AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Vi skal selge en hvitevare, vi la den ut for 1500kr og en person spurte om vi godtok 1000kr, og at han skulle hente den samme kveld, som var sist lørdag. Mannen og han avtalte at han skulle komme rundt kl 18. Da det nærmet seg, sendte mannen en mld til kjøper og spurte om når han kom. Kjøper sier da at barnet var blitt syk og spurte om han kunne hente den en dag i uken. Mannen sa ja til dette og skjulte annonsen, men jeg ville sagt nei, da jeg fikk en følelse av at dette bare var tull. Siden mannen allerede hadde sagt ja til dette, så tenkte jeg at det bare fikk bli sånn. I dag sa jeg at mannen kunne sende en mld til kjøper og spørre om når han kom, men mannen vil gi kjøper noen dager til, han vil ikke mase.. Så nå står produktet klart i gangen i kjelleren, og tar opp mye plass. Jeg vil ha det ut. Dere som er vant til å bruke Finn, hva tror og tenker dere? Er det mas å spørre i dag om når kjøper tenker å komme? Kan min følelse av at kjøper ikke kommer i det hele tatt stemme? Nå er det selvsagt for sent å sende mld i dag, men jeg vil at mannen sender mld i morgen, og om ikke kjøper kommer rimelig kjapt, så legger vi annonsen ut igjen. Eller? Blir glad om andre deler sine erfaringer med kjøp og salg på finn🙏 Anonymkode: 590ca...2fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden I dette tilfelle har kjøper fått flere sjanser. Kanskje er han syk, kanskje ikke. Dere skylder han ikke noe mer.. Jeg ville ikke sendt flere meldinger. Mest sannsynlig hører dere ikke noe fra han. Hadde lagt ut annonsen på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaytee Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Nå har dere gitt kjøper en sjanse og dukker han ikke opp, så er det hans tap. Førstemann til mølla er det som gjelder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Her er det bare å selge til noen andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Ser at flere har begynt å skrive "reserverer ikke" eller "selges/gis bort til første som henter". Er nok en grunn til det. Jeg har selv opplevd at folk ikke kommer til avtalt tid, eller bare slutter å svare. Da har jeg gjerne i mellomtiden takket nei til noen andre , så jeg har begynt å være tydelig på at om det er flere interesserte, så er det førstemann til mølla som gjelder. Anonymkode: 56c4f...2ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Selg til noen andre om mulig👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hyoscyamus Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Jeg selger ikke så ofte ting på finn.no, men dette er grunnen til at jeg IKKE reserverer varer til potensielle kjøpere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Eg hadde nok sendt melding om at den blir lagt ut for salg igjen om den ikkje er henta i morgon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Har skjedd meg før at jeg ble syk, men da vippset jeg pengene. Selger var norsk med fult navn og alle sosiale medier. Anonymkode: 75fb9...847 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden om mannen din har sagt ja til å hente i løpet av uken kan dere jo nesten ikke trekke dere fra det, men kan sende med i morra om å avtale tid, om han da kommer med nye utsettelser hadde jeg lagt ut på nytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Jeg fatter ikke at folk gidder finn og alt styret rundt finn. Kast, og gå videre i livet. Anonymkode: 28991...5bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermerry Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Vi skal selge en hvitevare, vi la den ut for 1500kr og en person spurte om vi godtok 1000kr, og at han skulle hente den samme kveld, som var sist lørdag. Mannen og han avtalte at han skulle komme rundt kl 18. Da det nærmet seg, sendte mannen en mld til kjøper og spurte om når han kom. Kjøper sier da at barnet var blitt syk og spurte om han kunne hente den en dag i uken. Mannen sa ja til dette og skjulte annonsen, men jeg ville sagt nei, da jeg fikk en følelse av at dette bare var tull. Siden mannen allerede hadde sagt ja til dette, så tenkte jeg at det bare fikk bli sånn. I dag sa jeg at mannen kunne sende en mld til kjøper og spørre om når han kom, men mannen vil gi kjøper noen dager til, han vil ikke mase.. Så nå står produktet klart i gangen i kjelleren, og tar opp mye plass. Jeg vil ha det ut. Dere som er vant til å bruke Finn, hva tror og tenker dere? Er det mas å spørre i dag om når kjøper tenker å komme? Kan min følelse av at kjøper ikke kommer i det hele tatt stemme? Nå er det selvsagt for sent å sende mld i dag, men jeg vil at mannen sender mld i morgen, og om ikke kjøper kommer rimelig kjapt, så legger vi annonsen ut igjen. Eller? Blir glad om andre deler sine erfaringer med kjøp og salg på finn🙏 Anonymkode: 590ca...2fc Mange gjør som din kjøper, og mange dukker ikke opp som avtalt. Derfor holder vi aldri av når vi selger, hvis ikke kjøper betaler et depositum på forhånd, ofte 20 % av kjøpesummen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Den mulige kjøperen har en skriftlig avtale på å hente "en dag i uken". Da må dere holde den avtalen. Dukker kjøperen ikke opp innen uken er omme, står dere fritt til å selge. Anonymkode: ebd4c...ce7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Holder kun av når de vippser for betaling på forhånd Anonymkode: cce71...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrevippen Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Jeg selger en del, og har ikke problem med å reservere om jeg har mulighet. Her har mannen gitt beskjed om at det var ok, så da hadde jeg stilt meg bak det😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden Jeg kjenner at jeg selv er så fedd up med upålitelige kjøpere. Holdt selv av en ting t o m i går, altså i ca en uke. Ga beskjed om at det er guttungen som selger gjenstanden og at han får pengene selv. Avtalte at kjøper skulle ta kontakt 18/19 for avtale henting. Om morgenen den 19 hadde jeg fortsatt ikke hørt noe og skrev da til henne og spurte når hun skulle komme. Klokken 19 sendte hun meg en melding der hun spurte om jeg kunne sende... Annonsen var huket av for at det ikke kunne sendes. Etter ca en time til spurte hun om det gikk buss utenfor her, noe jeg svarte at det ikke gjør.. Altså da er klokken ca åtte på kvelden, hun så ikke meldingen på ytterlige en halvtime. Hun bort rett over en time med bil herfra.. Null sjangs for at hun ville klare å komme før leggetid. Jeg kjente at jeg fikk nok, skrev at det var dårlig gjort og at hun ikke trengte å kjøpe varen. Så at da klokken bikket elleve at hun ikke hadde åpnet meldingen.. Fjernet så reservasjonen. Mannen min derimot syntes at jeg var for streng... Nei, altså. Jeg spiser gjenstanden før jeg selger den til henne! Anonymkode: e2abb...d25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå