Gå til innhold

NOEN SOM KAN HJELPE MED PENSJONSREGNESTYKKET?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du burde takke meg for å ha påpekt et ganske vesentlig faktum. Et annuitetslån er ikke halvveis nedbetalt etter halvveis løpetid, det er nedbetalt med 25%. Når det gjelder hyggelig tone anbefaler jeg at du tar en titt på trådens tittel, hvor du skriver alt med store bokstaver som om din tråd skal synes bedre enn alle andres. Det forteller meg først og fremst at du er en usmakelig type.

Anonymkode: fc0d8...994

Altså virkelig.. usmakelig type..

Anonymkode: 0696d...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ellers til dere andre takk for svar :) 

Grunnen til at jeg skrev med BLOKKBOKSTAVER er vel fordi jeg er av gamleskolen og at man skulle skrive headingen i store bokstaver så til de av dere som ble støtt av dette beklager jeg. Pga at dette ser ut til å ha vært en irritasjonsfaktor så logger jeg ut av tråden nå. Jeg orker ikke å få dritt slengt etter meg i en så enkelt simpel tråd som dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

HVORFOR ROPER DU?!??

Anonymkode: 4cc48...e33

Som sagt jeg ropte ikke, men å bruke blokkbokstaver ligger i ryggmargen min både i utdanning og i jobbsammenheng. Det er bare på KG at noen greier å bli krenket av dette. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dere skal ta lånet på 30 år istedet for 15?

Anonymkode: f0827...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor 30 år? Tenker at 2,5 mill kan dere trolig betale ned på 15 år med lønnen deres og ingen barn. Gjør det selv og tenker vi har det romslig nok i hverdagen, og sparer ganske mye. 
Voila, og dere er gjeldsfri til dere er 60 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor dere skal ta lånet på 30 år istedet for 15?

Anonymkode: f0827...038

Høna79 skrev (2 timer siden):

Hvorfor 30 år? Tenker at 2,5 mill kan dere trolig betale ned på 15 år med lønnen deres og ingen barn. Gjør det selv og tenker vi har det romslig nok i hverdagen, og sparer ganske mye. 
Voila, og dere er gjeldsfri til dere er 60 😀

Takk for svar begge to :) ja jeg lurer på om vi bare skal hoppe i det.. man lever jo bare en gang og verdiene får man jo ikke med seg. Bedre å være lykkeligere nå :)  Ts

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere ser for dere at dere vil flytte til leilighet på ett eller annet tidspunkt, og det allerede frister dere nå å gjøre det, hadde jeg nok gjort det nå. Fordi hvis dere venter til pensjonsalder med å bytte bolig, må dere enten ha spart opp endel og ta opp et mindre lån, eller dere må ta opp et stort lån. Det kan være lettere å bare gå igang med det lånet nå.

Spørs også litt hva annet dere vil bruke penger på, av reiser, hobbyer, biler.

Jeg hadde uansett tatt opp lånet med en litt lang nedbetalingstid (20-30 år), og heller tatt ekstra innbetalinger når dere får til det, for å ha mindre gjeld når dere når pensjonsalder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...