Gå til innhold

Kan ullsokker brukes mer enn én gang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Reign skrev (3 timer siden):

Ullsokker utenpå sokkene? Om du har ull utenpå bomull, så er hensikten borte.

Det fungerer helt fint med ullsokker utenpå bonullsokker dersom man ikke kan ha ull rett på huden

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er vel ikke så mye ull i sokker. Er 50% i de jeg har nå. Ullvang. 

Hvis noen har tips til ullsokker med mye ull, for voksne (barnet bruker sjelden ull for hun er varm på føttene). så blir jeg glad! Jeg fryser alltid på beina og ullvang blir ekle og våte når jeg går tur, synes jeg. 

Anonymkode: 6d6de...90d

Et merke som heter note fra Syvertsen har 99% ull. De er ikke spesielt gode og slites fort på tær og hæler. Prisen og betale for mye ull. Husker i barndommen når ullsokker og strømper ble stoppet og vi gikk med klumper på tærne og hælene 😅 hvis ull er viktigst kan du sjekke ut disse. 

Anonymkode: 3ccd6...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (5 timer siden):

Ullsokker utenpå sokkene? Om du har ull utenpå bomull, så er hensikten borte.

Nei, hensikten er ikke borte. Hvert lag isolerer. 

Det blir det samme hvis du har på deg en strikket ullgenser. Kjenner ingen som bruker det uten noe under.

Endret av Meowmere
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (21 minutter siden):

Nei, hensikten er ikke borte. Hvert lag isolerer. 

Det blir det samme hvis du har på deg en strikket ullgenser. Kjenner ingen som bruker det uten noe under.

Bomull leder ikke væske bort fra kroppen, dermed blir det en våt fot som blir fort kald. Men ull nærmest kroppen blir det noe helt annet. SÅ skal man ha effekt av lag på lag kan det ikke være bomull nærmest kroppen nei. 

Bruker man strikket genser så har man ullundertøy under. 

Anonymkode: d99a4...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Tror du de desinfiserer alle leker som alle bhg-barna bruker daglig også? 😅 Og hva med alle smokker og flasker som går på rundgang? 

Anonymkode: 47a2c...208

Nei, men vi har ikke med oss barnehagelekene hjem. Drikkeflasker vasker vi daglig i oppvaskmaskinen😊

Anonymkode: a02c3...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bomull leder ikke væske bort fra kroppen, dermed blir det en våt fot som blir fort kald. Men ull nærmest kroppen blir det noe helt annet. SÅ skal man ha effekt av lag på lag kan det ikke være bomull nærmest kroppen nei. 

Veldig mange tåler ikke ull rett på huden. Bomull innerst er ikke optimalt, men det er varmere å ha bomull under ullgenser enn å ikke ha på ullgenser.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Prøver du å si at en ullgenser ikke har effekt hvis du har bomull under? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (2 minutter siden):

Prøver du å si at en ullgenser ikke har effekt hvis du har bomull under? 

Mye mindre effekt ja. Når du blir våt og svett så blir du jo fort kald. Jeg trodde det var allmennkunnskap. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minister-mio skrev (20 minutter siden):

Veldig mange tåler ikke ull rett på huden. Bomull innerst er ikke optimalt, men det er varmere å ha bomull under ullgenser enn å ikke ha på ullgenser.

At man blir kald når man blir våt er en ting som ikke slutter å være sannhet fordi om man ikke tåler ull dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

At man blir kald når man blir våt er en ting som ikke slutter å være sannhet fordi om man ikke tåler ull dessverre. 

hvis du tar på en tørr bomullsgenser med en ullgenser over, varmer fortsatt ullgenseren.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minister-mio skrev (Akkurat nå):

hvis du tar på en tørr bomullsgenser med en ullgenser over, varmer fortsatt ullgenseren.

Den er tørr helt til du blir svett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mye mindre effekt ja. Når du blir våt og svett så blir du jo fort kald. Jeg trodde det var allmennkunnskap. 

Svetter ikke så mye når det er så kaldt at man bruker ull. Jeg merker jo selv hvilken effekt det har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bytter sokker hver dag. Jeg jobber med renhold, og selv om vi vasker gulvene i barnehager daglig, er de fremdeles bare rene til de tas i bruk. Unger i bhg sikler og søler på gulvet, de er ute, kommer inn og kler av klærne i garderoben og tråkker i sand og skitt. I tillegg går de på do og tråkker i andres urin med sokkene, svært mange barn som bommer på doen både på skole og i bhg😅 Toaletter vaskes også daglig, men de vaskes jo ikke etter hver bruker😄

Anonymkode: c5f8b...635

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (4 minutter siden):

Svetter ikke så mye når det er så kaldt at man bruker ull. Jeg merker jo selv hvilken effekt det har.

Spørs jo på aktiviteten det da. Er du på tur eller sitter du på en benk liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi bytter sokker hver dag. Jeg jobber med renhold, og selv om vi vasker gulvene i barnehager daglig, er de fremdeles bare rene til de tas i bruk. Unger i bhg sikler og søler på gulvet, de er ute, kommer inn og kler av klærne i garderoben og tråkker i sand og skitt. I tillegg går de på do og tråkker i andres urin med sokkene, svært mange barn som bommer på doen både på skole og i bhg😅 Toaletter vaskes også daglig, men de vaskes jo ikke etter hver bruker😄

Anonymkode: c5f8b...635

Nettopp! Så å klage på skitt på gulv i barnehagen er totalt skivebom. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg svetter omtrent aldri på føttene, og går for det meste uten sko kun her hjemme hvor robotstøvsugeren går daglig. Så jeg kan fint bruke samme par ullsokker 2-3 dager etter hverandre.

Men jenta mi som går i barnehagen svetter faktisk en del på føttene, og ikke bruker hun tøfler i barnehagen (er ingen av barna på avdelingen som gjør det). Så hun får rene sokker hver dag (skifter som regel sokkene med en gang hun kommer hjem).

Den andre datteren min som går på skolen er som meg og svetter omtrent aldri på føttene, og hun bruker innesko på skolen. Så hun kan også fint bruke samme ullsokker 2-3 dager på rad.

Anonymkode: b67ce...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Spørs jo på aktiviteten det da. Er du på tur eller sitter du på en benk liksom. 

Ja, men da har jeg heller ikke behov for ullsokker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, men det er jo ikke det samme som at ullgenseren ikke varmer bare fordi man har bomull under. Jeg er veldig fan av ull innerst, men ikke alle tåler det. Og man kan holde varmen likevel. Ikke alle blir svette og våte bare fordi de er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...