Gå til innhold

Tips til fine utendørs lykter til småbruk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Vi bor på et klassisk gammeldags småbruk, og jeg skulle gjerne funnet noen pene lykter/lanterner til å ha på trappen. Jeg har søkt mye på nettet, men synes mange av dem er veldig moderne av seg. Hvilke lanterner har du? :)

Anonymkode: 25b35...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste er at de ikke er små.  Prøv å finne så høye lanterner som mulig.  Jeg kjøpte våre på Kid, men det er mange år siden.  De var opprinnelig stålfarget, men jeg har spraymalt dem med sort bengalac.  Synes det kler vårt hvite, og ikke moderne, hus best.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo flere viktige spørsmål her: er trappen under tak eller må lanternene tåle regn og snø? Er du komfortabel med at de lyses opp av stearinlys eller snakker du om led-lanterner? Hvor mye vind har du på trappa, sånn på det jevne? Kan det være lette lanterner, eller må de være tunge/kunne barduneres for at de ikke skal havne hos naboen en helt vanlig tirsdag?

Anonymkode: 5b2f3...c5e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei,

Vi bor på et klassisk gammeldags småbruk, og jeg skulle gjerne funnet noen pene lykter/lanterner til å ha på trappen. Jeg har søkt mye på nettet, men synes mange av dem er veldig moderne av seg. Hvilke lanterner har du? :)

Noe sånt?:

https://landromantikk.no/products/rustikk-lykt-antikk-gronn-1

https://www.paradisetinterior.no/products/fransk-stallykt-led-h30cm

Anonymkode: 7600e...f03

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fjøslykter kunne kanskje passe? Enten med parafin eller led.

Anonymkode: 0161d...7dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg nok gått for noe retro Fjøslykt/Parafinlykt 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er jo flere viktige spørsmål her: er trappen under tak eller må lanternene tåle regn og snø? Er du komfortabel med at de lyses opp av stearinlys eller snakker du om led-lanterner? Hvor mye vind har du på trappa, sånn på det jevne? Kan det være lette lanterner, eller må de være tunge/kunne barduneres for at de ikke skal havne hos naboen en helt vanlig tirsdag?

Anonymkode: 5b2f3...c5e

De står på trappa, og det er noe tak over, men blir nok utsatt for både vær og vind. Vi bor på hedmarken, så det blir ordentlig kaldt her. Vi fyrer for det meste med stearinlys eller fakkelbokser :) ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Amossa skrev (11 timer siden):

Det viktigste er at de ikke er små.  Prøv å finne så høye lanterner som mulig.  Jeg kjøpte våre på Kid, men det er mange år siden.  De var opprinnelig stålfarget, men jeg har spraymalt dem med sort bengalac.  Synes det kler vårt hvite, og ikke moderne, hus best.  

Godt tips - skal se etter noen med litt størrelse på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er ikke TS, men likte veldig godt stalllyktene (nr.2). Nr.1 synes jeg ble litt overdådige. 

Anonymkode: 46bf9...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har galvaniserte lykter fra danske A2 Living. De er enkle, klassiske, tåler vær og vind og holder seg like fine i år etter år. Du får kjøpt dem bl.a. her. (Mulig det går, men jeg ville nok ikke ha brent fakkelbokser i dem. Det soter veldig og du risikerer at det blir for varmt inni lykten slik at glasset sprekker). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...