AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #61 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vil tørre å påstå at kvinner gjør 99% av alt drittjobben på hjemmebane. Menn er ikke i nærheten av det samme aktivitetsnivået. Ville heller jobbet 4,4 timer mer i uka, om det betydde lite til 0 ansvar for barn og hjem. Anonymkode: 561eb...4a5 Jeg skulle gjerne hatt en kvinne som gjorde noe som helst hjemme. Når jeg var gift savnet jeg det samme. Anonymkode: a40c2...e51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #62 Del Skrevet 13 timer siden https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/lonn-og-arbeidskraftkostnader/statistikk/lonn/artikler/slik-kan-lonnsforskjellen-mellom-kvinner-og-menn-forklares Anonymkode: a40c2...e51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #63 Del Skrevet 11 timer siden Jepp! Spurte også hvilke saker han var opptatt av. "At menn lærer å oppfører seg bedre". Er forsåvidt enig. Anonymkode: fe85b...a5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 40 minutter siden #64 Del Skrevet 40 minutter siden AnonymBruker skrev (23 timer siden): Lønnsgapet er pga kvinner og menn velger forskjellige yrker. Så regner en totalt hva kvinner og menn tjener, så vil naturligvis kvinner tjene mindre når de velger lavtlønnede yrker. Er alt annet likt, stilling, ansiennitet osv, så tjener ikke menn mer Anonymkode: aac3e...634 Tja. Jeg har nøyaktig samme utdanning og jobber til og med i samme bedrift som samboeren min. Like gamle er vi også. Tre år etter endt utdannelse har han 670 000 kr i lønn, mens jeg står fast på 524 000 kr. Hvorfor? Fordi jeg har født barn og vært hjemme i permisjon lengst og rett og slett gått glipp av alt som heter lønnsforhandling. Når jeg kommer tilbake til jobb kan jeg ikke akkurat slå i bordet med at jeg har økt kompetansen min siste året, for i realiteten har jeg jo glemt mye mens jeg har vært hjemme, og det vil ta tid å komme skikkelig inni det igjen. Kvinner blir ikke kompensert for å gi så mye av tiden sin til å føde neste generasjon. Anonymkode: 324b1...2fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå