Gå til innhold

Spørsmål til menn: anser du overvektige kvinner (BMI 25+) som aktuell for dating?

AnonymBruker

Er overvektige kvinner aktuelle for deg?  

28 stemmer

1. 1. Spørsmål til menn: anser du overvektige kvinner (BMI 25+) som aktuell for dating?

• Ja
      20
    • Nei
      8

Anbefalte innlegg

Ja, det er spørsmålet. Hva synes du?

Anonymkode: e11d7...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er spørsmålet. Hva synes du?

Jeg har ikke et stort problem med 25 i BMI, men man kan jo forvnte at den stiger enda mer hvis hun allerede er på 25 bmi.

Anonymkode: cc375...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har ikke et stort problem med 25 i BMI, men man kan jo forvnte at den stiger enda mer hvis hun allerede er på 25 bmi.

Hvorfor det? Jeg har BMI på 26, og har hatt det i 10 år. Sliter med stoffskifte, så går ikke ned, men går heller ikke opp. Er ellers frisk, godt trent med fett fordelt på "riktige" steder. Nå har jeg mann, da. Poenget med undersøkelsen er å se om menn virkelig er så ukritiske til kvinners utseende som de hevder å være i tråder om at menn ikke får sex, og at kvinner er mye mer kresne enn menn. 

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner også om at gjennomsnittlig kvinne ER overvektig, og at de fleste nordmenn er overvektige - kvinner og menn: https://www.forskning.no/ntb-overvekt/nordmenn-flest-har-overvekt-eller-fedme/2048788; "Gjennomsnittlig vekt, høyde og BMI for kvinner var hhv. 71,6 kg, 167,3 cm og 25,6 kg/m2".

Mange menn setter videre grensa på overvekt ved BMI på 22,5: https://www.forskning.no/psykologi-kjonn-og-samfunn-overvekt/menn-tror-kvinner-veier-for-mye/740662

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor det? Jeg har BMI på 26, og har hatt det i 10 år. Sliter med stoffskifte, så går ikke ned, men går heller ikke opp. Er ellers frisk, godt trent med fett fordelt på "riktige" steder. Nå har jeg mann, da. Poenget med undersøkelsen er å se om menn virkelig er så ukritiske til kvinners utseende som de hevder å være i tråder om at menn ikke får sex, og at kvinner er mye mer kresne enn menn. 

TS

Jeg tror kvinner er mindre kresne på BMI, dette er ikke fordi kvinner er mindre kresne, men fordi det er delvis maskulint å være "stor".

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kvinne, men tror veldig mange, både menn og kvinner, er ok med lett overvekt. Dersom BMI er fra 30 og oppover, tror jeg mange er skeptiske. 

Anonymkode: eb980...b8a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Minner også om at gjennomsnittlig kvinne ER overvektig, og at de fleste nordmenn er overvektige - kvinner og menn: https://www.forskning.no/ntb-overvekt/nordmenn-flest-har-overvekt-eller-fedme/2048788; "Gjennomsnittlig vekt, høyde og BMI for kvinner var hhv. 71,6 kg, 167,3 cm og 25,6 kg/m2".

Mange menn setter videre grensa på overvekt ved BMI på 22,5: https://www.forskning.no/psykologi-kjonn-og-samfunn-overvekt/menn-tror-kvinner-veier-for-mye/740662

BMI er ikke det perfekte verktøy for å måle slikt. Det diskuteres om høyden skulle være i tredje potens heller enn andre, og muskuløse mennesker kan ha veldig høy BMI.

Sånn sett hadde det vært mer interessant om menn bedømte kvinner som har «sunn» kroppssammensetning til å være usunn (eller uattraktiv). Og motsatt.

Jeg foretrekker en BMI på litt over 25 for damer.

Anonymkode: 5dc06...feb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

BMI er ikke det perfekte verktøy for å måle slikt. Det diskuteres om høyden skulle være i tredje potens heller enn andre, og muskuløse mennesker kan ha veldig høy BMI.

Sånn sett hadde det vært mer interessant om menn bedømte kvinner som har «sunn» kroppssammensetning til å være usunn (eller uattraktiv). Og motsatt.

Jeg foretrekker en BMI på litt over 25 for damer.

Anonymkode: 5dc06...feb

Enig! Kvinne på 36 år her. Bmi på 28. Overvekt står det. Jeg har kanskje 5 kg «for mye». Ser helt normal ut. Går 1-2 timers turer 3-5 ganger i uken og holder meg i form. 

BMI er tull for de fleste! 

Anonymkode: ac6ad...ecf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI og et tall sier meg intet. Er det tegninger av folk på en skala med BMI'er og hvordan de da kan se ut? Tenker nettsider om folkehelse, ikke mote eller annet hysteri.

For min del stopper det når kroppen gir tapt og gir opp sin naturlige form. Og merk at den naturlige form kan variere veldig mye! Rund&myk vinner over mager her. Dama som vesen og person betyr uendelig mye mer enn +/- ganske mange kilo.

Endret av carlberner1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nylig gått ned fra akkurat ca 25 til 22 og noe og jeg føler meg mindre blubby. Følte meg aldri feit, men ja chubby blubby.

25 er en smule overvekt. Å vi har ulik form, så det har ulikt resultat. 

Anonymkode: df152...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har nylig gått ned fra akkurat ca 25 til 22 og noe og jeg føler meg mindre blubby. Følte meg aldri feit, men ja chubby blubby.

25 er en smule overvekt. Å vi har ulik form, så det har ulikt resultat. 

Jeg ser veldig slank ut når jeg har bmi på 25. Ser normalvektig ut med bmi på 28. Så det varierer veldig. 

Anonymkode: 9feeb...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, absolutt. Det er klart jeg har preferanser, både i utseende og personlighet, og jeg foretrekker nok i utgangspunktet en som hverken er veldig undervektig eller veldig overvektig. Det er likevel langt fra BMI 25+, som jo en veldig betydelig andel av voksne mennesker har, til "veldig overvektig". For meg er "veldig overvektig" der det helt åpenbart også vil ha praktiske og/eller medisinske nedsider videre i voksenlivet, og da må man betydelig over 25 i BMI.

Jeg kan ikke og vil ikke sette noen bestemt grense. Min forrige kjæreste var litt overvektig, uten at det var noe særlig mer enn veldig mange er. Det ble ikke slutt med eksen pga. BMI-en hennes, akkurat. 

Anonymkode: fd195...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ser veldig slank ut når jeg har bmi på 25. Ser normalvektig ut med bmi på 28. Så det varierer veldig. 

Anonymkode: 9feeb...016

Det spørs hva en trives med. Jeg merket det først på klær før hjernen min registrerte kroppen og har fortsatt ikke annet enn følelsen av å være mindre, uten å egentlig vite hvor rund jeg var eller ikke var. Ser det på bilder i ettertid. 

Opplevde akkurat samme som undervektig, registerte det bare på klør, trodde bestandig kroppen var relativt den samme bare at jeg kjenner magen er ulik megge veier, men resten mentalt like formfull eller slank som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har ikke noe imot tjukke damer.

Anonymkode: f3422...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 i BMI er det høyeste jeg har hatt selv. Følte meg ikke overvektig den gangen. 175 cm og 79 kilo, da er man ikke særlig overvektig. Nå ligger jeg på ca 70-71 kilo, og har vel BMI på rundt 23.0.

Ser ikke på BMI på 25 som noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er nok av menn som ikke vil date noen som har bmi under 25...

Anonymkode: 8a142...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så lenge det ikke er snakk om fedme som begrenser hva man kan gjøre så er BMI tallet helt uinteressant. M47

Anonymkode: 853c8...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...