Gå til innhold

Når gjøre klart til julegjester?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal ha overnattingsgjester fra lille julaften til første juledag, og jeg vil gjerne at disse rommene skal stå klare i god tid. Kan jeg ha på rent sengetøy allerede neste uke, og så legge over sengeteppe, eller bør jeg vente med det til like før de kommer?

Anonymkode: ba81b...771

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor? Tar jo 2 minutter å ta på rent sengetøy

Anonymkode: 2e9d9...5b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😆 legge på sengetøy går jo veldig raskt, hadde lett gjort det uka før. 

Anonymkode: bb3e1...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan absolutt legge på sengetøy nå. Jeg ville som du sier legge på et sengeteppe, mest pga støv. Selv om det er raskt gjort å legge på sengetøy er det fint med alt som er gjort og man slipper at det å utsette mange små ting plutselig betyr at de til sammen blir tidkrevende. :) 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke om det er jeg som kommer. Støvmiddallergi. Og de har en fest i rent sengetøy (finnes alltid en del midd i madrasser og ikke minst hodeputer). Kan bli veldig dårlig om sengetøyet har ligget på en stund, selv om det er ubrukt. 

Det jeg har gjort klart er "dyprens" av alle skap og skuffer, og nedvask kjøkken og bad.  Da er det raskere å ta over overflater rett i forkant av besøk. 

Anonymkode: ba6b7...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man så nær noen at de skal overnatte i julen så vet man om de har støvmiddallergi også, så vi kan nok være sikre på at det poenget er irrelevant for TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arkana skrev (29 minutter siden):

Er man så nær noen at de skal overnatte i julen så vet man om de har støvmiddallergi også, så vi kan nok være sikre på at det poenget er irrelevant for TS.

Tror verken søsken eller svigersøsken vet det. Aner ikke om svigers husker det, har aldri vært noe problem der da de legger på sengetøy rett før, og generelt har godt renhold. 

Selv utsetter jeg ikke gjester for å la midden ha en fest i seng som står urørt i over en måned, allergi eller ikke. Før besøk luftes rommet godt, støvsuges, dyner og puter ristes, ofte vaskes hodepute også. Madrass støvsuges, og sengetrekk legges på. 

Anonymkode: ba6b7...9c2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her legger på nytt sengetøy rett før hun kommer, og vasker rommet.

Anonymkode: 032f7...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...