AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #21 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi skal selge en hvitevare, vi la den ut for 1500kr og en person spurte om vi godtok 1000kr, og at han skulle hente den samme kveld, som var sist lørdag. Mannen og han avtalte at han skulle komme rundt kl 18. Da det nærmet seg, sendte mannen en mld til kjøper og spurte om når han kom. Kjøper sier da at barnet var blitt syk og spurte om han kunne hente den en dag i uken. Mannen sa ja til dette og skjulte annonsen, men jeg ville sagt nei, da jeg fikk en følelse av at dette bare var tull. Siden mannen allerede hadde sagt ja til dette, så tenkte jeg at det bare fikk bli sånn. I dag sa jeg at mannen kunne sende en mld til kjøper og spørre om når han kom, men mannen vil gi kjøper noen dager til, han vil ikke mase.. Så nå står produktet klart i gangen i kjelleren, og tar opp mye plass. Jeg vil ha det ut. Dere som er vant til å bruke Finn, hva tror og tenker dere? Er det mas å spørre i dag om når kjøper tenker å komme? Kan min følelse av at kjøper ikke kommer i det hele tatt stemme? Nå er det selvsagt for sent å sende mld i dag, men jeg vil at mannen sender mld i morgen, og om ikke kjøper kommer rimelig kjapt, så legger vi annonsen ut igjen. Eller? Blir glad om andre deler sine erfaringer med kjøp og salg på finn🙏 Anonymkode: 590ca...2fc Om noen er syk og gir beskjed så er det ok, men har dere skrevet i annonsen første mann til mølla, eller hentes snarest feks pga plassmangel? Da selger dere videre! Anonymkode: 4e50c...b83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #22 Del Skrevet 20. november 2024 NakenPanda skrev (12 minutter siden): Førstemann ut døra etter å ha betalt er den som vinner, orker ikke trege kjøpere, da får de bare bli sure. Det der fungerer sjelden eller aldri, lengre. Folk gidder ikke anstrenge seg og gå for å hente noe når de ikke vet om de får enten det er gratis eller noe en betaler for. Særlig ikke når det er tunge ting som må ha stor bil/hjelp til å bære for å hente. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er en nybegynnerfeil å være fleksibel på finn. Førstemann til mølla, ingen reservasjon. Å reservere varer er kun gunstig for kjøper. Bare ulempe for selger. Hvis varen ikke blir solgt så trenger den ikke å reserveres Anonymkode: c4519...dc3 Samme gjelder om en skriver første mann til mølla, folk gidder ikke ta kontakt lengre. Eller de avtaler henting, og dukke Rikke opp. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om noen er syk og gir beskjed så er det ok, men har dere skrevet i annonsen første mann til mølla, eller hentes snarest feks pga plassmangel? Da selger dere videre! Anonymkode: 4e50c...b83 Fikk nylig en melding om at kjøper måtte reise til familien sin på grunn av sykdom. Dette skjedde 15 minutter før hen skulle hente. Stoler ikke på noen på Finn.no lengre. Fjerner heller ikke annonser før jeg får betalt/ved sending, eller varen er båret ut gjennom døra. Skriver jeg gis bort til vanskeligstilte el og begrunn hvorfor du vil ha den. Så får jeg meldinger om rasisme og all verdens hissige tullekopper. Jeg trenger da ikke mer enn vi har det litt trangt økonomisk, eller jeg er enslig mor med dårlig økonomi, så får personen tingene, men denne typen begrunnelse er visst vanskelig å forstå? I slike tilfeller vil gjerne folk møtes ute, og da hender det at jeg og går og kjøper en pose basismatvarer og gir bort samtidig, særlig før jul. Anonymkode: 9bca5...145 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #23 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det der fungerer sjelden eller aldri, lengre. Folk gidder ikke anstrenge seg og gå for å hente noe når de ikke vet om de får enten det er gratis eller noe en betaler for. Særlig ikke når det er tunge ting som må ha stor bil/hjelp til å bære for å hente. Samme gjelder om en skriver første mann til mølla, folk gidder ikke ta kontakt lengre. Eller de avtaler henting, og dukke Rikke opp. Fikk nylig en melding om at kjøper måtte reise til familien sin på grunn av sykdom. Dette skjedde 15 minutter før hen skulle hente. Stoler ikke på noen på Finn.no lengre. Fjerner heller ikke annonser før jeg får betalt/ved sending, eller varen er båret ut gjennom døra. Skriver jeg gis bort til vanskeligstilte el og begrunn hvorfor du vil ha den. Så får jeg meldinger om rasisme og all verdens hissige tullekopper. Jeg trenger da ikke mer enn vi har det litt trangt økonomisk, eller jeg er enslig mor med dårlig økonomi, så får personen tingene, men denne typen begrunnelse er visst vanskelig å forstå? I slike tilfeller vil gjerne folk møtes ute, og da hender det at jeg og går og kjøper en pose basismatvarer og gir bort samtidig, særlig før jul. Anonymkode: 9bca5...145 Funker veldig fint her. Men vi priser lavt. Gidder ikke alt tullet. Er egentlig mest opptatt av å bli kvitt tingen. Anonymkode: 4dd50...e5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 20. november 2024 #24 Del Skrevet 20. november 2024 Jeg svarer alltid på spørsmål om "kan jeg hente neste uke" og lignende, at da skal jeg ha et depositum. Og det depositumet får du ikke tilbake om du blåser i å komme til avtalt tid. De som da er seriøse, betaler depositum. De får fullt navn og adresse fra meg, og jeg sender også en bekreftelsesmelding at "Jeg har mottatt ditt depositum på kr xxx for vare xxxx. Hilsen navn navnesen". Da har de det skriftlig fra meg at jeg har fått penger for å holde på varen for dem. Det pleier å gå fint, folk som er seriøse skjønner godt at man ikke sitter og holder av varer i dagesvis på grunnlag av bare en finn-melding. Det har jeg brent meg på før, folk driter i å holde avtaler når det ikke koster dem noe å drite i dem. Be om depositum på 300 kr for den hvitevaren, ts, og skriv i samme melding at de får du ikke tilbake om du ikke kommer og henter likevel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå