, men holder seg ikke spesielt godt for alderen, linjer i panna og sånt. 

Jeg syns det er flere som er penere på jobb enn henne, som ikke får denne typen oppmerksomhet. Noen, inkludert meg selv, er single. Hun er ikke det og flere av mennene som er "på" er heller ikke det. Hun ler og tøyser mye, til og med når hun er syk eller sliten. Er det å le og være utadvendt såååå attraktivt at man får så mye oppmerksomhet, selv om man ikke er pen i utgangspunktet? Jeg vet forresten at de faktisk syns hun er attraktiv og ikke bare liker henne som venn, fordi flere har vært litt klåfingrede på arrangementer med alkohol. 

Spør fordi jeg prøver å øke min egen attraktivitet og skjønner ikke hva det er som gjør at menn flokker seg rundt den overnevnte kollegaen. 

Anonymkode: c5b1d...c50

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper det er fordi hun er utadvendt og virker åpen for å bli kjent med folk. Hvis man virker reservert er det ikke så mange som tør å prøve seg uansett hvor pen man er. De aller fleste synes jo avvisning er skummelt.

Anonymkode: a38d4...65f

• Liker 26
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt dette. På jobben er vi ca 50 stk i varierende alder. Så å si alle menn rundt min og hennes alder (30-årene) er superinteressert i å snakke med henne. Hun er alltid i en samtale med noen av mennene. Hun er normalvektig, men med former, så ikke akkurat noen modellkropp. Ansiktet er helt ordinært. Hun kler og sminker seg feminint, men holder seg ikke spesielt godt for alderen, linjer i panna og sånt. 

Jeg syns det er flere som er penere på jobb enn henne, som ikke får denne typen oppmerksomhet. Noen, inkludert meg selv, er single. Hun er ikke det og flere av mennene som er "på" er heller ikke det. Hun ler og tøyser mye, til og med når hun er syk eller sliten. Er det å le og være utadvendt såååå attraktivt at man får så mye oppmerksomhet, selv om man ikke er pen i utgangspunktet? Jeg vet forresten at de faktisk syns hun er attraktiv og ikke bare liker henne som venn, fordi flere har vært litt klåfingrede på arrangementer med alkohol. 

Spør fordi jeg prøver å øke min egen attraktivitet og skjønner ikke hva det er som gjør at menn flokker seg rundt den overnevnte kollegaen. 

Kanskje de føler de har sjans på henne og er redd for de penere damene, selv om det er merkelig de prøver seg på henne når hun har partner. Virker som mennene på jobben din har tvilsom karakter, inkludert henne siden hun fortsetter å flørte med dem.

Anonymkode: b692d...cf7

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste fremstår som sjarmerende og hyggelige ved å le og vise interesse for den de prater med. Hun står garantert ikke å prater om seg selv.

Anonymkode: b610d...0ea

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen damer har noe sensuelt ved seg som det ikke er så lett for andre damer å catche. Du sier formfull, da har hun sikkert store pupper? Mange menn tenner jo veldig på det, også underbevisst. Og å være åpen og blid er også ekstremt effektivt.
Modellpene, veldig tynne damer er sjelden de mest populære i virkeligheten, er min erfaring.

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om du mener at hun ikke er så attraktiv, kan jo mennene mene det fordi. Dessuten kan hun være sjarmerende, grei og morsom, og det hjelper så absolutt på.

Anonymkode: bb7fd...42b

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har sikker en god og varm utstråling, og får mennene til å føle seg komfortable i samtale med henne. Hvem som er «penest» er en individuell vurdering, og det handler om mer enn symmetri og eventuelle linjer i ansiktet. Jeg hadde jobbet med personligheten min om jeg var deg, kanskje prøve å ikke sammenligne deg med andre så mye, det er litt usjarmerende.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel det berømmelige "noe", da. Den av venninnene mine som hadde absolutt mest draget da vi var yngre, var nokså ordinært utseendet og ikke påfallende flørtende på noe vis, men det var helt åpenbart at det var noe ved henne som menn ble tiltrukket av, i de mest hverdagslige situasjoner. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv utstråling er mykje viktigere enn å vere modellpen, så om kollegaen ler og smiler mykje, er det meir fristende å henge rundt henne. Enkel matematikk. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.11.2024 den 14.56):

.. jammen det har du nettopp skrevet selv - ditt anonyme krek: etter det du skriver er hun en helt vanlig dame, som har sin egen alder, er utadvendt, ikke lurer på om andre ser yngre/penere/noe ut, opberverer og er i kontakt med omgivelsene. Og jeg er temmelig sikker på at hun også smiler og har det fint med gubben(?) hjemme, kanskje tilmed forteller om alle hannkattene som blir klåfingra i fylla. Noen tåler det, andre ikke.

Senk skuldrene, la rynkene i panna komme og finn ut hvordan du selv vil være nå. Ikke før og ikke senere, men nå. Det er det beste du kan være for deg selv og så kommer omgivelsene gjerne etter.

Jeg tror jeg kjenner akkurat samme greia selv: når først det er en dame på kroken er det gjerne flere muligheter (eller hva pokker skal man kalle det?) som dukker opp, antagelig fordi jeg trives og har det fint. Når det ikke er noen for meg er det liksom "ingen" som vil kline-pule-flørte. Selvforsterkende er stikkordet. Noen ganger upraktisk og andre ganger totalt umulig å kommer over.

P^Julebord snart, kjør på med den best eutgaven av deg selv. Pynt med et smil. Og hvis du ikke har lyst eller sansen så finner du på noen annet eller blir hjemme. Uansett: ikke gjør noe du ikke har lyst til eller "er" selv.

Endring: skriveleifer..

Endret av carlberner1
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nok sjarmerende og lett å like. Da blir man pen i andres øyne. En sprudlende personlighet som ikke måler seg selv opp mot andre, eller mot noen skala på attraktivitet.

Anonymkode: 87c7a...0e3

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en venninne, pistrete hår, absolutt ikke ansiktspen, store lår og brei over rompa (men ikke tjukk, altså) og blek hudfarge. 

Jeg sier ikke at jeg er veldig pen eller noe, men jeg synes nok at jeg ser bedre ut enn henne. Men hun har altså draget så det holder! Hun er en god jente og jeg er veldig glad i henne. Men mer drag enn meg. 

Anonymkode: 54f8b...e39

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg er overvektig og en 6/10 når jeg doller meg opp (jul/17.mai og andre festligheter) men mannfolka på jobb liker å henge med meg fordi jeg er jovial, ekstrovert, dramafri og "kul" (han yngste på 24 sa det😂). Antar at få av de vil ligge med meg, men de spiser heller lunsj med meg enn med hun smellvakre megga i økonomiavd. 

Anonymkode: a37cf...ade

• Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan hende de synes hun er penere enn det du synes.

Anonymkode: 4a1f2...1ef

Ja, det gjør de jo tydeligvis, men hvorfor? 

hvalstad45 skrev (11 minutter siden):

Noen damer har noe sensuelt ved seg som det ikke er så lett for andre damer å catche. Du sier formfull, da har hun sikkert store pupper? Mange menn tenner jo veldig på det, også underbevisst. Og å være åpen og blid er også ekstremt effektivt.
Modellpene, veldig tynne damer er sjelden de mest populære i virkeligheten, er min erfaring.

Hun har store pupper sammenlignet med resten av overkroppen, som er ganske syltynn. Men fleste på jobb har større pupper enn henne, men større overkropp generelt også, så det kan ikke være puppene alene. Da hadde de sett på noen av oss andre. 

Vi andre er også hyggelige og snille damer, men mannfolka tar ikke sånn kontakt med oss. Hvis hun ikke er til stede, flokker de heller sammen bare menn. Dersom hun er førstemann inn i et rom, setter de seg alltid med henne.

Ts

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er utstråling, godt selvbilde og at hun er trygg i seg selv.

Du har åpenbart ikke noe av det overnevnte og det lyser igjennom uansett hvor pen du mener å være.

Anonymkode: d0957...e05

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å takke ned på utseendet til andre, så blir du nok mer populær. 

Anonymkode: c632d...3ae

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hun har store pupper sammenlignet med resten av overkroppen, som er ganske syltynn. Men fleste på jobb har større pupper enn henne, men større overkropp generelt også, så det kan ikke være puppene alene. Da hadde de sett på noen av oss andre. 

Vi andre er også hyggelige og snille damer, men mannfolka tar ikke sånn kontakt med oss. Hvis hun ikke er til stede, flokker de heller sammen bare menn. Dersom hun er førstemann inn i et rom, setter de seg alltid med henne.

Ts

Hun er vennen deres, høres det ut som. 

Anonymkode: 4a577...c89

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har en venninne, pistrete hår, absolutt ikke ansiktspen, store lår og brei over rompa (men ikke tjukk, altså) og blek hudfarge. 

Jeg sier ikke at jeg er veldig pen eller noe, men jeg synes nok at jeg ser bedre ut enn henne. Men hun har altså draget så det holder! Hun er en god jente og jeg er veldig glad i henne. Men mer drag enn meg. 

Anonymkode: 54f8b...e39

Heng deg på og har det moro. Altids noe som dukker opp, før eller senere. Legg forventningene igjen hjemme en plass, finn en skuff du ikke bruker :)

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts

Hvem har fortalt deg at det er utseendet som får gutta på kroken? Bortsett fra puppene. Også menn elsker pupper, noen klarer ikke få med seg annet og det er dumt, men ok. De fleste får med seg mer enn dem.

Inntrykket er at hun er en dame det går an å prate med. Har du sagt til henne at du gjerne vil være med og få og gi (NB! den er viktig!!) mer oppmerksomhet blandt hannkattene? Hvis du er oppriktig, legger vekk skalaen med hvem som er hvor pen tror jeg det kan fungere. Hvis du starter som hun som er litt penere og derfor burde fått oppmerksomheten lar du det være :)

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...