Gå til innhold

Har du husket å gratulere mannen din med mannsdagen i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Passende at mannsdagen er én dag etter at kvinner jobber gratis ut året.

Anonymkode: 1b1fe...352

Får du ikke lønn i desember?

Anonymkode: e0a6b...d4b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja mannen min minte meg tullete på det. Jeg svarte tullete tilbake. 

Anonymkode: d6f11...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hovedgrunnen er at de jobber i privat sektor. Og hadde jeg jobbet i offentlig helsesektor som mange damer gjør, hadde jeg også jobbet mindre. Ikke faen om jeg orker 100 prosent turnus. Det er utmattende. Jobber oppriktig ti timer dagen heller enn å måtte jobbe 100 prosent turnus og bli tussete i hodet av dagbakt kveldsvakt kveldsvakt dagvakt. Men skjønner at du ønsker å få frem menns pågangsmot her som eneste faktor.

Anonymkode: 151ea...3c9

Vil tørre å påstå at menn tar seg av mesteparten av drittjobbene i samfunnet.

Uansett så er det faktumer at menn jobber 4,4 timer mer i uka i snitt grunnen til at menn tjener mer. Menn jobber også 39 år mens kvinner jobber 36,9 år. Så 11000 ish timer mer i løpet av livet. Det er nesten 8 år mer enn kvinner.

Anonymkode: 4bb12...bb8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Får du ikke lønn i desember?

Tror hun tenker på at det fortsatt ikke er lik lønn for likt arbeid …. Herregud,det er lov til å bruke hodet, kvinne! 

Anonymkode: 7654b...1b0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tror du de var klar over at det var mannsdagen? ;)

Anonymkode: c17a0...be9

Hahaha 🤣 Nei, du har nok rett i det. Men uansett godt for dem å bli sett i en travel hverdag i helsevesenet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun tenker på at det fortsatt ikke er lik lønn for likt arbeid …. Herregud,det er lov til å bruke hodet, kvinne! 

Anonymkode: 7654b...1b0

Men det å jobbe gratis fra nå til nyttår handler jo ikke om lik lønn for likt arbeid? Den utregningen er jo basert på gjennomsnittslønn på tvers av yrker og stillingsprosent. Å bruke slik argumentasjon er jo som å fremstå som et barn i en voksendebatt. Man viser tydelig hvor lite man egentlig skjønner.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Uansett så er det faktumer at menn jobber 4,4 timer mer i uka i snitt grunnen til at menn tjener mer. Menn jobber også 39 år mens kvinner jobber 36,9 år. Så 11000 ish timer mer i løpet av livet. Det er nesten 8 år mer enn kvinner.

Vil tørre å påstå at kvinner gjør 99% av alt drittjobben på hjemmebane. Menn er ikke i nærheten av det samme aktivitetsnivået.

Ville heller jobbet 4,4 timer mer i uka, om det betydde lite til 0 ansvar for barn og hjem. 

Anonymkode: 561eb...4a5

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tørre å påstå at kvinner gjør 99% av alt drittjobben på hjemmebane. Menn er ikke i nærheten av det samme aktivitetsnivået.

Ville heller jobbet 4,4 timer mer i uka, om det betydde lite til 0 ansvar for barn og hjem. 

Hjemmebane må man nesten stå for selv. De færreste i Norge, hverken menn eller kvinner, gidder å være sammen med noen som ikke bidrar hjemme. Gjør man det, så får det stå på egen regning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvem er du til å definere hva en drittjobb er? Det er ganske dritt i helsesektoren også, der kvinner er overrepresentert. Hilsen ei med fagbrev fra verft som også har jobbet med å tørke ræv på gamlehjem. 

Anonymkode: 324b1...2fc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke. Skjønner heller ikke hvorfor vi skal ha en mannedag? Hvilke rettigheter er det menn mangler som de må kjempe med nebb og klør for å ha? 

Anonymkode: 8f343...2ac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Helt korrekt at kvinner gjør mer på hjemmebanen enn menn, men det er jo også ikke jobb, så det er ikke akkurat et argument man kan bruke om lønn, du skal ikke ha betalt for å vaske drikkeglassene dine.

Ikke er det noen som tvinger kvinner til å gjøre mer hjemme heller. Og om madamen mener huset skal støvsuges en gang i uken mens mannen mener en gang i måneden er nok, så hun ender opp å gjøre det 75% av tiden, så er ikke det slik at han skylden hun noe som helst, hun har gjort dette av egen fri vilje. Det er ingen menn som går rundt og roper: HEI DU! GÅ Å TA OPPVASKEN NÅ DITT KVINNEMENNESKE! JEG HAR TATT DET EN GANG SÅ NÅ MÅ DU GJØRE DET DE NESTE TO FOR KVINNER SKAL GJØRE 50% MER HUSARBEID ENN MENN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toalett dagen 😂 Nei nei nei

Har ikke gratulert noen, for jeg visste det ikke. Men blir ikke egentlig gratulert på kvinnedagen heller. 

Anonymkode: ece24...66f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var, alle menn 😊

Anonymkode: ece24...66f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dersom partneren din faktisk er så udugelig må det nesten stå for din egen regning. Vi andre deler på oppgavene.

Anonymkode: 9bc12...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det har nok gått mange hus forbi, men i dag er det mannsdagen (FN feirer riktig nok toalettdagen i dag, men la gå).

Menn liker å bli satt pris på de også. Så.. har du gratulert din mann i dag?

Min mann gratulerte meg ikke med kvinnedagen, og lot min egen bursdag gå stille forbi. Nei, jeg har ikke gratulert ham. Hans oppførsel viser at slike merkedager ikke betyr noe for ham.

Anonymkode: 0e867...95b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kvinner jobber 36,9 år fordi kvinner føder barn og tar mesteparten av permisjonen, samt oftere tar høyere utdanning.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulere? Jeg forventer ikke gratulasjoner på kvinnedagen heller, det er ikke en dag for gratulasjoner. Det er ikke en festdag men en kampdag. Og menn må gjerne kjempe på mannsdagen, men hvilke rettigheter er det de ikke har?

Anonymkode: 8535b...89e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kvinner jobber 36,9 år fordi kvinner føder barn og tar mesteparten av permisjonen, samt oftere tar høyere utdanning.

Jeg avtjente 1 år med tvungen militærtjeneste. Alternativet ville ha vært fengselsstraff.

Nevnte jeg at mine jevnaldrende kvinner kunne bruke det året til å studere? Eller dra til Bali?

Anonymkode: 19ec7...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men han gratulerer heller ikke meg med kvinnedagen. 

Anonymkode: cfd6e...1d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg avtjente 1 år med tvungen militærtjeneste. Alternativet ville ha vært fengselsstraff.

Nevnte jeg at mine jevnaldrende kvinner kunne bruke det året til å studere? Eller dra til Bali?

Anonymkode: 19ec7...c5e

Kvinner er også vernepliktige nå, så argumentet gjelder ikke.

Anonymkode: 8535b...89e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...