AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Hei. Jeg har to barn. Med eldste samsov vi frem til hun var tre år ca. Hun hadde 120 seng på rommet sitt og jeg pleide å legge meg i egen seng og heller gå inn til henne om hun ropte på meg. Noen ganger kom hun inn til oss og. Tok noen måneder før hun sluttet å komme inn eller rope på meg. Nå har jeg et barn til som også nå er tre år. Pga plassmangel etter samlivsbrudd har vi samsover. Nå har vi flyttet og han har egen seng på eget rom. Men jeg klarer ikke sove uten han. Før jeg går og legger meg henter jeg sønnen min. Jeg vet likevel at om jeg går og sover alene, kommer han uansett på natten en gang fordi han liker ikke sove alene. Sover mye bedre med sønnen min inntil meg. Jeg synes det er veldig vanskelig å sove uten han og sover veldig dårlig. Jeg synes det er helt toppers å ha begge barna hos meg. Uansett, jeg får mye kritikk av foreldrene mine pga det at jeg ikke har tatt den kampen, og jeg begynner å lure på om jeg er på jordet... Er det flere her som foretrekker å sove med barna ? Anonymkode: fcbb8...7d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Ikke snakk med foreldrene dine om det. Anonymkode: 312d4...492 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Hvordan ser du for deg at det skal bli med en ny kjæreste? Ingen som orker det der. Anonymkode: 29a36...692 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan ser du for deg at det skal bli med en ny kjæreste? Ingen som orker det der. Anonymkode: 29a36...692 Er det sikkert hun vil ha ny kjæreste da? Anonymkode: e4795...7c2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan ser du for deg at det skal bli med en ny kjæreste? Ingen som orker det der. Anonymkode: 29a36...692 Uaktuelt med ny kjæreste. Anonymkode: fcbb8...7d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke snakk med foreldrene dine om det. Anonymkode: 312d4...492 Nei det har jeg lært. De mener noe om alt. Anonymkode: fcbb8...7d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei. Jeg har to barn. Med eldste samsov vi frem til hun var tre år ca. Hun hadde 120 seng på rommet sitt og jeg pleide å legge meg i egen seng og heller gå inn til henne om hun ropte på meg. Noen ganger kom hun inn til oss og. Tok noen måneder før hun sluttet å komme inn eller rope på meg. Nå har jeg et barn til som også nå er tre år. Pga plassmangel etter samlivsbrudd har vi samsover. Nå har vi flyttet og han har egen seng på eget rom. Men jeg klarer ikke sove uten han. Før jeg går og legger meg henter jeg sønnen min. Jeg vet likevel at om jeg går og sover alene, kommer han uansett på natten en gang fordi han liker ikke sove alene. Sover mye bedre med sønnen min inntil meg. Jeg synes det er veldig vanskelig å sove uten han og sover veldig dårlig. Jeg synes det er helt toppers å ha begge barna hos meg. Uansett, jeg får mye kritikk av foreldrene mine pga det at jeg ikke har tatt den kampen, og jeg begynner å lure på om jeg er på jordet... Er det flere her som foretrekker å sove med barna ? Anonymkode: fcbb8...7d6 Jeg samsov med barna mine i mange år (tør nesten ikke å indikere hvor mange...), og det var noe vi alle satte stor pris på. Når vi snakker om det nå er vi alle enige om at dengang sov vi bedre, alle sammen, og vi savner det. (Men nå er de nok "for" store, les: "voksne" hehe) Kalde barneføtter som blir varme av at de legges mot mor tror jeg opplevdes godt. Også for meg. Savner det ja...) Hvor mange barn hadde egnerom og senger i steinalderen? Eller på 1800-tallet for den saks skyld. Så hva er det "naturlige"? Anonymkode: d886e...da4 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Hvis barnet/barna sover godt sammen med deg (altså at du ikke forstyrrer søvnen med å ta han/de inn til deg for du ikke får sove) så gjør du akkurat det som passer deg og dere. dere tre er en familie, du er voksen, du er mamma og du bestemmer hvordan dere vil ha det. Her sover alle på sitt rom. Men jeg virkelig elsker når barna sover sammen med meg. Mannen gjør det ikke så derfor blir det bare når barna selv kommer om natten eller når de er syke. Anonymkode: 6c20c...c5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Forresten, når min venninne er på jobbreiser (noen uker om gangen) sover mannen hennes med barna i senga. Også 16 år gamle datteren deres sover der sammen med faren og de to søsknene. De har stor seng, og alle sover godt. Veldig godt forhold med foreldrene der barna kan snakke åpent om følelser og relasjoner. Tror det bare er sunt og godt å sove sammen så lenge alle trives med det Anonymkode: 6c20c...c5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Barna mine sover sammen med meg når mannen er på jobb (han jobber 4 uker av, 4 uker på). Vi gjør det sånn fordi barna syns det er trist når pappa drar, men koselig at vi da sover sammen alle vi som er hjemme. For å være helt ærlig, syns jeg til tider det er litt trangt, og dessuten vil fireåringen ligge helt inntil meg, og da blir jeg for varm. Men siden jeg opplever å sove godt uansett, er det verdt det for meg også. Det finnes ikke noe mer koselig å sovne til enn pusten til to sovende barn som jeg elsker så høyt. Jeg kommer til å savne den dagen de finner ut at de er for store eller bare vil sove for seg selv. Mine foreldre har også nevnt at barna bør vennes til å sove på eget rom, men jeg sier bare at vi er enige om hvordan vi sover, så det går fint (de er dessuten vant til å sove på eget rom, de gjør det 50 % av tiden uten at det er noe problem det heller) Anonymkode: 7ef97...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Ungen min begynte plutselig å ville sove med meg. Kjæresten har to gutter og hans på samme alder kommer også ofte inn til han for å sove. De er begge 8 år. Så når vi er samlet hele gjengen sover to på gulvet på madrass hos meg og en i sengen🤭 Vi bryr oss ikke og synes bare det er fint at de vil sove med oss innimellom. Vi sover jo bare uansett på natten🤷 Anonymkode: 6fb26...b13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaChristina Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Har bodd mye alene med barna siden de var små og de har sovet med meg lenge selv om de har egne rom. Minste på 11 sover enda med meg, noen ganger vil hun og sove på sitt rom. Jeg har en kjæreste, og når han sover her, sover hun på sitt eget rom. Ser ikke problemet, det er bare kos. Vi må ta vare på tiden med barna, den forsvinner så fort også flytter de ut. Mi eldste starter på videregående neste år og jeg er så glad for at vi hadde det sånn når de var mindre❤️ Nå har jeg bare jenter da, og kan hende det hadde vært annerledes med gutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hei. Jeg har to barn. Med eldste samsov vi frem til hun var tre år ca. Hun hadde 120 seng på rommet sitt og jeg pleide å legge meg i egen seng og heller gå inn til henne om hun ropte på meg. Noen ganger kom hun inn til oss og. Tok noen måneder før hun sluttet å komme inn eller rope på meg. Nå har jeg et barn til som også nå er tre år. Pga plassmangel etter samlivsbrudd har vi samsover. Nå har vi flyttet og han har egen seng på eget rom. Men jeg klarer ikke sove uten han. Før jeg går og legger meg henter jeg sønnen min. Jeg vet likevel at om jeg går og sover alene, kommer han uansett på natten en gang fordi han liker ikke sove alene. Sover mye bedre med sønnen min inntil meg. Jeg synes det er veldig vanskelig å sove uten han og sover veldig dårlig. Jeg synes det er helt toppers å ha begge barna hos meg. Uansett, jeg får mye kritikk av foreldrene mine pga det at jeg ikke har tatt den kampen, og jeg begynner å lure på om jeg er på jordet... Er det flere her som foretrekker å sove med barna ? Anonymkode: fcbb8...7d6 Det der er usunt. Du må jobbe med deg selv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Du har et problem, ikke barna. Anonymkode: a9dc3...0c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Grüner skrev (1 minutt siden): Det der er usunt. Du må jobbe med deg selv På hvilken måte er det usunt? Anonymkode: d886e...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Men jeg klarer ikke sove uten han. Før jeg går og legger meg henter jeg sønnen min. Jeg vet likevel at om jeg går og sover alene, kommer han uansett på natten en gang fordi han liker ikke sove alene. Sover mye bedre med sønnen min inntil meg. AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg synes det er veldig vanskelig å sove uten han og sover veldig dårlig. Jeg synes det er helt toppers å ha begge barna hos meg. I utgangspunket ser jeg ikke på samsoving som uproblematisk. Men er her det DITT behov, ikke barnets behov som er i fokus. Det er faktisk et problem. Her samsov vi til ungen var i småskolen, men ungen valgte hele veien selv hvor hun skulle sove. Soverommene våre var vegg i vegg og sengen hennes var alltid oppredd og klar for henne. Hun hadde egen dyne og la seg der hun selv ønsket. Anonymkode: 66186...69b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): På hvilken måte er det usunt? Anonymkode: d886e...da4 Det er klarte det er usunt når man som forelder gradvis skal lære barna å bli selvstendige og mor velger å holde de tilbake av egen komfort. Ungene til TS sover godt alene men mor henter de som trøst og for å gjøre seg selv komfortabel. Barn skal ikke vokse opp med å ta vare på sine foreldre. Anonymkode: a9dc3...0c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du har et problem, ikke barna. Anonymkode: a9dc3...0c7 Så lenge alle sover godt, har ingen av dem er problem. Men å gå å hente ungen, hadde jeg ikke giddet. Vi samsov i fire år, alle hadde sin egen dyne og alle sov godt. Spesielt på kalde netter da hele familien klumpet seg sammen. Kos 🥱 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden Vår yngste er 8,5 nå og det er først det siste året hun har begynt å sove i egen seng hele natten. Hun sov fast i vår seng til hun var ca 1,5. Etter det har hun blitt lagt i sin egen seng, og kommet inn til oss av seg selv en gang rundt midnatt. Ser ikke problemet - alle sover bedre og jenta fikk den tryggheten hun trengte. Det gikk over av seg selv når hun etterhvert sluttet å våkne på natten. Men i helgene kommer hun fortsatt inn på morgenen og slumrer en times tid sammen med oss. Jeg synes det er kjempe koselig!❤️ Eldstemann hadde aldri noe interesse av å sove med oss, så han sov i egen seng fra rundt året. Svært sjeldent han har kommet inn til oss, og det er selvsagt helt ok det også. Barna må få bestemme selv. Så lenge barna dine liker å samsove så tenker jeg det er helt uproblematisk. Men personlig ville jeg nok droppet å hente ham, jeg ville latt ham komme inn selv i løpet av natten. Anonymkode: 705b3...720 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden Stor pike skrev (13 minutter siden): Så lenge alle sover godt, har ingen av dem er problem. Men å gå å hente ungen, hadde jeg ikke giddet. Vi samsov i fire år, alle hadde sin egen dyne og alle sov godt. Spesielt på kalde netter da hele familien klumpet seg sammen. Kos 🥱 Man forstyrrer ikke sovende barn… alvorlig talt. Anonymkode: a9dc3...0c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå